Punten aftrek door spraakgebrek

Hi iedereen,

Om eerlijk te zijn ben ik best wel boos en verontwaardigd. Ik heb al mijn hele leven een spraakgebrek, ik slis em dan sommige letters niet normaal uitspreken.logopedie heeft mij nooitt geholpen. Ik ben pas nog door een volledige klas uitgelachen om "hoe ik praat". Het ding is, voor elke mondeling die ik moet doen voor engels, duits en frans wordt een spraakgebrek meegerekend in de beoordeling. Ik weet dus eigenlijk al van tte voren dat ik punten aftrek krijg, gewoon omdat ik al mijn hele leven dingen niet perfect kan uitspreken! Dit is toch gewoon niet normaal? Eigenlijk ben ik instaat hiermee naar een instantie te gaan ofzo. Ik vind niet dat dit moet kunnen. Wat vinden jullie? Zijn er mensen die dit ook hebben en meemaken? Ik zou graag gewoon een keer iemand willen spreken die door hetzelfde heen gaat.

~e

1 apr 2017, esmee449


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou in gesprek gaan met je mentor. Ik vind dit net zoiets als dyslexie, je kunt er niks aan doen. Maar ik weet niet of je school er ook zo over denkt natuurlijk. Weet je eigenlijk wel zeker dat je er punten aftrek voor krijgt? Een ander ding is dat je misschien iets van een dokters verklaring mee kunt nemen naar je toets, over het feit dat je logopedie hebt gedaan voor je spraakproblemen, maar dat dat niet heeft geholpen.

2 apr 2017, 16:04, Me

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.