Iemand ervaring chronische hyperventilatie?

Heei,
Bij mij is sinds een tijdje chronische hypervetilatie geconstateerd en ik vroeg me af of sommige van jullie hier ervaring mee hebben. Hoe gaan jullie hier (psychisch) mee om?

Meisje van 16 jaar

29 nov 2015, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Probeer je angst opzij te zetten, je angst of stress zorgt voor je hyperventilatie en door hyperventilatie wordt je weer bang en zo kom je in een cirkel terecht!
Ik heb het niet dus ik kan je niet echt helpen, maar ik hoop dat je iemand vindt!!
Xx

13 dec 2015, 01:12, Saaartje
2

Ik heb zo nu en dan wel dat als het heet is en er veel mensen zijn.. Dat ik dan begin te hyperventileren. Maar dan moet ik even wat drinken en naar een koude plek toe em dam is het in een kwartiertje wel weer aardig beter. Ik denk niet dat je er veel aan kan doen😁

4 mrt 2016, 12:03, X
3

heey
bij mij is het niet geconstateerd, maar ik ken het probleem wel. Ik heb het zelf ook als ik bang ben of ik ga stressen maar ook als ik het gevoel heb dat ik alles fout doe en ik niks kan en als ik denk dat mensen boos of teleurgesteld zijn in mij ga ik hyperventileren. Bij mij help het om na te gaan denken zo denk ik altijd over plekken of dingen wat ik leuk vind en waar ik rustig van wordt. ik denk ik aan dat ik er niks aan kan doen dat ik iets fout doe en dat mensen dan maar 1x pech hebben als ik iets fout doe of als ik ergens later kom. Ook moet je vooral denken aan rustig ademhalen ook al is dat dan heel moeilijk natuurlijk

6 mrt 2016, 13:03, angela14

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.