Moeder overleden toen ik 11 was

Hey lieve meiden,
Ik heb misschien een beetje een rare vraag en misschien heeft niet iedereen er ervaring mee. Toen ik 11 was ben ik me moeder verloren. En toen wou ik er nooit over praten en heb bijna nooit gehuild. En nu is het zomervakantie en moet ik opeens heel veel huilen daarom. BTW ik denk ook dat het komt omdat me broer een maand geleden getrouwd is maar voor de rest snap ik geen bal van mezelf.
Bedankt voor het lezen
X lau

22 jul 2018, lauren


Reacties

plaats reactie
1

Zelf is het niet raar en waarschijnlijk komt het ,omdat je nu meer tijd hebt door vakantie en dan aan zulke dingen kan denken.Maar zelf moet je hier niet mee zitten en mensen die je vertrouwd hierover vertellen zo dat ze je passende hulp kunnen aanbieden, probeer ook veel afleiding te zoeken door bijvoorbeeld : sporten,vrienden afspreken of muziek te luisteren.Sterkte en ik ben er voor je als je hulp nodig hebt.

23 jul 2018, 09:07, juliatje.
2

Lieve Lauren, nu je broer getrouwd is, kan bet zijn dat je baalt dat je moeder er niet bij was. Of kropte je je gevoel op. En soms is het ineens. 💕

23 jul 2018, 13:07, Eva👱🏼‍♀️
3

Hey Lauren,

Wat ontzettend naar dat je je moeder verloren hebt op zo'n jonge leeftijd. Op die leeftijd is het erg moeilijk om dat allemaal te bevatten en te verwerken. Het komt vaker voor dat het verdriet er pas jaren later uitkomt. Dit heet ook wel uitgestelde rouw. Je gaat hier nu doorheen, waarschijnlijk omdat je er nu pas klaar voor bent om alle emoties en verdriet te voelen. De bruiloft van je broer kan dat inderdaad getriggerd hebben, omdat je op dat moment weer geconfronteerd werd met het verlies.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je door deze rouwfase heengaat en dat je daarbij hulp en steun krijgt van anderen.
Zijn er mensen met wie je over het verlies kunt praten?

25 jul 2018, 19:07, Amyxx
4

lieven lauren,

ik heb hier zelf geen ervaring mee. dus of je wat aan mijn advies hebt weet ik niet. als ik verdrietig ben om iets vind ik het fijn om alles van me af te schrijven gewoon met pen en papier. en dan schrijf ik alles waar ik bang, boos verdrietig over ben op. en dat helpt dan zijn hersen soort vaan leeg. ik weet niet of hier iets aan hebt maar je kunt het probereren.

xoxo
ps. soms moet je ook gewoon ff lekker huilen gewoon alles uit huilen ;).

26 jul 2018, 20:07, emiiee

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.