De dood

Hey. Ik ben een meid van 20 jaar. En ik wil dood. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan?

Liefs Char

4 mrt 2021, Char


Reacties

plaats reactie
1

Beste Char,

Zo te zien heb je het erg zwaar. Zo zwaar dat je denkt aan de dood. Iets zorgt ervoor dat je toch doorgaat, daar is kracht voor nodig. Heel dapper dat je hier op de website komt en anderen om hulp vraagt. Ik hoop dat de tips van anderen je verder helpen.
Als je ook eens met een deskundige wilt praten, kan je elke werkdag anoniem chatten hier, of een mailtje sturen.

Veel sterkte!

4 mrt 2021, 16:03, De moderator
2

Hoi lieve Char.
Waarom wil je dood? In ieder geval heb ik de volgende tips voor je:

° vraag jezelf af waarom je dood wilt en maak een rijtje met vragen en antwoorden. Zoals: wat laat ik en natuurlijk 99gram. maaar ook specile websites vooor zelfmoordgedachtenachter als ik dit doe? Kunnen mijn vrienden mij steunen of zoek online vrienden

°probeer te chatten met deskuindiges. ik weet niet .
waarom je dood wilt maar je hebt de kindertelefooon

4 mrt 2021, 21:03, ik hoop dat dit helpt. X, Luna
3

zoek hulp!

6 mrt 2021, 08:03, juliatje.
4

Hoi Char,

Wat ontzettend rot dat je je zo voelt! Het lijkt me echt zwaar om met zo'n gevoel rond te lopen :(

Je vraagt om tips om hiermee om te gaan. Wat mij erg heeft geholpen om om te gaan met mijn suïcidale gedachten is om te bedenken wat het me zou opleveren als ik dood zou zijn. Ik wilde namelijk niet echt dood, ik wilde dat ik me niet meer continu klote zou voelen en ik wilde een 'gewoon' gelukkig leven.
Ik ben gaan inzien dat ik mijn kans op een gelukkig leven door de plee zou spoelen als ik zelfmoord zou plegen. Dat is permanent, je kan niet terug. Hoewel het nu echt voelt alsof het de enige uitweg is, zijn er andere mogelijkheden waarop je kan bereiken wat jij wilt.

Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken, maar wat ik uit eigen ervaring weet is dat je dus niet echt dood wilt. Je wilt dat iets stopt. En wat dat is.. dat weet alleen jij. Maar ik heb er vertrouwen in dat jij ook weer hoop zult vinden! Het leven heeft hele mooie kanten. En het is heel pijnlijk als je die niet kan zien (again, been there done that), maar het komt weer goed.

Het is in ieder geval al super knap van je dat je erover praat! Er alleen mee rond blijven lopen maakt het meestal ook niet beter.. Misschien zou je langs je huisarts kunnen gaan. Die zou je kunnen verwijzen naar een psycholoog oid. En anders zijn er online ook hulpverleners die jou kunnen helpen. Bijv. de chat van 99gram.

Ik wil vooral dat je weet dat er hoop is. Ik heb zelf een zmp gedaan toen ik 15 was. Nu ben ik 20 en ziet mijn leven er heel anders uit. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen met mij, maar nu kan ik met volle overtuiging zeggen dat ik gelukkig ben. Dat gun ik jou ook! Hou vol <3

6 mrt 2021, 18:03, Louise
5

dat is depressie, doe iets waar vrolijk van wordt

19 apr 2021, 16:04, Eva🥀

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.