motivatie voor het afvallen

Hey mensen,
Als ik doorzet kan ik afvallen, maar ik haak elke keer af door een motivatiegebrek, iemand tips? Ik stel al kleine doelen voor mezelf maar dan haak ik ook af, dus dat werkt niet voor mij.
Groetjess

20 mei 2020, lotje


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat tips om je motivatie te boosten:
- Koop of vraag aan je ouders een (goedkope) broek en/of vest die je nu absoluut niet dichtkrijgt. Maak foto's van jezelf in die kleding en leg het weg. Pak deze kleding er over een tijd terug bij en als je die kleding dan wel dichtkrijgt, misschien zelfs wel dat die broek dan van je kont afzakt ;), geeft dit je een giga berg voldoening. Zo creëer je je eigen mega trofee! Jij hebt immers dan laten zien dat je goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat jij die stoere girl bent die het wél lukt, in tegenstelling tot vele anderen. Dat jij diegene bent die zijn lichaam en gezondheid serieus neemt en zo de betere versie van zichzelf is geworden!! Dan kan je zo ontzettend trots zijn op jezelf. Geloof me, als je dit over een jaar aan jezelf (en aan anderen) kan laten zien, geeft dit je echt een megakick!
- Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht: als ik voor half juli zoveel kilo gezond ben afgevallen of zoveel cm opgeteld buik-, heup- en tailleomvang kwijt ben, ga ik met al mijn vriendinnen naar een workshop parfum maken (of iets heel anders natuurlijk ;)).
- Betrek je vriendinnen, vriend (?), broer/zus en als het kan ook je ouders in je afslankplannen: hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen je kunnen supporten. En hoe meer mensen ook op je gewicht letten en je dus zullen complimenteren als je idd. gezond slanker bent geworden, maar ook plagerig zullen bekritiseren als je dat niet lukt: hoe meer sociale druk, hoe minder je wil falen. Ook dit zorgt voor motivatie.
- Fotografeer jezelf in een bikini of anders in je ondergoed. Print deze foto groot uit en hang hem ergens op waar je hem vaak ziet. Dit herinnert je dat je van dit lichaam af wil. Jij wil de betere versie van jezelf worden, jij wil ook kunnen laten zien dat je goed voor jezelf zorgt, jij wil ook een winnaar zijn! Regelmatige visuele confrontatie met de huidige situatie, die je wil veranderen, motiveert om te veranderen en dit vol te houden.
- Wees trots op jezelf als je gezonde keuzes hebt gemaakt! Wees trots op jezelf als je ontbijt met groente en eiwitten. Wees trots op jezelf als jij een bakje snoeptomaatjes of snoeppaprika’s hebt opgegeten wanneer je uit school komt in plaats van (uit gewoonte) die koek of dat snoepje of chocolaatje naar binnen hebt gewerkt. Wees trots als je de hele dag water en/of thee zonder suiker hebt gedronken in plaats van fruitsap, yogho yogho, Taksi, Wicki, chocolademelk, cola, fanta of wat voor suikerrijk zooi verder. Wees trots als jij als toetje na het eten een schaaltje vetarme naturel skyr of Griekse yoghurt met bessen of aardbeien neemt (evt. gecombineerd met een beetje kaneel - heel lekker!), in plaats van suikerrijke vla of vruchtenyoghurt of chocomousse of vetrijke fruitkwark (Danio en Almhoff en dergelijke). Door trots te zijn op gezond gedrag, sterk je je eigenwaarde en daarmee je zelfvertrouwen. Dit motiveer ook enorm.

20 mei 2020, 14:05, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.