Anorexia Griekenland all inclusive stress

Hoi allemaal,
Sinds januari ben ik in herstel van anorexia.
Mijn familie wilt naar een all inclusive hotel in Griekenland maar ik echt niet want dat betekent een hele week geen controle op alles wat ik eet, geen calorieën precies kunnen tellen ,zwemmen en heel veel stress.
Hebben jullie tips hoe ik hiermee om kan gaan ?
Groetjes Nina

18 mei 2021, Nina


Reacties

plaats reactie
1

Hoi,

Ik heb zelf ook een vriendin met anorexia, dus ik weet wat je bedoelt. Je kunt misschien je familie/ouders uitleggen dat je dit echt niet fijn vind (met jou argumenten enzz.) Dan kun je naar oplossingen zoeken zegmaar

18 mei 2021, 17:05, M_
2

Beste M, bedankt voor jouw snelle reactie, maat ze vinden allemaal dat ik mee moet maar ik ben zo bang.... dus i dont know wat nu..

18 mei 2021, 19:05, Nina
3

Probeer er niet over na te denken. Als jullie daar zijn denk over iets anders (bijv. je vriendje, of school, vriendinnen). En eet ook gewoon alles wat je wil, let niet op de calorieën. Stel gewoon voor dat calorieën niet meer bestaan. Eet alles wat je wil en ga ontspannen en chillen op de strand

19 mei 2021, 06:05, D
4

@D ik weet niet hoor maar ik denk dat dat best moeilijk is.

Misschien kun je vragen of je zelf eten mag meenemen? Natuurlijk niet alles, maar zodat je controle hebt.
Wat gebeurt er als je daar bent en je hebt er geen controle over? Leg dat dan uit aan je ouders

21 mei 2021, 14:05, M_
5

Beste m,
Ik mag van mijn ouders alleen het ontbijt voor de eerste ochtend voor in het vliegtuig meenemen wat heel ondraaglijk is... verder mag ik het ontbijt overslaan van mijn ouders omdat zij geen zin hebben om op te staan. Ik ben bang dat het mijn eetstoornis gaat ver ergeren op deze manier... ik weet echt niet wat ik moet..

21 mei 2021, 16:05, Nina
6

Ik denk dat het vooral belangrijk is om afleiding te zoeken voor eetstoornis dus neem veel boeken,kleurplaten en dvd''s mee. Maar probeer niet te somber worden als in vakantie niet lukt, gebeurd heel vaak met eetstoornissen. Maar na je vakantie heb je nog gewoon tijd om het weer op te pakken. Succes zeg maar als je meer advies wilt.

23 mei 2021, 08:05, juliatje.
7

by the way wanneer ga je?
je kunt trouwens toch opzoeken hoeveel calorieen overal inzitten? staa bijna altijd op internet. dan heb je toch controle? Heb je verteld dat je denkt dat dit echt tot een terugval kan leiden?

27 mei 2021, 22:05, M_

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.