snijden en eetproblemen

Ik ben zomaar een stil meisje van 12 jaar, waarvan je zult denken dat ze tevreden is over alles en iedereen, maar dat ben ik dus niet. Ik snijd mezelf, en heb eetproblemen. Als ik eet, zie ik plaatjes van dikke mensen in mijn hoofd, en een stem die vraagt of ik ook zo wil zijn. Net zo dik als al die dikke mensen die je in het echt niet eens tegen zal komen, zo dik. Als ik mijn eten uitspuug, voelt het als een kick. Net zo als het snijden. Ik snijd niet omdat ik mezelf zo enorm veel haat, ik wil wel dood, maar ik wil mezelf nú nog bewijzen. Ik snijd mezelf omdat het een kick geeft, pijn. Ik laat mezelf buiten lopen zonder jas, kou lijden. Ik doe mezelf van alles aan wat maar fout is, om mezelf goed te voelen. Niemand ziet dat. Ik hou van schrijven, dus ik schreef een verhaal over anorexia, met bron als mij. Nu denkt mijn vriendin dat ik mezelf ook echt bedoelde, wat dus niet echt waar is. Nu denkt ze dat ik verliefd ben op eens of andere gozer uit mijn klas. Mijn andere vriendin kan beter krijgen dan mij, en dat weet ze. Mij laat ze aan de kant staan, en pas als ze mij nodig heeft, zegt ze weer iets tegen mij. Ik ben het pis paaltje van de klas, omdat ik onder mijn niveau op tl/havo zit, en ik makkelijk havo/vwo kan doen. Ze noemen mij een nërd, en loop altijd alleen in de pauze's. Daarom ben ik maar op de wc boeken gaat lezen. Want in de aula lachen ze me toch uit dat ik alleen sta. Ik hoor bij niemand uit mijn klas,. omdat niemand in mijn klas echt klikt. Ik ben dus helemaal alleen, en ze vinden het alleen maar hard als ik dood ga aan anorexia. Daarom ben ik ook gaan lijnen. Om te zorgen dat ik daar aan dood ga. Maar veel suc6 heb ik niet. Ik ben 1.60 lang, en ga voor de 32/26 kilo, maar ik ben nu nog 45 waarschijnlijk. Ik kan nog geen blog maken, of mijn vriendinnen weten meteen weer wat ik uitspook, en dat irriteert me verschrikkelijk. Ik haat mezelf en iedereen, want ik kan alleen maar van anderen houden. Ze houden toch niet van mij.

24 sep 2012, Ezzie


Reacties

plaats reactie
1

Wat VRE-SE-LIJK voor je! Echtwaar!
Ik weet hoe het voeld. Alles wat je beschreef herkende ik meteen. Het is vréselijk om altijd alleen te zijn. En weetje meid, ik denk dat je misschien maar eens met iemand moet gaan praten. Sowiesow moet je misschien maar eens met je ouders gaan praten, over dat je naar een andere klas of school mag. Misschien kan je beter ook een vriendin in vertrouwen nemen met je problemen.
En AS-JE-BLIEFT, Stóp met afvallen. Het wordt ENORM verslavend, echtwaar, geloof me!...
Het beheerst je werk, je gedachtes en echt wérkelijk ALLES wat je doet! Stop echt, nu het nog kan, en nu het nog niet te laat is (hoop ik)
En meid, ga vóóral NIET aan de laxeerpillen, je krijgt er fäckingveel buikpijn van, en het helpt TOTAAL niet, kortom: Dikke shït!
Asjeblieft, mail me gauw terug!!
Ik ben er voor je!!

xxx Ano

24 sep 2012, 21:09, X_Anoniem
2

Afvallen is verslavend, ik weet het al. Ik doe het al ruim een half jaar en wás 6 kilo afgevallen, maar met de zomer vakantie zat het er allemaal weer aan, 2 kilo meer dan dat. Ik ben dingen vergeten te vertellen, zo als dat ik ben weg gelopen, dit jaar. Maar dat sloeg ook nergens op, achteraf had ik niet de behoefte om er over te praten. Alsof ik dat niet eerder kon bedenken. Ik ben eens anoniem naar mijn vriendinnen gegaan, en gemailt via een site, wat ik deed. Met een schuil naam, ect. En ze vonden het dom, en zouden mij dus niet in het echt willen kennen. Allemaal lekker positief dus.

24 sep 2012, 21:09, Ezz
3

Ps: Omdat ik nog al hou van snoepen, en vaak eetbuien had, lukte het amper, maar door weinig vitamine's en als ik onger had appel te gaan eten, ben ik de laatste maand nog even lekker 5 kilo afgevallen!

24 sep 2012, 21:09, Ezz
4

Stop asjeblieft!
Heb heeft geen nut.
Je bent mooi zoals je bent, echtwaar!

25 sep 2012, 18:09, X_Anoniem
5

heej ik had vorig jaar ook geen friends en ging ook naar de wc w8 tot de pauze voorbij was :(

25 sep 2012, 20:09, .....
6

Tja, mijn vriendin vind me nu dus weer té druk en té levend. Nu wil ze officieel niet meer met me omgaan, lekaah

25 sep 2012, 20:09, Ezz
7

Wat een stelletje ****** zeg.
Sirieus man...

*Dit bericht is aangepast door de moderator, in verband met het gebruik van schuttingtaal.

26 sep 2012, 16:09, X_Anoniem
8

hm, herkenbaar.
Vooral dat boek lezen op de wc, ik dacht dat ik de enige was die dat bedacht had ;)
Ik heb een jaar zo geleefd, en het was prima voor mij. Totdat het opnieuw zomer werd en ik geen kortebroek kon dragen door de littekens op mijn enkels. Ik besloot mijn gewoontes te veranderen, met het stoppen met snijden (wat overigens ook aardig een verslaving is) veranderde dat veel. In plaats van naar de wcs gaan om te snijden ging ik naar de wc om muziek te luisteren. Ik zette dan een goed nummer op, oortjes in en gewoon met je ogen dicht naar de muziek luisteren. Muziek veranderde veel voor mij, en heeft mij veel geholpen.

Dit soort dingen met vriendinnen gaan altijd voorbij. Jouw 'vriendin' voelt zich duidelijk te goed voor jou, dus waarom zou je ook nog met haar willen omgaan? Laat je niet omlaag halen door één persoon, dat is stom. Er bestaan meer mensen op deze wereld.

25 okt 2012, 23:10, Aprilkever
9

Beste Ezzie,

Ik lees je bericht en zie dat je het heel zwaar hebt. Wat mooi dat je het jezelf hebt gegund om hier je verhaal te doen. Je hebt ook steunende reacties van andere meiden, misschien heeft dat wat geholpen.
Mocht je je nog steeds zo voelen, dan kun je eens (anoniem) contact opnemen met ons via mail of chat.

26 okt 2012, 13:10, moderator
10

als je weet dat het slecht is probeer dan in ieder geval te stoppen xx

26 okt 2012, 16:10, linda987654321
11

dat is waar linda987654321

als je weet dat iets slecht dan moet je stoppen zoek vertrouwen in iemand die je kunt helpen en dat snijden dat is echt walgelijk zo krijg je heel veel littekens en het doet toch alleen maar pijn pijn is niet fijn en als je werkelijk 32 of lager wilt wegen ben je echt niet goed bezig zoek hulp en stop met dat lijnen en snijden als je zo doorgaat ben je straks echt doood en geloof me ik ken je niet maar ik hou wel van je en ik en vele andere willen niet dat je dood gaat denk ook maar eens daar aan wat zullen mensen denken die van je houden zoals je ouders en je familie dus alsjeblieft denk goed na voordat je wat doet echt lijnen en snijden veranderd je niet je bent goed zoals je bent denk daar aan xx heel veel sterkte ga hulp zoeken als je echt niet kunt stoppen met snijden en lijnen alsjeblieft ga niet doood echt ik geef om je en je oudes familieleden en nog meer mensen ook dus doe het ze niet aan (om in feiten) zelfmoord te plegen

26 okt 2012, 18:10, loveyou x
12

Haaii,
Ik herken me wel in jouw,
Alleen snijd ik me niet.
Ik probeer nu al 2 jaar af te vallen.
Stoppen lukt niet meer
XXX Chantal

17 dec 2012, 17:12, Chantal
13

Hii ik ben heel erg suicidal ik heb het al 3 keer geprobeert en ik maak mee wat jij ook allemaal meemaakt stay strong ily xx

25 feb 2014, 17:02, Suicidal girl
14

Hoi,
Wow wat heftig allemaal!
Het klinkt een beetje ouwe wijve praat maar zo komt het wel over.
Zoals ik het lees ben jij totaal niet gelukkig met jezelf en wil je jezelf alleen nog maar ongelukkiger maken. Waarom? Om dat je dan beter voelt? Omdat je jezelf dood wil hebben? Wordt dit er beter op? Denk eens goed bij jezelf na. Wordt ik hier gelukkiger van? Veel vragen waar je waarschijnlijk geen antwoord op weet . Je bent volgens mij in de war x en als ik alles zo lees is dat heel logisch.
Maar praat er met iemand over, misschien een therapeut?
Of een psyloog? Jha het is stom maar dat is beter dan niks.
Ik hoop echt dat je het doet. Want als je nu niks doet is het te Laat en dan zijn de mensen die van je houden jou kwijd!
En ik verzeker je dat wil niemand!
Motto: wees trots op jezelf want je bent goed zoals je bent x
Heel veel sterkte!
X.S

25 feb 2014, 23:02, Banaan10
15

Ik weet precies hoe je je voelt ezzie! Ik heb precies dezelfde problemen als jij en haat mezelf:( en alsjeblieft stop met afvallen want he't is heeeeeel verslavend. Heb het zelf ook gedaan en ben 16 kilo afgevallen en daarna ook opgenomen geweest. Ben nu weer thuis maar ben zo deprimerend dat ik verslaafd ben geworden aan snijden. Stop ermee voordat je net zo in de problemen komt als ik. Sterkte!
PS. Dit is niet om je bang te maken!
PPS. ben ook 12 net als jij

20 jul 2017, 16:07, Panda

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer