Veranderen van school en richting tijdens het schooljaar?? (Van Latijn naar humane) 😱

Hallo! 😘
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit in het 3de middelbaar. Ik doe de richting Latijn Wiskunde, maar Latijn interesseert mij totaal niet! Ik ben er ook niet goed in. Ik kan het wel aan, maar het is erg moeilijk voor mij. 😭
De richting humane wetenschappen interesseert mij veel meer. Maar op mijn school word deze richting enkel aangeboden met weinig uren wiskunde. Terwijl ik een richting met wiskunde wil doen. Op een andere school die ook in de buurt is word humane wetenschappen wiskunde aangeboden. Deze richting lijkt me echt helemaal iets voor mij! 👍🏻
Maar mijn vraag: zou ik tijdens het schooljaar van school en richting veranderen? Ik heb niet echt goede vriendinnen in de klas en Latijn ligt me echt niet!😕
Het schooljaar is nog maar net begonnen en ik zie er nu al tegenop door mijn richting.😫
Zou ik veranderen van school en richting tijdens het schooljaar? En wanneer best na de herfstvakantie of na de kerstvakantie? Of toch maar wachten tot het jaar voorbij is?
Help aub! Want ik ga echt niet meer graag naar school!
Alvast bedankt!
Groetjes Marie 🦄

7 sep 2017, Marie 🦄


Reacties

plaats reactie
1

Hey lieve Marie, ik zou nog blijven. Want je komt er wel door. En je kan ook op leuke manieren leren. Zoals een spelletje of met zingend overhoring. Wel heel slim denk ik dat je bent. Ik ga ook niet graag na school, maar laat het niet verpesten door een stom vak. Haha ik klets altijd.

7 sep 2017, 19:09, Eva
2

Ik zou denk ik gewoon naar die andere school gaan en ik zou het zo snel als mogelijk doen dus niet perse na een vakantie ofz. En ik ben het niet eens met Eva want het gaat hier om je toekomst en als dat ander vakken pakket je veel leuker en beter lijkt zou ik dat gwn doen en niet wachten tot het einde van het jaar misschien maken je wel meer vrienden op die andere school

7 sep 2017, 20:09, Stella
3

❗️❕‼️❕❗️🆘
Hallo! Ik ben Marie van het topic.
Ik heb echt een probleem: mijn ouders zijn er tegen dat ik van school/richting verander dit schooljaar. Maar ik kan echt geen heel jaar meer wachten!!! 😭
Hebben jullie tips om aan mijn ouders uit te leggen hoe belangrijk dat voor mij is en dat ik niet meer kan wachten?
Groetjes Marie 🦄

8 sep 2017, 17:09, Marie 🦄
4

Wat stom van ze, helaas is het zo. Maar eerst praten.

8 sep 2017, 17:09, Eva
5

Hee lieve Marie, je kan bv een brief schijven aan ze. Of de gouden opmerking vertellen.

8 sep 2017, 19:09, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.