Moeite met leren

Hallo!
Ik ben een meisje van 12 en zit in de brugklas, op havo/vwo.
Ik heb nogal veel moeite met het leren van een leerstelsel zoals geschiedenis en aardrijkskunde. Ik maak samenvattingen, lees het vaak door, en ik onthoud het nog niet heeft iemand aub tips😖

25 apr 2017, Wanhopig meisje😖


Reacties

plaats reactie
1

Schrijf het op! Dat helpt echt! Of vertel het tegen iemand, dan heb je gezegd en dan hoor je het ook nog eens. Bij geschiedenis kan je proberen om de verbanden te snappen, want één gebeurtenis is de aanleiding op de volgende. Maar aardrijkskunde kan ik zelf ook totaal niet leren :(
Veel succes nog!x

25 apr 2017, 18:04, justmexoxo
2

wanhopig meisje hier wat tips voor leren. tip 1 niet altijd helpt samenvattingen want soms worden er soms ook minder belangrijke dingen gevraagd bij een toets dus probeer ook soms stukjes uit je boek te leren als het kan. tip 2 probeer niet gelijk na school te leren want dat kan niet leuk zijn met leren als je net school hebt gehad dus wacht altijd een half uur. tip 3 er bestaat van die concentratie muziek op youtube dat kan helpen met leren.tip 4 probeer ook op een rustige plek te leren raak je minder snel afgeleid .tip 5 probeer ook je telefoon of andere afleidingen weg te stoppen dan word je daardoor niet afgeleid .succes met leren ps bij aardrijkskunde kan je ook je leraar om hulp vragen of lerares (kan ook bij geschiedenis ) groetjes juliatje.

25 apr 2017, 19:04, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.