lichaam trouble

hoi mijn naam is caitje en ik ben 16 jaar ik weeg 45 en ben 145 m lang maar zit ik dan goed of ben ik te dik of te dun ik weet het niet wat moet ik doen?

8 jan 2019, caitje


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt gezond gewicht volgens bmi maar je zit wel aan de hoge kant en niet gemeen bedoeld maar je bent gemiddeld wel klein, denk je ook dat je nog groeit? En zo nee, zou je willen afvallen? want als je niet gezond eet of beweegt zou ik je advies willen geven erover.

8 jan 2019, 19:01, juliatje.
2

Hoi Caitje,

Van een afstandje kan niemand beoordelen of je te zwaar bent. Dat is per individu namelijk zo verschillend. Kijk maar naar verschillende hondenrassen. Sommige rassen zijn van nature zwaarder en breder dan andere rassen. Zo is het met mensen ook. Je kan dus het beste naar je familie kijken. Komt jouw lichaamsbouw ongeveer overeen met die van je ouders en grootouders? Hebben jullie allemaal ongeveer hetzelfde figuur?

Probeer je niet te druk te maken om je figuur. Wat belangrijk is, is je levensstijl. Voel je je goed, fit en actief? Ben je lekker aan het sporten of bewegen en eet je goed en veel gezonde dingen? Luister je goed naar je lijf en werkt alles goed? Dan is er niets aan de hand. Als jij goed naar je lijf luistert en het geeft wat het nodig heeft, dan zoekt het zelf het gewicht op dat bij jou past en waarop het gezond is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

9 jan 2019, 08:01, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.