hulp zoeken, hoe?

Ik heb nu al bijna een jaar dat ik me heel kxt voel en nergens meer zin in heb. Het liefst lig ik de hel dag in me bed en doe niks. Ook maak ik met heel veel mensen ruzie en thuis gaat het ook niet lekker. Ik voel me gewoon heel me en vaak eenzaam en het voelt alsof het leven voor mij geen zin meer heeft. Ik wil hier heel graag wat aan veranderen want ik ben bang dat het anders snel verkeerd af gaat lopen. Ik snij mezelf nu ook al een half jaar en het is een beetje verslavend geworden dat het soms uit de hand loopt. Ik wil hier dus graag verandering in brengen maar toen ik laatst tegen me moeder zei dat ik me al een tijdje heel slecht voelde zei ze dat ik mee aanstel. Me vader is nou ook niet echt het type om hiermee over te raten en ik heb nou niet echt vrienden ofzo, ik beschouw ze meer gewoon als klasgenoten waarmee ik op school rond hang. Ik wil het dus heel graag met iemand praten en hulp zoeken maar ik weet gewoon niet hoe. kan iemand mij helpen?

10 nov 2020, wups


Reacties

plaats reactie
1

Op 99 gram heb je hier de chat en mail met mensen die kennis van dit onderwerp hebben. Maar je bent niet de enige die hier mee rond loopt, maar ik denk dat je moeder en vader het "hele' verhaal moet vertellen dus ook dat jezelf snijdt, zelf denk ik dat je aan een depressie lijdt. Kan je niet bij een mentor terecht ?en misschien kan je bij een sportclub gaan of bij een club aan sluiten om zo je contacten te kunnen uitbreiden. Maar bedenk: met deze geheimen rondlopen kan heel vervelend zijn dus zoek hulp!

11 nov 2020, 08:11, juliatje.
2

Aaahhhwwwwat erg voor je. Ik heb 2 tips: Als je ouder je niet geloven dat je in de probleemen zit zoek hulp bij de mensen van 99gram of de kindertelefoon.
Een vriendinnetje van mij had ook dit zoort van probleemen en bij haar was het een heel simpel probleem. Het was zeg maar geen psychologisch probleem. Haar lichaam maakt een bepaalde stof niet aan, geen idee hoe die heet, maar nu neemt zij deze stof als pil en zij is weer heelemaal de oude :)

2 dec 2020, 12:12, Isa

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.