Littekens gym verbergen!!

Heyy,

Ik heb me vorige week gesneden, want ik heb t gevoel dat ik t allemaal niet meer aankan...
Alleen bij mn linkeronderarm zit de onderkant helemaal vol met sneeën en littekens, en op mn rechteronderarm aan de onderkant zitten ook sneeën, maar dan nog vers! Heeft iemand tips wat ik kan doen om t te verbergen? Plsss
En wij mogen op school niet met lange mouwen, ik heb geen foundation ofzo en stiekjes om polsen gaat niet helpen want zit op hele onderarm en zweetbandjes heb ik niet. En gym kleren vergeten gaat toch nie helpen want dan moeten we van de school lenen. Niemand weet van t snijden, alleen ben bang dat andere keren en paar maanden geleden wel mensen hebben gezien dat ik me al sneed op onderbenen....
Alleen ik schaam me zo ontzettend erg...
En ik kan me ook nie orthodontist ofzo melden want heb die smoes vorige week al gebruikt (en kwam erachter dat ortho vrijdag nooit open is dus viel eigenlijk beetje door de mand 😅)
En ik heb dus overmorgen vrijdag al gym.

Help!
Ps ben meisje 14jr

6 dec 2017, Anooonieem


Reacties

plaats reactie
1

Niet slim om jezelf te snijden slaat nergens op (eigenlijk is dit een manier van aandacht zoeken) vind ik dan. Het is alleen niet te verbergen, eventueel een verbandje er omheen of zeggem dat je je gymshirt bent vergeten.

7 dec 2017, 07:12, Queen👑
2

Lieve Anooonieem, inderdaad een verbandje. Maar meis, waarom zou je het verbergen? Je voelt je k*t, maar als ik me verdrietig of boos voel uit ik dat. HET MAAKT DINGEN DUIDELIJK, HET IS NIET RAAR, IEDEREEN DOET HET WEL EENS. HET IS OOK EEN GEVOEL. Wat zie je niet zitten? En wel stom dat jullie geen lange mauwen mogen. Best koud toch? Als je wilt vertellen wat er is kan ik je helpen misschien. Nou als je geen make-up of poeder hebt, kan je een zalfje gebruiken. Maar stop met snijden. Je verdient dit niet, je kan andere dingen doen.
- Dingen die je toch niet meer wilt, en nodig hebt, weggooien.
- Gillen.
Big Huge.

7 dec 2017, 07:12, Eva✨
3

Als snijden een manier is van aandacht zoeken,
Wrm zou ik het dan willen verbergen? Ik schaam me er juist dood voor. Het is juist om de spanning te ontladen enzo, alleen als ik het deed om aandacht te zoeken dan zou ik het juist niet willen verbergen. (Niet gemeen bedoelt trouwens hoor queen).

Thanks eva!

7 dec 2017, 12:12, Anooonieem
4

Ik snap je hoor maar ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen.
Heel veel succes er nog mee ❤️❤️

8 dec 2017, 21:12, Queen👑
5

Lieve Anooonieem,
ik vind het al dapper dat je dit durft te zeggen. Ik verberg het soms wel (bijna nooit) als ik moet huilen, maar niet vaak. Maar je gevoel uiten is beter waarom?:
- Het maakt iets duidelijk.
- Het verminderd stress.
- Het is heel slecht om je in te houden.
Als mensen je pesten heb ik ook nog tips:
- Loop van hun weg, of kijk niet naar hun.
- Laat zien wat je ervan vind, dit is voor mijn de gouden tips. Als je boos bent, laat het zien, ook als je moet huilen.
- Praat met iemand, desnoods de kindertelefoon.
- Zeg dit: door mijn omlaag te halen, word jij niet groter.
Jij bent meer waard als je depressie. Wil je nog meer tips over iets? Met zalf kan je het verbergen, en het verminderd pijn. Maar toch zou ik het zeggen. 💗

9 dec 2017, 09:12, Eva✨
6

Hey meis, snijden is geen aandacht zoeken en dat snap ik. Zelf heb ik het ook gedaan, maar ben gelukkig gestopt. Ik was ook altijd bang dat mensen het zouden zien maar dat is nooit gebeurd. Ondertussen weet een vriendin van mij wel dat ik het deed. Ik was dus bang dat mensen het uit zouden vinden en sneed daarom meestal op dezelfde plek. Dan kan je het wel met elastiekjes bedekken, wat wel pijn doet trwns. Wij mochten ook niet met lange mouwen gymen dus ik ken je struggle...
Foundation helpt ook niet echt hoor, want je hebt sws een beetje korstjes. Miss toch proberen met armbandjes en een beetje afstand houden, armen naar jezelf toe draaien enzo dat mensen het niet zien. x

9 dec 2017, 13:12, Brownie
7

Lieve mensen, snijden is echt niet leuk. Ik snap dat je het geheim wil houden, en anderen niet wil laten schikken. Maar je kan andere dingen doen.
-In de natuur.
- In bad gaan.
- Je huisdier.
- Winkelen.
- Tekenen, wat je voelt.
Praat met iemand die je echt vertrouwt. Gebruik cremé. Maar sieraden doet toch ook pijn? Ik wens je heel veel sterkte doen. En we zijn er voor je 🎀

9 dec 2017, 18:12, Eva✨
8

Hey, ik heb hetzelfde probleem en ik doe meestal een sleeve van volleybal erom heen en ik heb een zalf voor littekens

xx n meisje van 15

20 mrt 2019, 20:03, ....
9

Snijden is dus echt niet voor aandacht! Het is een ander manier om gevoelens te uiten. En het helpt op een korte tijd. Maar je krijgt er spijt van! Niet aan beginnen dus... En het is verslavend dus je kan er ook niet zo makkelijk mee stoppen. Dat weet ik uit ervaring...

22 mrt 2019, 09:03, ....
10

Zelf heb ik mezelf meerdere gesneden, maar ik ben er niet verslaafd aan geraakt vanwege m'n geloof( Omdat het in mijn geloof verboden is om jezelf pijn te doen) De grote reden waarom ik dit deed is vanwege mijn depressie. Meeste mensen in de reacties zeggen zo van:'' Oh doe yoga, doe dit, doe dat.." Al die dingen die nutteloos zijn en waarschijnlijk toch niet helpen. Het klopt dat het slecht is met snijden, maar de beste oplossing om hiermee te stoppen( Volgens mijn ervaring) Is omgaan met een goeie vriend/vriendin die ook hier veel over weet. Niet tegen de vriendinnen/vrienden die niks hier over weten en je meteen ga snitchen, maar iemand die dezelfde gevoelens net als jou heeft, want dan begrijpen jullie elkaar en hoef je voor niks te schamen. Al hoewel kan het voor anderen juist slecht zijn omdat je nog erger beïnvloedt door hun kan worden, maar ik spreek uit mijn eigen ervaring. Al die yoga, natuur en positief nadenken bullshit werkt niet voor me. Natuurlijk heeft iedereen anders een andere oplossing, maar dit hielp wel voor me en ik hoop dat het ook iemand anders zal meehelpen.

27 mrt 2019, 17:03, ded

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.