Mishandeling gezien

Hallo allemaal,
Ik voel me heel erg schuldig over iets en ik wil graag even mijn hart luchten en jullie om advies vragen. Een tijdje geleden was ik met mijn familie op stap en op de parkeerplaats waar wij ook waren, was er een moeder met haar twee kinderen. Ik was niet echt aan het opletten, maar mijn zus zei dat ze een van de kinderen een klap gaf. Ik schrok daar erg van en ik vroeg dan ook of het hard was en dat soort vragen. Het kind was niet aan het huilen of iets dergelijks, maar ik voel me toch schuldig dat ik niet naar die moeder ben toe gegaan. Had ik er iets van moeten zeggen? Als ik heel eerlijk ben weet ik niet of ik dat had gedurfd, maar had misschien wel het juiste geweest? Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?
Liefs, Naomi

23 mrt 2020, Naomi


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Naomi,
misschien gaf die moeder voor de grap een klap, als ze in een goede bui waren. Of als die kinderen misschien iets hebben gedaan, je kan het niet navragen.

Als je het zelf hebt gezien, en weet dat het niet goed is...

Kan je er wel iets van zeggen, maar pas altijd op dat mensen niet flippen.
Je hoeft je niet schuldig te voelen, als ik je verhaal zo hoor. Liefs Eva <3

23 mrt 2020, 11:03, E
2

Ik zou het altijd aan de politie doorgeven zij weten wat ze er mee moeten doen maar al
is het een zachte klap: je mag je kinderen niet slaan en voor de kinderen is waarschijnlijk heel normaal, maar slaan is niet oke daarom huilde ze ook niet maar voor iedereen die mishandeling ziet: maak er melding van en als je diegene wilt aanspreken wees voorzichtig.

23 mrt 2020, 14:03, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.