Concentratie problen bij studie

Het lukt me al een tijdje niet meer me te concentreren en me aan te sporen om te gaan werken. Het lukte vroeger altijd wel met school en studie, maar ik ben echt niet meer vooruit te branden.

Heb geprobeerd kort leren met korte pauzes lang leren met lange pauzes en nog meer combinaties. Ook probeerde ik op andere plaatsen te leren, wat vroeger altijd wel goed werkte, maar zelfs dat werkt niet meer. Ik wil mijn school graag halen maar heb geen enkele motivatie meer om aan het werk te gaan.

Ben me ten einde raad en weet echt niet meer wat ik nog kan doen. ik staar soms 30 min naar mijn beeldscherm zonder verder te komen met mijn schoolwerk. haal geen toetsen meer en ben er alleen nog maar gestrestst en gefrustreerd door. Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe hebben jullie dat opgelost.
alvast bedankt

7 feb 2021, Studieproblemen


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb / had precies het zelfde( ik werk er ook nog aan)
Ik wordt snel afgelijd door eten, dus zit ik nu boeven waardoor ik eerst 2 trappen naar beneden moet om iets te snacken,
Mijn tip is, vind het moment van de dag dat je je het meest kan concentreren en gefocust bent. Voor mij ix dit in de vroege ochten, nog voor me 1e les.

De basic tip, leg je tel weg. Of zet er een app op dat je stimuleert om er sf te blijven, bijvoorbeeld forest .
Ik leg hem nooit helmaal weg omdat ik het beste op rustige muziek huiswerk maak, maar je kan ook gw stilte leren, of op bv lofi muziek.

Dn me laatste tip is maak een realistische todo list. 2 eigenlijk. 1 voor heel de week, en 1 voor die dag. Splits de doelen op in kleine doelen, dit houd je hopelijk gemotiveerd

Oh okay de laatste dan, doe ook iets naast school, wat jehoofd leeg maakt. Bv hardlopen, of mediteren

Hopelijk heb je er wat aan,liefs mij

11 feb 2021, 21:02, Vogelvrij
2

Ik had precies hetzelfde ik droomde weg en moest altijd nog vragen om extra uitleg dus toen gingen we kijken of ik ADD had en daarvoor moest je een gesprek achtig iets doen en toen hadden we uitgevonden dat ik add had/heb en toen kreeg ik hulp met hoe ik ermee kon omgaan en dat is een groot succes ik ben namelijk als voorlopig advies kader nar definitief advies mavo-havo!

13 feb 2021, 02:02, Maiya

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.