Dwangstoornis

Hey
Sinds ik me kan herinneren heb ik al vaak dat ik dingen plotseling van mezelf iets moet doen en als ik dat niet doe dat er dan iets gebeurd. Ik heb trouwens geen idee wat er dan zou gebeuren. Maar in de kerstvakantie heb ik het MEGA erg! Ik had het minimaal 2 x in 1 minuut! En het zijn van die onwijs stomme dingen! In de kerstvakantie was er bijvoorbeeld veel sale bij winkels en ik moest dus in elke 0 me vinger op leggen, er waren natuurlijk veel getallen met procenten korting dus ik was elke keer mega lang bezig. Ik heb dit vooral in de vakanties heel erg omdat ik dan geen vast ritme heb. Het is alleen vaak ook heel gevaarlijk omdat ik mezelf ook soms pijn moet doen. Gelukkig is er nu weer school dus heb ik het nu ongeveer 1x in de 10 minuten. Ik ben wel heel erg bang voor de volgende vakantie! Ik heb dit me ouders wel verteld maar die zeiden dat het wel overgaat maar dat gebeurd niet! Ik ben trouwens 13 jaar. Wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen? Xx mijntje

18 feb 2019, mijntje


Reacties

plaats reactie
1

Trouwens als ik zo'n prikkel krijg probeer ik het te negeren maar terwijl ik dat doe, ben ik het al aan het uitvoeren.

Ik wil trouwens ook niet naar de dokter ofs want ik heb al afgelopen 2 jaar bij het ziekenhuis gezeten en ik ben net klaar dus ik wil daar voorlopig 4 jaar niet meer komen!

18 feb 2019, 20:02, mijntje
2

Hoi mijntje,
Je zegt dat je voorlopig niet meer naar het ziekenhuis wilt, maar als je hier ECHT last van hebt en je wilt dat het ophoudt moet je echt even naar de huisarts gaan! Ik denk dat het veel onrust geeft en je wilt soms ook even niets doen lijkt me. Ik zou ook nog even met je ouders praten, want ze willen je vast helpen. Ik denk dat als je jouw ouders verteld dat je denkt dat het niet zomaar op houdt, moeten ze je wel even helpen. Anders zou ik het heel raar vinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groetjes van mij 🤗

19 feb 2019, 16:02, Wyne
3

Nou ik heb hier ECHT laat van maar ik heb 2 jaar lang elke dag bij het ziekenhuis moeten komen voor mijn rug dus als je hopelijk begrijpt, wil ik daar voorlopig niet meer heen en mijn vraag was hier ook om tips voor mijn dwangstoornis ZONDER naar het ziekenhuis te gaan. En ik heb geen mega goede praatband met me ouders.
Alsnog bedankt

21 feb 2019, 16:02, mijntje
4

Beste Mijntje,hier wat tips.
Tip1Doe dingen die plezier en veel ontspanning geven. Dit voorkomt dat je zelf te overbelast raakt. Het onderhouden van sociale contacten is belangrijk dus spreek veel met vrienden af. Lucht af en toe je hart bij mensen in je naaste omgeving en dat hoeft niet je ouders te zijn.Tip2Maak een lijstje van de angsten die de dwanggedachte oproept, in volgorde van minst naar het meest erg.Pas als je de minst bedreigende angst onder de knie hebt, begin je te oefenen met de volgende op je lijst.(neem de tijd)Tip 3 Probeer jezelf soms ook gewoon op een vrolijke manier uit te lachen om je dwangneurose.(klinkt raar maar probeer het) Dat kan de zaak soms wat luchtiger maken. Ga er gerust van uit dat mensen in je omgeving je willen helpen.Tip 4 Mark freeman heeft een website die je kan helpen ,hij staat ook op youtube.Tip5 schrijf voor jezelf tips, aanwijzingen en aanmoedigingen op, en plak ze op plekken in je omgeving waar je veel last hebt van je stoornis.Tip6 Bij het vechten tegen je dwang is ook zeer belangrijk om gezond te eten. Ongezond eten maakt je moe en ook lusteloos waardoor je mentaal minder bent opgewassen tegen de dwang. Dus een gezond plantaardig/vegetarisch patroon.Het forum afval-aankom tips op 99 gram staan ook veel gezonde eetips van mij en ook anderen.En anders wil ik je nog wel gezonde leef tips geven en als je wilt wil ik je nog meer tips geven over je stoornis.Sterkte

22 feb 2019, 14:02, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.