Ik wil graag zwanger worden

Hey! Het klinkt heel raar, maar ik ben 13 En wil graag een baby... Ik heb geen vriend, maar het lijkt me zo leuk! Ik weet niet wat ik nu moet doen

3 mei 2020, ❤jullie


Reacties

plaats reactie
1

Hey meid, ik wil niks zeggen, het is jou keuze, maar volgens mij is 13 een beetje te vroeg om zwanger te worden. Na een jaar of tien zal het pas komen. Wacht nog even af, anders wordt het leven voor jou en jouw kind best moeilijk.

3 mei 2020, 14:05, H
2

Dat kan ook biologisch gezien simpelweg niet, ji bent misschien nog nooit ongesteld of net ongesteld geworden, wat betekent dat jij een hele onregelmatige cyclus hebt. Je kan zwanger worden alleen tijdens de ovulatie, wat normaal gesproken tussen de menstruaties in ligt. Maar omdat het nog heel onregelmatig is, weet jij niet wanneer het zal gebeuren. Meestal wordt de cyclus nadat je twintig wordt regelmatig en gebeurt het eens per maand.

3 mei 2020, 14:05, H
3

Ik kijk ook altijd van die YouTube video's van zwangere vrouwen... bijv. Tiger Elise en Beatygloss. Dan denk ik DAT WIL IK OOK!!!

3 mei 2020, 16:05, ❤jullie
4

Hey meid, dat is echt niet iets leuks. Je zult er later spijt van krijgen

3 mei 2020, 16:05, Niet doen
5

Een kind brengt ook veel ‘problemen’ met zich. Hoe doe je dat met geld en school

4 mei 2020, 16:05, P
6

Hey jullie, die YouTubers zijn niet 13. Ze hoeven niet naar school, zij verdienen geld, zij hebben een vriendje of man. Zij zijn zelfstandig en jij niet.

4 mei 2020, 19:05, Don’t even dare
7

Vanwege je leeftijd brengt het allemaal risico voor jou en je baby mee. Heel veel mensen hebben een kinderwens, prima als jij dat ook hebt maar school,bijbaan en vrienden gaat lastig worden met een baby. Je kan wel oppassen of vrijwiligerswerk met kinderen doen. Ook gaan vrienden en familie je niet allemaal steunen als je zo jong een kind krijgt.

4 mei 2020, 21:05, Juliatje.
8

Even het eerste, het is heel normaal dat jij dit wilt. Zodra jouw lichaam ongesteld is geworden kan je kindjes krijgen, het is dan ook logisch dat jouw lichaam zijn "taak" wilt vervullen. Baby's zijn schattig en zo gemaakt dat jouw hersenen er voor willen zorgen. Elke maand op mijn vruchtbaarste moment wil ik ook een kindje met mijn vriend, maar oh wat ben ik blij dat ik 2 gerbils heb en geen baby de rest van de maand! Dit heeft te maken met het overleven van de mensheid, een oer gevoel dat nog werkt in onze hersenen. Gelukkig is dat allemaal niet meer nodig :)
Maar je bent inderdaad nog zeer jong en het gaat je zeker tegenwerken in de toekomst. Ook iets wat je nu misschien nog niet inziet, mega stom om te horen, maar ook dat is normaal (ook weer iets met ontwikkeling van hersenen)
Dus denk er lekker over na, kijk de video's, bedenk namen. Maar maak het geen werkelijkheid. Misschien dat je met kinderen kunt werken als je wat ouder bent!

6 mei 2020, 09:05, Auriane
9

Een echte baby zit er niet in, maar miss kan je oppassen. En er bestaat ook een pop die zo is geprogrammeerd dat die op een echte baby lijkt. Midden in de nacht huilen en je moet hem dan met precies het goede stil krijgen. Miss kan je er iets mee? I
Liefs

7 mei 2020, 00:05, D💞
10

niet doen, je gaat er spijt van krijgen, zoiezo

18 jul 2020, 01:07, sad girl
11

Brengt te veel risico voor jou en je kind mee. Over 10 jaar heb je ook veel meer levenservaring dus dan kan je kind veel meer leren dan nu. En er is het risico dat je kind wordt weggehaalt bij jou vanwege je leeftijd.

18 jul 2020, 16:07, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.