bindingsangst helppmee

k ben 14 en heb soortvan fix met een jongen alleen ik heb bindingsangst denk ik want ik durf niks en ben snel bang dat het akward wordt

13 jun 2018, evi


Reacties

plaats reactie
1

Hey Evi,

Wat vervelend dat je last hebt van deze angsten.
Ik vraag me af; is het wel bindingsangst? Waar ben je precies bang voor? Kan het ook zo zijn dat je bepaalde dingen met die jongen niet durft omdat je er nog niet aan toe bent
Luister goed naar je gevoel en doe alleen de dingen waar jij je goed bij voelt. Het kan goed zijn dat je bepaalde dingen nog niet wilt doen omdat je daar nog niet klaar voor bent. Neem je tijd, dat komt vanzelf. Iedereen ontwikkeld zich op zijn eigen manier en eigen tempo, en dat is goed. De een is daar wat eerder klaar voor dan de ander, en het ene tempo is niet beter dan het andere tempo. Zolang je jouw eigen tempo volgt is het goed. Je kan jezelf daarin niet vergelijken met anderen, alleen met jezelf.
Als die jongen jou echt leuk vind, dan heeft hij begrip en geduld voor jou en respecteert hij jouw tempo. Het zou hem niet uit moeten maken of je pas over een tijdje toe bent aan bepaalde dingen. Jullie kunnen het ook leuk hebben samen en andere dingen doen.
Kortom, stay true to yourself en doe alleen de dingen waar jij je goed bij voelt!

14 jun 2018, 09:06, Amyxx
2

ik wil wel graag een vriendje en die jongen is ook super aardig maar ik vind het gewoon eng om af te gaan spreken en wat moeten we dan doen. iemand tips om wat te doen op een afspraakje?
maar ik zou dus best wel wat met hem willen hebben alleen na 1 dag word ik bang en wil ik het niet meer

14 jun 2018, 17:06, evi
3

Hey lieve Evi,

Een eerste keer afspreken met iemand is ook hartstikke eng en spannend! Dat geld eigenlijk voor iedereen!
Er zijn genoeg leuke dingen te bedenken die je samen met die jongen zou kunnen gaan doen. Bijvoorbeeld naar het strand met mooi weer, naar de bios, naar de stad om te shoppen of een ijsje te halen, samen gaan sporten of wandelen... you name it. Zoek iets uit wat jij leuk vind om te doen. Of vraag hem om iets leuks te bedenken wat jullie kunnen gaan doen samen!

Kun je vertellen waarom je na 1 dag bang wordt en niet verder wilt?

14 jun 2018, 18:06, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.