Jaloezie?

Hoi!

Ik heb de laatste tijd best wel vaak een gevoel van jaloezie. Ik heb het idee dat bij vrienden / vriendinnen alles goed gaat en ze hun leven op een rijtje hebben en bij mij gaat alles mis. Ik haal mn tentamens niet, houd me niet aan mn dieet en als ik een keer een jongen leuk vind is hij alleen uit op sex.

Nu ook vind ik een jongen uit mijn vriendengroep leuk maar nu vind een andere vriendin hem ook leuk en vertelde ze aan mij dat ze al appen en bellen samen dus dat word ook niks voor mij. Dat meisje vind best wel snel iemand leuk dus dat vind ik ook lastig.
Het is niet dat ik hun niet gun maar het voelt wel alsof bij mij niks wil lukken.

Zo zijn er meer dingen, zoals bijvoorbeeld vrienden die tentamens wel halen etc.
Het is niet dat ik mijn vrienden niet gun maar ik voel me dom en machteloos ofzo als het anderen wel lukt in het leven en mij niet.

Hebben meer mensen dit gevoel of hebben er mensen tips?

Liefs,

2 dec 2019, Hananas2002


Reacties

plaats reactie
1

Heel veel mensen hebben dit gevoel maar zijn er niet open over en wel jammer van die jongen maar misschien over een paar jaar ontmoet je iemand anders? En ieder heeft ze kwaliteiten en hoe irritant het is je hebt altijd mensen in je omgeving die weinig moeite hoeven doen voor dingen en daar kan jij niks aan doen.Het is niet altijd makkelijk om direct enthousiast te zijn over de successen van een ander persoon. Iemand vertelt je een leuk nieuwtje over zichzelf en zonder dat je het wilt, voel je in plaats van blijdschap een lichte teleurstelling of zelfs sterke jaloezie.
Dat lijkt onaardig, maar volgens mij betekent het meestal niet dat je die ander zijn succes niet gunt. Wij mensen zijn nou eenmaal geneigd om meteen een link te leggen naar onszelf toe .Waarom is zij zo snel met een vriendje terwijl ik een jaar wacht? Waarom lukt het haar beter bij haar bijbaan , terwijl ik veel beter ben in mijn baan? Hoe kan zij nou plotseling die schoenen hebben die ik al weken zoek?Tijd om wakker te worden: andermans successen hebben niets met jou te maken! Misschien ben je bang dat het succes van een ander jouw kans op succes sterk verkleint, of jou minder succesvol doet lijken.
Maar dat is natuurlijk onzin! Wat een ander doet, heeft haast nooit iets te maken met wat jij ook doet.

7 dec 2019, 07:12, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.