Obesitas1

Hey allemaal, door medicatie was mijn gewicht gestegen tot 102kg. Ondertussen ben ik met hulp van een diëtiste afgevallen tot 87 kg. Maar met mijn lengte van 166 is dit nog steeds te hoog.

Hebben jullie nog tips om af te vallen op een gezonde manier?

2 feb 2021, Lotje


Reacties

plaats reactie
1

Minder eten, meer bewegen. Heb het zelf ervaren, en ben in 3 maanden tijd 8 kilo afgevallen. Ik had toen net geen obesitas, of net wel, en woog 73 kilo met een lengte van 163 cm en was toen 14 jr oud. Nu zijn al negen maanden voorbij sinds het begin van mijn weg, en een half jaar sinds ik een gezond gewicht heb. Nu weeg ik 65 kg ben 168cm lang en 15 jr oud. Zit dus nog wel aan de zware kant, maar door veel beweging en workout, ben ik nu best gespierd. Wat dat ook toelicht is de vetpercentage: mijn vetpercentage was 31 procent toen en nu is het 19 procent. Dus mijn advies: probeer max 1500 calorieën per dag te eten, en maak elke dag tussen de 10-15k stappen. Probeer ook te hardlopen, hoewel dat in het begin moeilijk zal zijn, workouts te doen of gewoon veel te fietsen.

2 feb 2021, 21:02, Dm
2

Hey! Wat heftig zeg. Wat Dm al opmerkte: het komt in het algemeen uiteindelijk neer op minder (of gezonder/regelmatiger) eten en meer bewegen. Maar wat helpt hangt wel enorm van je persoonlijke situatie af. Wat woog je voordat je met de medicatie begon? Met andere woorden: is de gehele gewichtstoename door die medicatie gekomen of niet? Ben je nu helemaal van die medicatie af? En zorgt of zorgde die medicatie zelf voor veel gewichtstoename, bijvoorbeeld doordat je veel meer vocht vasthoudt of een tragere stofwisseling krijgt, of zorgt die medicatie voor meer eetlust? Dat zijn allemaal dingen die van invloed zijn op wat voor jou het beste werkt. Een ander leefpatroon aannemen terwijl je door medicatiegebruik nu niet verder kunt afvallen werkt bijvoorbeeld alleen maar frustrerend. Geen idee of je die diëtist nog spreekt, maar het zou denk ik goed zijn om daarmee te overleggen hoe je verder kunt komen.

3 feb 2021, 12:02, B
3

Wat vervelend lotje maar wat knap dat je al wel zoveel bent afgevallen.
Hoezo wil je hier tips als je onder begeleiding van een diëtiste bent?

3 feb 2021, 23:02, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.