Geen gevoelens over erge dingen

Hey allemaal,
Ik voel me zo schuldig omdat ik geen medelijdende gevoelens voel wanneer ik aan vreselijke dingen als verkrachting of moord denk. Ik weet dat deze dingen heel erg zijn, maar ik voel me leeg als ik mezelf in iemand die dit overkomt probeer te verplaatsen. Ik heb hier geen moeite mee als diegene verdrietig is, maar zodra het over verkrachting of moord gaat voel ik niks. Ik vind het zo erg, want ik voel me net een psychopaat. Soms denk ik ook wel eens hoe zou het zijn om helemaal crazy te worden en los te gaan, gewoon een psychopaat zijn. Dan duw ik die gedachten meteen weer weg, maar ik zit er wel mee. Kan iemand mij helpen?

31 aug 2019, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Dit klinkt als een lastige situatie, je voelt dus geen medelijden als je aan zoiets als moord en verkrachting denkt. Im mijn ogen is dat geen heeeel groot probleem maar ik kan me er iets bij voorstellen. Correct me if i'm wrong! Een psychopaat is vergeleken met jou gedachten veel erger dat je geen medelijden hebt kan beteken dat je gewoon wat minder gevoelens hebt, er is een speciaal deel in je hersenen die je angst en medelijden opwekt. Als je iets heel eng vind, (bijv. Moord) dat krijg je dus sneller medelijden. Dat deel in je hersenen werkt bij iedereen anders, en dat betekent niet dat je meteen een psychopaat bent. Dat je af en toe echt los wil gaan, betekent echter niks ernstigs het is alleen de vraag of je van die gedachte gelukkig of enthousiast word, zo ja, kun je misschien met iemand praten, waarbij je duidelijk maakt, dat je soms gedachtes hebt die je zou kunnen willen bedwingen. Zo nee, neem ik aan dat iedereen weleens geen medelijden heeft in welk geval dan ook! Als je nog vragen hebt, gewoon zeggen, hoop dt ik kon helpen! 💜👑

31 aug 2019, 22:08, I ❤ Harry Pottet
2

Hey,
Super bedankt voor je bericht! Het heeft me heel erg geholpen. Ik schrok er heel erg van dat ik niets voelde, omdat ik normaal gesproken bij andere dingen wel iets voel. Daardoor dacht ik dat ik moord enzo "genormaliseerd" had in mijn brein en daar ben ik bang voor.
Nogmaals bedankt!

1 sep 2019, 13:09, Anoniem
3

Als je echt twijfelt kan jezelf online testen of je werkelijk een psychopaat bent maar zoals I ❤ Harry Potter beschrijft:Een psychopaat is vergeleken met jou gedachten veel erger dan dat je geen medelijden hebt. Als je er echt mee zit kan je hiervoor naar een hulpverlener. En iedereen is wel nieuwsgierig en als je nieuwsgierig bent naar een beetje crazy worden is dat niet erg ofzo. Maar sterkte en zeg maar als je meer advies wilt.

1 sep 2019, 14:09, juliatje.
4

Graag gedaan Anoniem, ben eens met juliatje als je wilt kun je altijd nog een test doen, maar onthoud dat de online wereld niet is zoals de echte! Blij dat ik kon helpen zeg maar sls je vragen hebt!

1 sep 2019, 20:09, I ❤ Harry Pottet

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.