Vriendin is soms wat lomp

Hey
Ik snij mezelf en ben heel erg onzeker. Ik heb een hele lieve vriendin en die weet van mijn behandelingen tegen eetstoornis en onzekerheid. Alleen ze reageert soms ergens op op een manier alsof ze het maar dom vind wat ik doe en alsof ik het zomaar kan stoppen. Dit doet mij veel pijn, maar ik durf het niet te zeggen omdat ik niet wil huilen en ik banh ben dat ze me in de steek zal laten net zoals mijn beste vriendin op de basisschool deed om mij met de rest mee te pesten.
Ze denkt volgens mij dat ik niet hard genoeg doorzet of mijn best doe, maar als ik een opgever was had ik allang toegegevn aan mijn zelfmoordgedachtes die ik soms heb.
Ik voel me vaak erg alleen, ondanks dat ik hele goede vriendinnen heb. Help me please.
Xx

21 nov 2018, Lonely worthless girl


Reacties

plaats reactie
1

Heyy @lonely wothless girl,

Ik ken dat gevoel een vriendin van mij doet dat ook bij mij,
Toch kun je het beste eerlijk tegen je vriendin zijn.
Niet geschoten is altijd mis toch? ;)

21 nov 2018, 22:11, Niet mij
2

Ik vind haar geen goeie vriendin, want ze hoort je te steunen en wees eerlijk en als ze het niet snapt zoek dan andere vrienden.

22 nov 2018, 07:11, juliatje.
3

Hey lonely girl,

Wat ontzettend naar dat je je zo onbegrepen en niet gesteund voelt door je vriendin.

Je schrijft dat ze wel heel lief is, maar soms wat lomp uit de hoek kan komen. Dit maakt jou erg onzeker. Dat kan ik me heel goed voorstellen!

Ik denk dat jouw vriendin wel haar best doet voor jou, maar ze niet echt weet hoe het is om een eetstoornis te hebben. Dat kun je haar ook niet kwalijk nemen. Jullie zijn beiden nog heel jong en het is voor anderen heel moeilijk te begrijpen wat jij nu doormaakt. Vat het dus niet al te persoonlijk op als ze onbedoeld bot of lomp is.

Ik raad je aan om het hier eens met haar over te hebben. Als jij haar uitlegt dat sommige reacties van haar jou heel erg onzeker maken, dan zal zij vast haar gedrag willen aanpassen. Ze wil je vast graag helpen en steunen waar ze kan, ze weet alleen niet precies hoe. Het is dus belangrijk dat jij duidelijk aangeeft hoe ze dat het beste kan doen.
Als je het moeilijk vind om te zeggen omdat je niet wilt huilen, schrijf het dan op een briefje. Ze zal het vast fijn vinden om beter te weten hoe ze jou kan helpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Veel liefs en sterkte, Amy

22 nov 2018, 09:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.