Vriendin overleden

Hallo, ik had een vriendin. Eigenlijk een van mijn beste vriendinnen. Ik heb haar leren kennen toen we samen waren opgenomen omdat we zelfmoord wilden plegen. Ik ben daar nu overheen, alleen zij was dat niet. Op een ochtend werd ik wakker en zij niet meer... Ze had zelfmoord gepleegd, het leven werd haar te veel. Ik deel dit eigenlijk met niemand. Het was in november 2017 gebeurd en nu denk ik er minder vaak aan. Alleen het probleem is nu dat ik als ik er aan denk, ik verdrietig wordt en als ik er in de avond aan denk voel ik mij schuldig dat ik niet vaker die dag aan dacht. Hoe moet ik dit probleem nu weer oplossen?

22 jan 2018, 🤔


Reacties

plaats reactie
1

Klinkt maar als een vaag verhaal.
Maar ach: Probeer te begrijoen dat ze het heeft gedaan en daarmee te dealen. Om zo verder te kunnen leven in rust.

22 jan 2018, 07:01, $uicide
2

Ga naar haar graf en leg er een verhaal bij van wat je wat je dwars zit over haar of ga een keer naar buiten alleen en zeg je verhaal tegen haar.

22 jan 2018, 08:01, .
3

Zoek weer optijd hulpy als je het nodig hebt. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik dat had moeten doen. Ik heb dit niet gedaan mrt alle gevolgen van dien;

-geen vertrouwen in anderen
-eetstoornis gehad. Keert af en toe terug
-depressief
-zelfmoordneigingen en gedachten
-snijden, dus nu erg lelijke littekens

Het is niet jouw fout. Echt waar het is niet jouw fout. Je hebt er niks aan kunnen doen, al voelt dat miss wel zo.
Het komt goed. Mensen houden van jou, en anders bij deze; ik denk aan je

23 jan 2018, 23:01, Lina
4

Thnx

24 jan 2018, 21:01, 🤔

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.