zelfmoordgedachtes

ik denk aan zelfmoord. ik zie geen andere uitweg meer. ik heb elke dag zelfmoordgedachtes en ik voel me depressief. ik heb al hulp maar ik durf het niet te vertellen. hebben jullie tips?
groetjes Sophie

15 jul 2017, xxsophie


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Sophie, waarom wil je het. En denk je dat niemand van je geeft. Dat is wel zo ze geven om je. Leer de goede gedachtes te kennen. En ga de natuur in. Ik steun je zo vaak je maar wil.

15 jul 2017, 15:07, Eva
2

Lieve Eva, ik denk dat iedereen wel zonder me kan. Wat hebben ze aan me. Dit leven is gewoon zo zwaar.
Groetjes Sophie

17 jul 2017, 16:07, xxsophie
3

Lieve Sophie, bedankt voor je lieve bericht. Maar je hart luchten is wel heel goed. Anders chat je met 99 gram of schijf je je woede in een dagboek. Of je gaat even uithuilen of iets knutselen. En lezen helpt ook, mensen maken hetzelfde mee. En jij bent echt lief en ik weet zeker dat niemand dat leuk zo vinden. Ze zouden schikken en zich schuldig voelen. En ze geven echt wel om je alleen ben je nu te boos of verdrietig om het te weten. Je ouders willen zich verdedigen. Ik ben er voor je en geef tips. Ik geef om jou ik wil echt niet dat jij dood gaat. Soms voel ik me ook k*t maar ik denk ook hoe zouden de vrienden en ouders van me vinden. En ja ik zie zeg maar het positieve in. En een ding ga jezelf verwennen! Eet chocolade en doe een masker op. Ik ben er voor je als je me nodig hebt. Liefs Eva

17 jul 2017, 16:07, Eva
4

Laat door mensen niet je leven beïnvloeden en je kan zoveel doen bijvoorbeeld , op reis gaan, nieuwe hobby vinden,nieuwe mensen ontmoeten ,gezin stichten , iets goed doen voor mensen ,studeren.
Je kan je ook voorstellen dat je op een weg staat met verschillende routes en elk route is een weg in het leven die je kan gaan doen.
Er is ook een andere weg die stopt uiteindelijk omdat je die weg in je leven koos stopt je levenslijn welke weg kies jij ?
Elke keuze die je maakt kan gevolgen hebben denk goed na over je keuzes je kan ze helaas niet terugdoen hoe slecht de keuze ook was.
Je kan je ook voorstellen dat niemand je ziet je bent compleet onzichtbaar dan weet je hoe het is als je er niet bent.

17 jul 2017, 16:07, juliatje.
5

Waarvan ik heb gehoord dat het helpt is doelen stellen. Bijvoorbeeld, bedenk een of andere droom die je wil bereiken. Zoals de wereld rondreizen, of een eigen restaurant ofzo beginnen. xx Keep going

17 jul 2017, 18:07, loveee
6

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het op dit moment heel moeilijk om positieve dingen te doen en positief te denken. Ik zie alles alleen maar negatief, en voel me waardeloos.

18 jul 2017, 15:07, xxsophie
7

Lieve Sophie, jij bent echt niet waardeloos. En wij geven al om je en jou ouders ook. Maar dat heb jij niet door denk ik omdat je zo verdrietig bent. Je kan ook jezelf verwennen zoals wat lekkers eten of beauty. Jij bent wel wat waard en veel ook. Wij geven om je en je kan natuurlijk ook tips gebruiken. Tip 1, ga lekker de natuur in dat is een uitweg. Tip 2, verwen jezelf. Tip 3, ga iets lezen zo kan je meeleven. Tip 4, Ga het uitgillen ga boksen tegen je dekbed bv. Tip 5, leuke dingen leren. Tip 6, muziek luisteren. Tip 7, kijk naar mensen die kunnen meeleven. Tip 8, ga tekenen zo kun je ook veel kwijt. Tip 9, tel tot tien (misschien raar maar het helpt toch) Tip 10, misschien word je boos maar hoe moeilijk het is geniet ga in de natuur. Doe iets leuks ga een huisdier nemen. Die troost jou echt veel bij mij hielp het ook. Liefs Eva

18 jul 2017, 16:07, Eva
8

Lieve Eva,
Bedankt voor je tips, ik ga ze proberen.
xx Sophie

18 jul 2017, 16:07, xxsophie
9

Lieve Sophie bedankt voor je bericht. Je kunt het 💗

18 jul 2017, 16:07, Eva
10

Niks maakt me nog vrolijk, niks helpt meer. Ik zie alles zo negatief. Ik weet het echt even niet meer. Wat moet ik nou doen??
xx Sophie

19 jul 2017, 14:07, xxsophie
11

Lieve Sophie, veel dingen helpen zoals wandelen, in de natuur gaan, het uitgillen, lezen, jezelf verwennen, iets leuks doen helpt echt wel. En je kan nog veel meer tekenen. Echt erg dat niks helpt maar please pleeg geen zelfmoord er kan van alles gebeuren vooral de leuke dingen. En de mensen vinden het ECHT niet leuk als jij dood gaat. Ze geven om je alleen zit jij hier zo erg in. Bekijk iets grappigs, of praat met een mentor of vertrouwingspersoon. Of chat met de kindertelefoon. Misschien gek maar het is echt niet makkelijk om dood te gaan in ons land. Er zijn ook camera's en ik hoop dat het je niet lukt. Omdat wij dat ook niet willen want wij zijn er voor je. Als je dood gaat ben ik echt verdrietig😪

19 jul 2017, 16:07, Eva
12

Sophie, mijn mentrix is een persoon waar ik naar opkijk, zij zei tegen mij: wat jij denkt is waardevol en andere verdienen het om jou te horen, net zoals jij het verdient om gehoord te worden. Ook al ken ik je niet, je lijkt me aardig en ik zou wel vriendinnen met je willen zijn. Ik weet zeker dat er mensen zijn die bij jou wonen hetzelfde zullen denken. er is altijd wel iemand voor te leven en als dat geen ander persoon is, is dat zeker wel jezelf. je hoeft niet voor andere te leven , het gaat erom wat jij wilt. laat meer van je horen , zeg wat je denkt en wat je wilt. ik wil later dierenarts worden, mijn moeder zegt dat ik met ''deze'' instelling daar niet ga komen, soms zegt ze ook dat ik het niet eens kan. ook al word ik daar soms verdrietig van ik weet dat ik het kan en dat ik daar verder niemand nodig voor heb ik leef voor mezelf en andere mensen die kunnen je leven beter of slechter maken maar dat bepaal jij allemaal zelf. zorg alsjeblieft dat je in ziet dat je waarde geeft aan deze wereld. (tip!) er zijn mensen (en dieren) die jou nodig hebben , dat hoeft niet van dicht bij te zijn dat kan in een bejaarde huis , dieren asiel , mensen die on terecht in de gevangenis zitten en nog veel meer. Just, be U. laat me alsjeblieft wat van je horen xx ik ben zelf ook maar 14 dus ik heb niet veel verstand van de wereld maar ik weet zeker dat je het waard ben om te leven.

20 jul 2017, 00:07, ..
13

Bedankt voor jullie tips.
xx Sophie

22 jul 2017, 14:07, xxsophie
14

Lieve Sophie
Pleeg asjeblieft geen zelfmoord.
Je hebt nog een hele leven voor je. Zelfmoord is een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem. Het leven is moeilijk het heeft diepen en dalen, maar geef niet op!! Vraag je ouders om hulp ga naar de huisarts voor je depressie, maar geef niet op !! Asjeblieft

24 jul 2017, 19:07, Zizzel
15

Bedankt Zizzel
xx Sophie

25 jul 2017, 14:07, xxsophie
16

heyyy waarom doet iedereen zo lief met Lieve Sophie. Hey Sophie wij willen het echt niet en ja je bent ook heel jong en in je volgende leven krijg je echt spijt

25 jul 2017, 16:07, .
17

Graag gedaan Sophie geef niet op!! Mensen houden van jou. Xx zizzel

26 jul 2017, 00:07, zizzel
18

Jullie zijn echt zo lief. Jullie hebben het zo moeilijk. Maar ik hoop dat deze tips je aanspreken. Trouwens voor de meiden die willen afvallen niet doen iedereen heeft een bouw. En blijf jezelf. Je bent niet cool met een ziekte. Je denkt toch niet gelijk dat iedereen mooi is met een BMI van 15. Dat is te dun. En als iedereen zo dun was waar zijn wij nog? Stay strong

27 jul 2017, 09:07, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.