ik wil niet meer wonen bij mijn moeder, broers en zusje

Hee allemaal!
ik wil het even hebben over iets waar ik mee zit... Ik wil namelijk het liefst niet meer thuis wonen, ik ben btw 15. Dat komt omdat ik het thuis niet leuk vind, de sfeer, de mensen, eigenlijk gewoon alles. Mijn moeder bijvoorbeeld, soms lijkt het alsof ze niet van me houdt. Voor mij voelt het echt alsof ik het kind ben die ze het stomst vindt. Ik krijg bijna nooit gelijk (als ik het wel heb) ze wordt altijd op een s heel boos om iets wat ik zeg, waarbij ze niet boos zou worden als mijn broertjes of zusje dat zouden zeggen (en nee ik ben niet de oudste, en ook niet om scheldwoorden maar gewoon normale dingen waar eigenlijk niet iets schuldig aan is.) Ik wil hier eigenlijk met een persoon over praten, maar ik weet niet wie. Ik wil echt niet met iemand die ik ken en al helemaal niet met mijn moeder ofzo. Gewoon iemand van internet ofs. Heeft iemand tips? xx kutkind

18 sep 2017, kutkind


Reacties

plaats reactie
1

Anders kan je met jeugdzorg of een andere instelling praten om uit het huis te gaan.
alleen stel je voor je gaat het huis uit en dan krijg je pleegouders misschien lukt het ook met hun niet goed.
Dus dan krijg je ook weer gedoe maar ik denk dat jullie als gezin naar een psycholoog moeten gaan.
Ik ben er voor je.

18 sep 2017, 19:09, juliatje.
2

Hooi, lieve ''kutkind'', je kan altijd met de chat chatten. Die mensen zijn zo lief. Met een vriendin of mentor kom je misschien ook ver. En jij bent geen kut kind. Het is gemeen van je moeder. Zo doet zij ook bij mijn, ik denkomdat ze bang is dat ik een puber word. En ze wilt later pas grenzen trekken denk ik. Het is echt oneerlijk. Maar misschien kan je wat vragen aan haar. Ik heb ook wel regelmatig ruzie, door mijn moeder, en me autisme. Big Huge

18 sep 2017, 19:09, Eva🌈
3

Heyyu meid,
als eerste wil ik even zeggen dat je jezelf niet kutkind moet noemen, want daarvan word je zelfbeeld echt niet leuker. Lieve meid, ik weet niet precies wat er met je aan de hand is.
Thuis heb ik ook een zus, een broer en een klein zusje. Zo'n klein zusje kan nogal veel aandacht opeisen, en als je dan ook nog een zus hebt die je moeder graag voor zichzelf hebt... En een broer die zeurt dat jij zijn klusjes moet doen en dat hij anders verteld aan je ouders dat je dit hebt gedaan, dat je dat hebt gedaan...
En idd een moeder die op je loopt te zeuren, en een vader die veel werkt maar als hij er is ben ik wel de grootste vrienden met hem🤗
Maaarrr oke bij jou is dit dus niet zo.
Try to look whats wrong. Wat gaat dr allemaal mis?

🎆Het voelt voor jou alsof je ouders jou haten
🎆Je ouders worden heel snel boos op jou
🎆Het lijkt alsof thuis niemand je meer ligt.

Kijk even bij die puntjes boven. Denk na. Waarom voelt dit voor jou zo? Praat erover met je ouders. En misschien inderdaad met een psycholoog.

XXX

18 sep 2017, 20:09, Appelflap

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.