Hoeveel aankomen ophoging 150 kcal?

Beste allemaal,
Ik ben Sophie en ik ben 16 jaar, momenteel ben ik in herstel van anorexia nervosa. Gisteren hebben ze mij verteld dat als ik nu niet aankom de behandeling stopt omdat ze het niet kunnen… dat wil ik echt niet en daarom hebben ze besloten op te hogen met 150 kcal , dit vind ik erg eng. Hoeveel is het meeste wat ik aan kan komen met die 150 kcal meer? Hiervoor bleef ik trouwens stabiel !

Groetjes Sophie

9 mei 2023, Sophie


Reacties

plaats reactie
1

Hey lieve Sophie,

Wat goed dat je dit gaat doen. Het is in het begin echt super eng maar hoe langer je het doet, hoe meer je erachter komt dat het echt meevalt hoeveel je gaat aankomen.

Als je 150 kcal meer eet, zal je niet heel veel meer aankomen. Het zal misschien tussen de 0,5 en 1 kilo per week zitten.

Het kan ook zijn dat het soms net iets meer is, misschien wel 1,5 kilo. Gewicht fluctueert namelijk de hele dag door. Zeker omdat je hiervoor een lange tijd stabiel bent geweest, kan het zo zijn dat je soms een beetje heen en weer wiebelt. Maar ik kan je echt verzekeren dat je niet drastische veranderingen aan je lichaam en je gewicht zult zien van een ophoging van 150 kcal.

Het verschilt echt voor iedereen hoeveel je gaat aankomen. Ik had in het begin meerdere ophogingen nodig, omdat ik op één ophoging van 150 kcal alsnog stabiel bleef. Feitelijk gezien zal er niet direct heel veel verschil komen met je gewicht en je lichaam als je nu ophoogt. Uiteindelijk als je meer ophoogt en het langer volhoudt, zul je wel veranderingen gaan zien. Maar je lichaam zal je zo dankbaar zijn en je zal je uiteindelijk zoveel beter gaan voelen.

Schrik niet van al die getallen, ik weet hoe eng ze klinken. Maar geloof me: het wordt beter. Blijf volhouden en probeer die 150 kcal ophoging door te zetten. We zijn er voor je!

Ik wens je heel veel succes toe <3.

Groetjes,
Noëlle

9 mei 2023, 19:05, Noëlle
2

Je hebt zelfs kans dat je hier mee afvalt. Je lichaam gaat het eerst gebruiken om je vitaje functies meer energie te geven. Gek genoeg kost dit energie.
Je hebt ongeveer 8000kcal nodig om 1 kg aan te komen. Met 7x150=1050 kcal zit je ongeveer op 1/8 van een kg. Theoretisch (ik geloof die eetstoornis behandeling theorie overigens niet) kom je dan max 125 g aan.

Sterkte met je herstel

9 mei 2023, 22:05, Rachel

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer