Stoppen met opleiding of niet?

Hoi ik zit echt met een dilemma
Ik zit nu sinds 4 weken op een mbo opleiding 1ste jaars. Ik was best enthousiast over deze school maar in deze weekjes viel het me allemaal erg tegen. En ik had zowiezo al dat ik mijn klik niet kon vinden in mijn klas met vriendinnen maken, ik probeer aardig te doen tegen iedereen maar merk wel dat veel mij un beetje weg duwen. Hier kan ik mee leven maar als ik dan echt op school zit vind ik het toch echt super k*t. Ik heb dus overwogen om te stoppen met mijn opleiding omdat ik ook niet meer met plezier ernaar toe ga, en ik moet bijna 2,5 uur reizen en dan wil ik er wel plezier hebben. Ik ben dus aan het twijfelen want ik wil natuurlijk niet denken aan de klasgenoten die me niet bevallen want het gaat gewoon over mijn toekomst en kom er toch wel achter dat ik het vak opzich best leuk vind. Ik twijfel alsnog tussen stoppen met mbo en havo gaan doen op de middelbare, of gwn doorgaan met deze 4jarige opleiding. Als ik dan buiten reizen en klasgenoten kijk lijkt me de opleiding wel leuk maarja wat moet ik doen?!?!? (op kamers gaat niet met thuissituatie, en overplaatsen naar een andere klas ook niet)

22 sep 2020, lie123


Reacties

plaats reactie
1

Hey Lie,
Wat voor opleiding is het ? Als het heel breed is kan je altijd doorgaan ookal vind je het niet zo'n hele leuke opleiding. Het is altijd goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Maar dat je het leuk hebt is ook erg belangrijk! Vriendinnen ook! Misschien beter kijken in de klas. De meisjes kunnen misschien niet zo aardig zijn maar misschien zijn de jongens heel chill? Is dit niet het geval? Vind je de opleiding niet leuk, lig je niet goed in de klas en moet je ook nog eens zo ver reizen? Dan zou ik van opleiding wissen. Misschien iets dichterbij? Havo kan natuurlijk altijd. De keuze is aan jou! Hopelijk heb je hier iets aan kusjes

23 sep 2020, 10:09, sia

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.