jongens of vriendinnen..?

hey, ik zit in de 2e van vwo. Ik zit bij een jongen in de klas die is blijven zitten. Hij probeert me echt heel erg te fixen (versieren). Maar hij heeft al een vriendin, hij zegt elke keer tegen mijn dat hij mij eerder zou doen enal. We hebben ook best vaak onze handen vast enzo. maar nu komt het: vanochtend bij duits hadden we een invaller dus we mochten andere plaatsen, een van beste vriendinnen wilde niet naast me zitten want die zei dat ik dan toch alleen maar met hem zat te praten. Toen we uit waren vroeg ik of we met hem en een andere bff naar de mac zouden kunnen gaan. Ze wilde niet mee omdat ik "alleen met hem praat" alsof ik haar in de steek laat.. maar ik ben er altijd voor haar geweest en ik vind dat ik niet verdien hoe ze nu tegen me doet. Maar op de fiets zei ze ook dat (een goede vriendin van me) die naast me zit nooit meer tegen me praat omdat ik "alleen maar achterom zit" maar als ik met haar een gesprek wil beginnen reageert ze zelf niet. Laat ik mijn vriendinnen in de steek?? want dat is niet mijn bedoeling en ik wil ook niet minder met hem omgaan voor mijn vriendinnen. ik weet niet wat ik moet doen.. (sorry voor t mega lange bericht)

28 nov 2018, evenadviesnodigxoxo


Reacties

plaats reactie
1

Wees gewoon eerlijk tegen je vriendinnen en anders kan je beter andere vriendinnen zoeken, omdat ze je jou niet steunen.

28 nov 2018, 20:11, juliatje.
2

Hey evenadviesnodigxoxo,

Ik lees dat je best veel bezig bent met die nieuwe jongen in de klas en dat je vriendinnen dat niet zo fijn vinden. Uit je verhaal maak ik op dat zij jou en jouw aandacht eigenlijk missen. Eigenlijk is dat wel een teken dat ze jou als vriendin missen! Ze geven daarmee wel aan dat jij erg belangrijk bent voor hun.

Ik kan me goed voorstellen dat je erg veel bezig bent met die nieuwe jongen omdat je hem heel erg leuk vindt. Hij lijkt jou ook leuk te vinden, maar tegelijkertijd heeft hij al wel een vriendin. Hoe vind je dat? Want ik neem aan dat zijn vriendin niet van jou en jullie versierderij afweet? Bedenk je goed of je hier mee door wilt gaan. Want hoe zou het voor je zijn als jij in haar schoenen stond?

Dan terugkomend op je vriendinnen. Ik snap dat je het niet leuk vind dat je vriendinnen jou verwijten dat je teveel met die jongen bezig bent. Maar je zult vast ook wel begrijpen dat het voor hun ook niet leuk is dat jij eigenlijk alleen maar met hem bezig bent. Zou het je lukken om je aandacht wat meer te verdelen? Dat je op school meer met je vriendinnen bezig bent?

Besef je goed dat je vriendinnen er altijd voor je blijven. Je weet immers niet wat je aan die nieuwe jongen hebt. Hij neemt het niet zo nauw met het trouw zijn. En volgens mij kun je wel op je vriendinnen bouwen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte, wijsheid en succes!

Liefs, Amy

29 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.