Wat zou ik doen?

Dus, ik heb klierkoorts en hiervoor ben ik 1 maand niet naar school geweest. Ik moet in januari mijn examens inhalen. Ik ben nog steeds heel moe van de klierkoorts en ik zie het niet zitten om in januari al terug naar school te gaan. Ik kan wel naar de dokter gaan en dan mag ik nog 1 of 2 maanden thuis blijven, maar als ik dat doe moet ik wel op het einde van het schooljaar de examens meedoen van het 2de trimester en voor die examens heb ik dan 2 maanden van de leerstof gemist, dus dat zal dan super moeilijk zijn om dat te leren tijdens de examens.
Ik weet niet goed wat ik zou doen, zou ik in januari gewoon naar school gaan of zou ik thuis blijven voor nog 1 maand of 2?
Ik zou eigenlijk het liefst hebben dat ik de rest van dit schooljaar thuis ben en rust, en dan het schooljaar over doen, maar ik weet niet of dat ik zo lang mag thuis blijven voor klierkoorts. En of ik op die manier mijn jaar kan overdoen. Wat zou jij doen? Iemand ervaring met klierkoorts?
Alvast bedankt! Xx

19 dec 2019, Elle


Reacties

plaats reactie
1

Zodra je weer beter bent, moet je weer naar school. Anders ben, volgens de wet, aan het spijbelen en hier kunnen je ouders flinke boetes voor krijgen.

Belangrijk is dus dat alle tijd die je afwezig bent, een dokter dit heeft bevestigd. Als jouw dokter je dus nog 1 - 2 maanden extra rust wil geven, betekent dit dus dat je meteen daarna wel terug naar school moet. Ook al kom je dan op een heel raar moment in het schooljaar terug. De wet houdt hier geen rekening mee.

Uiteraard kan je met je mentor of klastitularis bespreken of het, als je idd in maart terug komt op school, niet logischer is om het jaar opnieuw te doen (of in dit geval: alsnog te doen). Zo hoef je in de laatste maanden van dit schooljaar niet krampachtig (stressverhogend!!) allerlei toetsen in te halen van lesstof die je toch niet hebt meegekregen. Dit geeft een heel stuk rust en werkt zo dus stressverlagend.
Stressverlaging/ -reductie is extra belangrijk bij personen die terug komen vanuit een ernstige ziekte.

Misschien kan je de laatste maanden van dit schooljaar nog wat tentamens/toetsen maken (van de dan nieuw aangeboden lesstof uiteraard ;)), zodat jij deze volgend jaar niet hoeft te doen. Dat je een soort van vrijstellingen voor volgend schooljaar opbouwt. Ook dit werkt weer stressverlagend. Uiteraard moet je ook dit bespreken met je school.

Sterke!

20 dec 2019, 03:12, Timo
2

Bedankt Timo!! :)

23 dec 2019, 00:12, Elle
3

Ik zal overleggen met je mentor of je het schooljaar over mag doen. Omdat ik zelf niet me examens wil doen als ik nog heel moe etc ben. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.

7 jan 2020, 19:01, D💞

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.