Ben ik een psychopaat?!?

Hey, ik ben een meisje van 20 jaar nu en ik weet niet of ik een psychopaat ben... Dat komt denk ik doordat ik op de basisschool heb geleerd over emoties en ik merkte dat ik meer voor elkaar kreeg als ik "emotioneler" deed. Make sense right? Maar dat is uitgegroeid tot voor de buitenwereld 'dat ene meisje die treurt om een dode vlieg. Vanbinnen ben ik wel wat wreder door te fantaseren dat ik iemand mishandel en dat ik die angst of wanhoop in hun ogen zie. Ik kick daar op. Ik heb 3 jaar terug in een instelling gezeten en 1 meisje wist hiervan, ze wou dood en ik mocht het doen! Toen ik haar keel dichtkneep zag ik ook angst in haar ogen en dat gevoel was geweldig. Ik heb haar laten leven uiteindelijk btw. Daarna moest ik naar een zware afdeling afdeling van jeugdzorg waar ik iedereen weer wijsmaakte dat ik geen vlieg kwaad deed. Ik houd mij nu rustig en houd de schijn hoog maar eigenlijk wil ik het meer doen en vaker. Maar ik wil ook niet weer opnieuw opgesloten worden. Ik moet ook niet gapen als iemand gaapt, soms doe ik alsof. Maar ik kan mij ook echt heel aardig gedragen als ik iets wil en ik kan heel goed doen alsof het mij interesseert wat jij dit weekend hebt gedaan. Dus ik ben niet echt zo evil als in psycho films. Dus ik weet het niet. Wat denken jullie? Ben ik een psychopaat? Gruwelen jullie nu van mij? Of heeft iedereen dit gevoel vanbinnen maar zegt niemand er wat van? Dit laatste lijkt mij het meest logisch omdat het voor mij heel natuurlijk voelt om deze gedachtes te hebben.

En als het toch niet normaal is, hoe kom ik er dan vanaf of hoe zorg ik dat ik niet iemand vermoord en achter de tralies de rest van mijn leven doorbreng.

PS: alleen serieuze reacties plzz

11 mei 2019, Minte


Reacties

plaats reactie
1

Dit zijn de kenmerken van psychopathie:
-Oppervlakkige charme en welbespraaktheid.
-Gevoelens van grandiositeit.
-Pathologisch liegen.
-Manipulatief en sluw gedrag.
-Gebrek aan berouw/schuld.
-Ontbreken van emotionele diepgang (vluchtige emoties)
-Kil en/of gebrek aan empathie.
-Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
-Abnormaal reageren op angst en pijn
-Hebben vaak relaties hebben die zich kenmerken door geweld, uitbuiting of verleiding
-Prikkelhongerig/neiging tot verveling
-Parasitaire levensstijl
-Gebrekkige beheersing van gedrag
-Ontbreken van realistische doelen op de lange termijn
-Impulsiviteit
-Jeugdcriminaliteit
-Gedragsproblemen op jonge leeftijd
-Schending van voorwaardelijke invrijheidstelling
-Seksuele losbandigheid
-Een strafblad met veel verschillende soorten delicten
-Gladde prater/oppervlakkige charme
-Sterk opgeblazen gevoel van eigenwaarde
Op elk van de twintig items die ik op noem kan iemand een score halen van 0, 1 of 2 punten. Een niet-psychopaat zonder criminele antecedenten scoort gemiddeld vijf punten en een niet-psychopaat met een strafblad scoort gemiddeld rond de 22 punten. Een psychopaat (met of zonder strafblad) scoort daarentegen 30 punten of hoger.Als je hier veel in herkent in deze kenmerken en een hoge score heb dan kan je het mogelijk zijn. Er zijn ook testen op internet waar je zelf op kan testen maar het beste is om je door iemand te laten onderzoeken zodat je het zeker weet.De stoornis komt voor bij minder dan of ongeveer 1% van de wereldbevolking dus veel komt het niet voor.Maar het is mooi dat je niet zo evil als in psycho films bent, zelf worden in films maar een of een paar beelden van een groep getoond terwijl de groep veel diverser is. Zelf zijn er ook een aantal behandelingen die bij psychopaten kunnen helpen die behandelingen zijn :schermtherapie,Cognitieve gedragstherapie ,
Farmacologische therapie ,Agressie hantering therapie en Psychodynamische behandeling. Maar je bent zeker niet de enige die het fijn vind om mensen pijn te doen sommige mensen hebben hier ook een seksfantasie over(SM) Maar ik raad zeker aan om hulp te zoeken hiermee. Ik vind het lastig om een oordeel over je te geven maar ik denk niet dat je een psychopaat bent, ik denk wel dat je er wel wat trekjes van hebt maar dat hebben meerdere mensen. Ik gruwel niet van jou, want je doet geen 'erge'' dingen vind ik. Maar weinig zijn er open over dit gevoel. Ik raad therapie aan om 'normaal' in deze maatschappij te gedragen maar ik denk niet dat je volledig kan genezen. Maar onthoud niemand is normaal en als iedereen gewoon is dan is dat maar saai. Sterkte je hebt veel meegemaakt in je leven en daardoor hoop ik dat je het beter krijgt. Zeg maar als je nog hulp nodig hebt.

12 mei 2019, 10:05, juliatje.
2

Beste Juliatje,
Heel erg bedankt dat je mij serieus neemt en niet denkt dat dit een of andere misselijke grap is. Als ik jou was en dit zou lezen zou ik persoonlijk denken: sure, zij heeft aandacht nodig.
En op die mini test van je haalde ik maar 24 punten terwijl een psychopaat er 30 haalt dus dat is een opluchting. En dat ik er nu zo eerlijk over ben is denk ik omdat niemand mij hier kent dus dan is het makkelijker. Dat is denk ik ook de reden dat ik halverwege zo een psychopaten test stop want dan is er bijvoorbeeld een vraag hoe je zou reageren in een bepaalde situatie en ik heb een hele andere identiteit als ik met anderen ben, dus dan kan ik die online tests niet goed maken. Ik vind het ook fijn dat anderen ook wel eens zo denken want dat maakt mij minder raar. Ik denk dat iedereen waarschijnlijk wel in de 20 punten haalt als ze helemaal 100% eerlijk zijn. Het zijn best normale vragen waarbij ik bij de meeste dacht: maar natuurlijk, wie niet.

12 mei 2019, 22:05, Minte
3

Bedankt,Minte mooi dat ik kan helpen. En zelf als iemand een grap uithaalt met zen verhaal dan zie je dat ook gelijk, en aan verhaal te zien is het echt gebeurd. Ik kan wel snappen dat je denkt dat mensen denken dat je aandacht wilt maar zo denkt echt niet iedereen. Mooi dat je geen psychopaat bent. Zelf zijn zoveel mensen het een beetje al onkennen sommige het. Ja dat is ook het fijne hier, je kan hier eerlijker zijn. Hoe denken je ouders over je situatie? Maar iedereen is wel een beetje apart.

13 mei 2019, 10:05, juliatje.
4

Heyy,
Mijn ouders weten het niet, niemand weet het (behalve de mensen die het hier hebben gelezen) ik kan ook moeilijk naar een therapeut omdat ik een vaste therapeut zie waartegen ik de afgelopen jaren onzin tegen heb vertelt. Maar eigenlijk geeft dat niet want ik kan goed liegen en als ik het niet uitspreek wat ik denk, dan handel ik er ook niet naar.

14 mei 2019, 00:05, Minte
5

Beste Minte, als het niet uitspreken voor jou werkt dan zou ik er mee doorgaan. Maar misschien kan eerlijk zijn tegen een vertrouwenspersoon zoals je mentor/familielid of vriend(in) toch zen vruchten afwerpen, want als het slechter met je gaat kan je diegene in vertrouwen nemen en daardoor stapel je gevoelens niet op.

14 mei 2019, 07:05, juliatje.
6

Hey Minte,

Ik ben 16 en heb een persoonlijkheidsstoornis.
Ik ben ook heel erg, iets minder dan jou maar ook erg. Ik zit in therapie waar al is besproken voor een instelling en sindsdien Manipuleer ik mijn psycholoog dat alles goed gaat.
Heb je al is gelezen over sociopaat?

Groetjes, alex

22 mei 2019, 15:05, Alex02

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.