Niet lekker in mijn vel zitten

Hoi,

Als eerste super lief dat je dit hebt aan geklikt om (hoop ik) dit berichtje te lezen.
Sinds een paar maanden gaat het slecht met me, het begon in februari/maart ik sliep steeds slechter, ik kon moeilijk in slaapvallen en werd vaak wakker. Het was eerst nog te handelen, ik dacht dat het aan school lag etc.
Naast het slapen, ging ik steeds meer achteruit, eerst op school, slechte cijfers, vervolgens voelde ik me steeds downer, ik heb gevoelens die ik niet snap, gevoelens die ik niet kan omschrijven waardoor ik in de war raak. Omdat ik in de war raak over van alles, alle vragen die er in mijn hoofd rondspoken, heb ik zoveel de neiging om dingen kapot te maken, te schreeuwen totdat ik niet meer kan.
Ik voel me apart, ik ben dus apart, apart raar.

Het is allemaal één warrig verhaal in m'n hoofd..
Ook al voel ik me zo, ik moet toch opstaan en de dag door. Anders zullen mensen denken dat er iets mis met me is, en dat wil ik niet.
Ik durf er niet met iemand over te praten omdat ik bang ben dat ze gaan oordelen, ze niet meer aardig vinden, of gaan uitlachen.
Soms heb ik het gevoel dat ik het niet waard ben, dat ik er niet mag zijn.
Maar dan herpak ik mezelf weer, en weet ik dat ik er mag zijn, alleen kan ik dat niet accepteren. Ik zei het, een warrig dingetje hier.
Ze spelen net verstoppertje, de vragen zoekt de antwoorden..

Ik weet niet zo goed of jullie hier op willen reageren of tips willen geven, dit is voor mij in ieder geval iets waar ik het even kwijt kan laten, een stukje ruimte maken in m'n hoofd. Dat voelt goed, denk ik. Dat heb ik gehoord, laat ik het daar op houden.
Bedankt voor het lezen en sorry als ik je tijd heb verspild.

Veel liefs! X

9 okt 2017, Lunaa_x


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Luna,
Als eerste: tuurlijk verspil je mijn tijd niet! Iedereen heeft weleens een "dipje" Ik ook, soms ben ik zo intens verdrietig om alles, omdat alles tegenzit. Maar dat zijn momenten, wat jij hebt speelt al langer (maanden!) Het is nooit fijn om je zo te voelen als hoe jij je nu voelt, maar bedenk dat je niet de enige bent (I know lekker cliché enz) maar zelfs de zelfverzekerdste persoon die je kent heeft onzekerheden. Maar over jou; Jij mag er zijn, jij bent mooi& dapper (waarom zet je het anders op dit forum! Daar moet je wel lef voor hebben!) wat belangrijk is, en wat je nu hebt gedaan is erover praten, dit is een goede 1e stap zo anoniem erover praten. Er zijn vast mensen in je omgeving die je vertrouwd (ouders, vrienden, familie, buren, mentors etc) praat met hun! En vertel hoe je je voelt! Want dat nare gevoel moet weg, je bent het waard. Wat dat stemmetje ook zegt. En onthoud; ookal lijkt het nu raar, na regen (en onweer en hagel en sneeuw hihi) komt de zon. Ook bij jou. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, en miss kun je meer vertellen over hoe je je voelt en waardoor dat denk je komt (een nare gebeurtenis miss?) ik ben er voor je!
Liefs Nina 🌟🥑

9 okt 2017, 21:10, ****
2

Hoi Nina,

Bedankt voor je reactie!
Je hebt gelijk over het vertellen tegen andere, ik wil het ook, alleen.. ik ben zo bang! Echt waar! Ik vond dit al spannend; wat voor reactie zouden er komen? Komen er wel reacties op? Zouden ze me raar vinden, en ga zo maar door.

Als ik mijn gevoel zou moeten omschrijven, weet ik niet zo zeker of ik dat wel kan, de ene keer is het weer minder dan een andere keer. Een gevoel dat je eigenlijk super goed kent maar niet kent. Een gevoel van leegte gevuld met boosheid.
In februari/maart was m’n oma een jaar overleden, maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Nee, ik kan me niet een indrukmakende gebeurtenis herinneren, sorry.

Dankje, dat je er voor me wilt zijn. Dat waardeer ik heel erg! Nog bedankt voor je lieve reactie.

Liefs x

9 okt 2017, 22:10, Lunaa_x
3

Hoi lieve Luna, echt erg voor je. Ik heb dit ook. Het is ook echt moeilijk om te zeggen. Daarom is dit een goed idee van je. Het is zo niet leuk, om alles verborgen te moeten houden. En ik moet dat ook van me stem. Dapper dat je dit deelt met ons. Een kanjer ook. Maar als je in de natuur gaat of een verzorging kom je ook ver. En alsjeblieft meid, praat erover. Het is heel belangrijk en sociaal! Dus doe het meid. Ik heb ook stres, en stres maakt je niet gelukkig. Over mijn gevoelen's snap ik het ook niet. Ik weet het ook niet. Soms voel ik me k*t en dan weer blij. Maar ook ongeduldig ben ik. En nee je verspilt mijn tijd ook niet. Ik zou iets leuks doen. Al is het thuis. Meid je kan het, je kan beter zijn. We zijn er voor je. Ps: lieve meiden willen jullie ook een beetje op mijn bericht reageren? Ik weet het niet. Love jullie ✨🌹🍂

10 okt 2017, 16:10, Eva
4

Weetje, door mijn angststoornis voel ik me ook dom. En ik doe nog maar net vmbo. En ik voel me soms verlieft of blij bij me ouders. Maar ook grotendeels slecht, bv op school. Hebben jullie tips lieve meiden? 🍂
Ps: Lieve Nien, gaat het al beter met ''Anne''? Wil ze nu nog praten? Jammer dat jij je ook wel eens rot voelt. Maar op 99 gram voel ik me echt thuis. Ja, ik ben een slijmbal sorry. Maar je bent echt behulpzaam.

10 okt 2017, 18:10, Eva🍂
5

Hoi Eva,

Lief dat je reageert!
Wat vervelend dat jij je zo voelt! :(..
Meestal als ik het even minder heb, dan ga ik tekenen en probeer ik het van me af te zetten. Tekenen vind ik best leuk, om mezelf nog een beetje bij elkaar te houden etc, doe ik op de dinsdag avond helpen bij een sportverening met een paar oude juffen. Dat vind ik leuk, en daar voel ik me goed, dus ja.. dat ja denk ik..

Je moet je niet dom voelen door je angststoornis, jij kan daar ook niks aan doen. By the way, niveaus heeft er niks mee te maken hoe slim je bent.
Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen! :)

Veel liefs x

10 okt 2017, 21:10, Lunaa_x
6

Hee lieve Luna, bedankt. Ik kan er denk ik wel wat mee, en ik hou ook van tekenen. Lief dat jij ook reageert. En jij 🎀verdient dit niet, maar een betere tijd. Lief dat je me helpt.

11 okt 2017, 13:10, Eva🍂
7

heeey luna

nee, ik verspil me tijd niet om jou bericht te lezen. ik vind het juist fijn dat ik niet de enige ben. ik heb dat de laatste tijd ook. en ik durf het ook niet te vertellen. ik het hoe het is, om iedere dag weer op te moeten staan met een gevoel van weer zo'n dag als gister weer, dat zelfde gevoel. je bent echt niet de enige.

xxx een onzeker meisje

11 okt 2017, 21:10, anooniempjehhhee
8

Lieve anooniempjehhhee, wat rot voor je. Sterkte meid.

12 okt 2017, 16:10, Eva🍂
9

thxxx eva
<3 <3 <3

12 okt 2017, 16:10, anooniempjehhhee
10

Wat lief. 💞

12 okt 2017, 17:10, Eva🌹
11

Hi,

Anoniempje, vervelend om te horen dat jij ook zo voelt. Sorry.
Hoop dat het langzamerhand wat beter gaat.
Jullie zijn allemaal zo lief voor elkaar! Hoop dat dat zo blijft!

Liefs

16 okt 2017, 19:10, Lunaa_x

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.