Niet meer ongesteld geworden😫

Hallo meiden,
Ik ben meisje van 13 en ik ben laatst voor het eerst ongesteld geworden maar het is nu zeemaat 5 weken later en ik ben nogsteeds niet ongesteld geworden (normaal in 4de week) en ik weet dus nu niet wanneer ik dan ongesteld zou moeten worden en ik WIL ABSOLUUT NIET DOORLEKKEN. Help me aub
Bedankt xx girly

10 jun 2018, Girly


Reacties

plaats reactie
1

Op het begin is je ongesteldheid vaak nog wat onregelmatig, maar als je al meerdere keren ongesteld bent geweest wordt het steeds regelmatiger.

10 jun 2018, 23:06, Henk
2

Hi @Girly!

Je ongesteldheid is in het begin heel erg onregelmatig omdat je hormonen nog moeten wennen en op gang moeten komen. Maar geen nood! Dit heeft bijna elk meisje en er is ook helemaal niks raars aan! Bij somige duurt het 3 weken en bij anderen juist 5 of zelfs meer! En doorlekken kan gebeuren! Dat gebeurd nou eenmaal in het begin van je menstruatie! Maar goed ik heb wel een paar tips voor je voor als je bent doorgelekt. Althans, wat ik meestal elke dag meeneem naar school (ook al ben ik het dan mischien nog niet maar you never know😉).

Tip #1
Maak een noodpakket.
Neem een klein toilettasje en doe daar alles (overzichtelijk) in: maandverband, een onderbroek en (mischien, moet jij maar kijken wat je het fijnst vindt) tampons. Je hebt hele handige video's waarin je kunt zien hoe je je ondergoed heel klein kan vouwen.

Tip #2
Neem een vest mee waar je ook bent.
ALS je dan bent doorgelekt kan je de vest altijd om je middel knopen zodat anderen het niet zien.

Tip #3
Doe een extra broek in je tas/schoolkluis.
Ook hierbij vindt je hele handige video's hoe je het zo klein mogelijk kan vouwen! Het zal dan wel raar zijn voor de mensen die je dan in een andere broek zien rondlopen, maar het is beter dan dat mensen het bloed zien en je er niks aan kan doen 😉

Tip #4
Check altijd even snel je ondergoed als je weet dat je de vorige maand op dat moment het ook was. Check eigenlijk gewoon altijd je ondergoed 😅😂

Nou, dit waren mijn tips. Hopelijk had je er wat aan en heb ik je er een beetje mee geholpen. Succes!

Xoxo

S

10 jun 2018, 23:06, SGeeftTips&Reacties
3

Update : gister was het dan nog weer dat ik onnie moest worden .. (28dagen later) ben het nogsteeds niet....

3 jul 2018, 12:07, Gitly
5

Ik wou dat ik net zo laat als jou ongesteld werd. Bijna alle meiden van mijn klas waren 11 en 12 toen ze het werden. En ik 9. De meeste worden op hun 12e ongesteld en ik 9. :-(

7 jul 2018, 11:07, 🐶
6

Ja oke maar ik ben 14...

11 jul 2018, 10:07, Girly
7

Ik was het na de eerste keer minstens een half jaar niet meer zo don't Worry xx😛

15 jul 2018, 23:07, X

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.