is mijn streefgewicht te hoog?

hallo allemaal, ik ben een meisje met anorexia. ik ben op dit moment 1.63 lang, weeg 36 kg en ben bijna 13. mijn laagste gewicht was 34 ( en dat zeg ik niet om trots op te zijn, want sommige mensen denken zoiets, mijn laagste gewicht is geen trofee voor ofzo) en mijn streefgewicht is rond de 49/50. ik ben het echt niet eens met dit gewicht en ik weet niet of dit door mijn anorexiagedachtes komt . vinden jullie dit gewicht inderdaad ook te hoog voor mijn lengte en leeftijd? of denken jullie dat dit juist het perfecte of goede gewicht is? laat het me please ff weten en kom niet met dat ik mijn bmi moet uitrekenen ofzo want daar heb ik dus helemaal niks aan.

5 nov 2017, honeymoon


Reacties

plaats reactie
1

Dit is precies het goede gewicht!

Succes xxx

5 nov 2017, 16:11, anonirex
2

Dat is een goed gewicht. Veel succes!

6 nov 2017, 11:11, Yoghurt
3

Lieve honeymoon, goed dat je niet trots bent op je lage gewicht terwijl je ziek bent. Werd je gepest? Meis je hebt bijna een perfect gewicht met 50 kilo en deze lengte. Niet iedereen met anorexia is dun. En de ene heeft vreetbuien en anorexia tegelijk. Maar te dun en anorexia heb je ook niet zomaar, als je dat weet helpt het misschien. En er zijn maar ongeveer 4% met een eetstoornis. Moet ik tips tegen je gedachten geven? Trouwens je bent nog heel jong, echt te jong voor anorexia. En de andere? Strekte, JE BENT HET WAARD!

6 nov 2017, 16:11, Eva
4

O echt fijn dat je dat zegt eva ❤, maar ik zag hier ook ergens een topic over een iemand van 12, 1.62 en 58 kg en die had wel overgewicht en dat lijkt best veel op mijn lengte, gewicht en leeftijd dus ben ik bang dat ik dan ook bijna overgewicht heb😯 ja, ik zal het heel fijn vinden als je me wat tips geeft❤

7 nov 2017, 05:11, Honeymoon
5

Hee lieve Honeymoon, bedankt voor je lieve bericht. Maar een beetje overgewicht is niet erg. En 44% is te dik. Je bent nog heel jong, dus laat je groeien, en ontwikkel je mening en wensen. Meis ik ga je tips geven, die heb je wel nodig misschien.
1, Weet dat er bijna niemand is die ook een eetstoornis heeft, en dat niet iedereen met anorexia dun is. Sommige liegen echt over hun gewicht en doen met opzet ''dom''.
2, Je bent heel dun, weet dat bijna niemand dat mooi vind, en sommige zelfs eng vinden.
3, Bekijk de lichamelijke gevolgen. (Als je wil stuur ik die nog wel).
4, Durf te leven, doe het. Als je zin hebt in een koekje, eet die.
5, Je word echt niet snel dik, weet dat. Ik eet ook alles en kom geen gram aan, dat is ook niet leuk.
6, Weet dat 44% te dik is, ALS je dik was, ben je niet de enige.
7, Als je kinderen wil, moet je echt geen sprietje zijn.
8, Als je je k*t voelt, kun je de kindertelefoon bellen.
Je moet jezelf op de 1e plek zetten. En natuurlijk ook nadenken aan wat je ECHT wilt, niet omdat je stem gilt. PS: over die kinderen, misschien wil je ze niet, want zelf ben je ook heel jong, en het kost ook veel geld, en aandacht. En zelf krijgt je kind misschien ook een eetprobleem. Denk na over je wensen, je bent 13.
PS: het is moeilijk om niet onzeker te zijn, terwijl je doorsloeg. Onzeker zijn is geen keuze. Maar vechten wel, hopelijk kies je voor het leven. JE BENT HET WAARD. Sterk, en ik stuur nog meer.

7 nov 2017, 16:11, Eva
6

Hey lieve eva❤
Bedankt voor je bericht, maar bedoel je daarmee dat ik wel bijna overgewicht heb of niet?

Bedankt voor je tips! Ik heb er wel veel aan
Heb je misschien ook tips over hoe ik mijn zelfbeeld kan veranderen? Dat zou ik heel fijn vinden❤

7 nov 2017, 20:11, Honeymoon
7

De lichamelijke gevolgen hoef je niet te sturen hoor, die weet ik al

7 nov 2017, 20:11, Honeymoon
8

Hee lieve Honeymoon, bedankt voor je lieve bericht. Je bent echt een sterke meid. En ik vind het heel knap, dat je wilt en probeert te genezen. Maar als je maar een gezond gewicht hebt, maar ik vind het niet dik. Een perfect gewicht denk ik, maar geen overgewicht. Misschien je bmi. En ik heb inderdaad tips voor een goed zelfbeeld 😘.
1, Zeg elke dag hoe mooi je bent. Als je het zegt en er in gelooft ben je mooier.
2, Weet dat niemand perfect is, en heel veel onzeker zijn.
3, Noem de goede kanten aan jezelf.
4, Als je onzeker bent vraag dan alleen DE GOEDE KANTEN. Nooit de fouten vragen, je word dan onzeker.
5, Zoek afleiding, ga bijvoorbeeld met je poes knuffelen, tv kijken, iets schoonmaken.
Je kan het, word beter meis. 💋

8 nov 2017, 13:11, Eva🥑
9

Dat wordt echt een heel mooi gewicht! Als je weer op een gezond gewicht ga je er ook weer veel gezonder uit zien, je huid gaat weer stralen je nagels worden weer mooi. Heel veel succes meid❤️

8 nov 2017, 14:11, Mai
10

Helemaal gelijk Mai.

8 nov 2017, 15:11, Eva
11

Ik zou gaan voor de 45/47 kilo

9 nov 2017, 10:11, Lala
12

Daar heb ik dus helemaal niks aan lala!
Ik zit in een kliniek en daar hebben ze mij dit gewicht gegeven. Daar moet ik verplicht heen, en als ik een jaar ouder word moet er een kilo bij, dus is dit te hoog of niet? (Dit is niet gemeen bedoeld maar om het je uit te leggen)

9 nov 2017, 11:11, Honeymoon
13

50 kilo is pas net een gezond gewicht bij jouw lengte. Dus zeker niet te hoog.. Je wil toch weer gezond worden? Luister dan gewoon naar je dokters en alles komt goed.

9 nov 2017, 17:11, Mai
14

Ik ben het met Mai eens💕, want de dokters zeggen het ook niet voor de lol. Hun moesten studeren voor de baan, en moeten ook van gewicht en lengte verstand hebben. En als je iets de dik bent (wat je dan echt zeker niet bent) is het niet heel erg zeg maar. Liefs Eva.
Good Luck 🌟

11 nov 2017, 10:11, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.