Vanalles dat me verdrietig maakt

Hoi, ik ben 15 jaar en heb heel wat dingen waar ik vaak wakker van lig:
1. Ik heb t idee dat ik er altijd alleen voor sta
2. Ik denk altiid dat ik niet bij de groep hoor terwijl dat niet zo is maar daardoor hou ik me vaak stil
3. Ik kan niet goed met mn ouders praten omdat ze mij niet begrijpen
4. Ik dans 11,5 uur per week en heb nog 4 uur gym maar heb wel een klein buikje en dat moet weg maar gaat niet

Als ik verdrietig ben dan wil ik dansen maar heb nooit de ruimte maar zo kom ik wel van mn verdriet af?

Dit is het en even ter informatie, ik ben vroeger 4jaar gepest en mn ouders zijn net gescheiden en dat helpt natuurlijk ook niet mee.

29 aug 2017, Danseresje


Reacties

plaats reactie
1

Lieve meid, echt rot dat je je zo alleen voelt. Maar waarom sport je dan zoveel tegen je zin? En ik weet niet wat jou bmi is dus kan ik niks zeggen. Als je licht overgewicht hebt of gezond of ondergewicht kan je geen buikje hebben. En 11 uur is heel veel. Misschien moet je durven te praten, of een lijstje maken met goede kanten. En zelfvertrouwen op bouwen door met je ouders te praten, je woede/verdriet te uiten. Of je kan je afleiden door te computeren. Het is ook zo rot dat je ouders gaan scheiden. En dat pesten is ook heel erg, dat verdien je niet. Pesters zijn onzekere watjes die zich vervelen. Maar nooit je gevoelens voor jezelf houden, dat is beter en gezonder om je te uiten. Zeg tegen je mentor of vrienden wat je vind. Denk niet gelijk aan wat mensen vinden. En een buikje is echt niet zo erg. Je kijkt na benende maar in de spiegel is dat echt niet dik. En je kan dat met je bouw hebben en sommige zijn dun van zich zelf, die kunnen alles eten. En die maken gebruik van hun lange lengte. Ik ben er voor je. πŸ’–

29 aug 2017, 19:08, Eva
2

Heel erg bedankt eva, maar 1 ding want ik sport niet veel tegen mn zin in, het is echt omdat ik er van hou en wil er ook wat mee doen maar denk altijd dat ik niet goed genoeg ben. En ik ben niet te dik ofzo heb geen overgewicht maar toch. Ik vind zelf 11 uur trouwens niet zo veel. Zou het liefst nog veel meer doen, maar dat mag niet. Ik denk ook dat t probleem is dat ik overal mezelf de schuld van geef. En ook al weet ik dat, op een 1 of andere manier blijf ik dat doen. En heb wel vaker een lijstje proberen te maken met positieve dingen van mezelf, maar.kom nooit verder dan dat ik mezelf gitaar en piano leer spelen. En het klinkt stom maar ik wil gewoon niet graag over mijn problemen praten. Heb er geen rede voor denk ik. Maar dit vind ik wel fijner. Ik ben blij dat u er bent eva.

29 aug 2017, 22:08, Danseresje
3

Lieve Danseresje, zelf ben ik pas 13 en sport 1 uur in de week. Maar 11 uur kan ik echt totaal niet volhouden. Maar goed dat je het leuk vind. Veel meiden houden het meeste van dansen als het om sport gaat. Ik denk dat het niet dik maar gespierd is.

30 aug 2017, 14:08, Eva
4

Lieve eva, helaas is het niet alleen gespierd, maar ook een beetje vet. Ik schaam me er gewoon heel erg voor en draag daarom alleen maar wijde shirts. Ik probeer ook zo veel mogelijk van de snoep af te blijven maar dat wil niet lukken. Vooral niet in t weekend als we savonds bv wat chips hebben. Ik word er onzeker van en dat beinvloed mij weer op veel andere dingen. Wat moet ik doen??

30 aug 2017, 17:08, Danseresje
5

Lieve Danseresje, je hoeft je niet te schamen. Het is of huid, spieren, een beetje vet. Maar zonder vet gaan we dood. Je hebt het nodig. Ik denk dat je je veel vergelijkt met andere meiden en jongens. Maar sommige maken van hun lange lengte gebruik, sommige kunnen niet aankomen, sommige verteren meer. En jij kan bv hogere cijfers halen. En hun zijn waarschijnlijk ook jaloers op zo een goede danseres. Maar waarom zou je geen koekje pakken of chips? Je word daar echt niet dik van. Je moet geen lading eten. Maar drie koeken kunnen toch gewoon. Er zitten minder caloeren in dan je denkt. Ik zou vragen aan vreemde en bekende wat zij goed aan jou vinden. En je krijgt complimentjes gestrooid. Jij kan goed dansen. En die anorexia's niet hoor. Die hebben geen energie meer. En die drinken ook cola om misselijk te zijn en dan te spugen of om energie te hebben. 😘

30 aug 2017, 18:08, Eva
6

Bedankt eva, echt super lief dat je iedereen zo goed helpt!! Dit helpt echtπŸ‘πŸ’—

30 aug 2017, 18:08, Danseresje
7

Lieve Danseresje, bedankt voor je lieve bericht. Fijn dat het helpt. Zo lief van jeπŸ’–πŸ”†β­πŸŒ πŸŒŸ

30 aug 2017, 19:08, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.