ADHD, hoe er mee omgaan?

Hoi!! Ik ben een meisje van 14. Ik ben vandaag geconstateerd met ADHD, maar ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Heeft iemand ook ADHD en/of tips voor me? Zou ik heel erg blij mee zijn.

26 feb 2020, Idk


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb een meisje in me klas met ADHD.
Ze is vooral heel erg aanwezig, ik zal proberen niet te veel aandachg te vragen. Miss kan je iets van een stresballetje kopen ofzo. Zij heeft ook iets met de school afgesproken omdat ze dus niet lang achter elkaar concentratie kan houden . Ze hoeft niet al haar huiswerk te maken, alleen waar ze aan toekomt
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen .
Lief ik

27 feb 2020, 13:02, D💞
2

Hee lieverd,
Zelf ben ik 17 en een tijd geleden heb ik te horen gekregen dat ik ADHD heb, wat het met je doet verschilt natuurlijk per persoon. Ik ben heel erg in mezelf gekeerd en dus altijd druk in mn hoofd en mn lichaam. Ik heb de passende medicijnen zodat ik de dag kan volhouden en meer concentratie heb. Zonder de medicijnen vat ik alle prikkels op en word ik dus heel snel moe. Het is belangrijk dat je kijkt wat bij jou past! Mischien kun je met een begeleider op school praten. Heb je last van planningen maken? Maak dan lijstjes! Heb je last van te veel prikkels? Koop oordopjes. Er is van alles om er mee om te gaan! Zie het niet als iets verkeerds en probeer je eigen handvaten te vinden. Veel liefs!

28 feb 2020, 12:02, Mylifeiscrazy

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.