hond nemen of niet?

Hoi,
Ik wil graag iets vragen wat misschien niet helemaal op deze website thuis hoort, maar het zou fijn zijn als je het volgende wilt lezen :)
Ik wil al heel lang een hond, het liefst een puppy, maar ik weet niet of ik genoeg tijd voor hem heb. Ik ben 13 dus ik zit elke dag op school. Mijn ouders zijn gescheiden dus ik woon de ene alleen met mijn moeder en de andere week bij mijn vader en broer. Mijn ouders werken ook elke dag tot 6 uur. Kan ik alsnog een hondje nemen? Ik kan hem 's ochtends om half 8 uitlaten en s'avond en vanaf 4 uur maar in de tussen tijd is de hond alleen thuis. Is dat erg? Is hier iemand met ervaring? Ik wil het zo graag!

27 mei 2015, hondenliefhebber


Reacties

plaats reactie
1

Ik snap dat je graag een hond wilt. Maar dit is niet slim. Je verwaarloost de hond een klein beetje. Onbedoeld! Hij is de hele dag alleen, kan zijn behoeften niet doen. Een hond heeft aandacht nodig en moet ook tussen de middag uitgelaten worden. Ik denk dat jij beter kan wachten met het nemen van een hondje. Met een puppy starten is inderdaad wel goed. Zo kan je hem, net als bij een klein kind, zelf opvoeden en trucjes leren. Let er wel op! Leer je hondje direct verkeerde dingen af, als hij ouder is krijg je het niet meer uit hem.
Ik hoop dat je er wat aan hebt meid!
En het maakt niks uit dat je het hierop zet dit is ook een soort van probleem toch?

Succes!
Melissa

27 mei 2015, 22:05, Melissa
2

Ik snap het... dankjewel voor je reactie Melissa! Wel jammer :(

28 mei 2015, 21:05, hondenliefhebber
3

misschien bij je buren laten

29 mei 2015, 21:05, zuhal
4

Dat zou wel kunnen @zuhal, maar ik wil niet dat mijn buren door mij met een hond opgescheept zitten.

30 mei 2015, 16:05, hondenliefhebber
5

Kan prima vraag of je hond mee mag nemen van pa naar ma als je aleen in weekend wiselt kan je bij pa of ma hond laten hond kan uitlaten vol houden beest houd het vol ik had 2 honden een werd 15 mensen jaar en ander 13 mensen jaar ik wil er ook weer een la in jou geval zij ik een boston terier nemen maar kan ook anders ik zou kleine in jou geval nemen neem geen bododog hebben zwakke maag en mijne kreeg maag kanteling gebeurt waarneer je niet verwacht kijk verder in rashonden wijzer over hond daar vint je altijd een hond die bij je past veel sucses laat hieronder weten wat je wil wil graag weten

10 jan 2017, 20:01, Hond epert

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.