Wat is het goede gewicht voor 145 cm lang?

Ik ben 11 en 145 cm lang ik weeg nu 41 kilo. is dit niet te zwaar? Hoe zou ik moeten wegen en hoe kan ik afvallen? Laat aub een reactie achter.

20 dec 2016, Prinses


Reacties

plaats reactie
1

je bmi is 19,5 dat is niet te zwaar maar je moet wel opletten want vanaf 44 kg heb je overgewicht dus je zou dan nog 2 kg kunnen aankomen bij een lengte van 145 cm
je hoeft niet perse afgevallen
mijn tips zijn

-veel water drinken
-je ouders inlichten die kunnen je dan helpen
-eventueel naar een diëtiste gaan of naar de docter
voor de gwn gezond eten en veel sporten ga niet aan pillen of iets want dat komt er later het dubbele zoveel bij

xx

20 dec 2016, 21:12, anna
2

Dankjewel Anna. Alleen ik sport erg veel. 3 uur per week hockey en 4 uur per week voetbal. xxx Prinses (Mijn Nickname)

20 dec 2016, 22:12, Prinses
3

Meid je bent 11 jaar, je moet nu helemaal niet iets met afvallen gaan doen. Gezond eten kan ik je adviseren!
Je bent nog jong en je lichaam zit in de groei wacht maar af tot je 13 bent. Dan ben je wat langer en je gewicht zal daardoor normaal zijn. Je hebt nu al gewoon gezond gewicht echt niet afvallen meid.. Je bent mooi zoals je bent kijk in de spiegel en denk na of je wel jezelf echt dik vind en niet iets is dat je denkt van' iedereen is dun en dat wil ook zijn'

21 dec 2016, 20:12, -Xx-
4

Hallo ben 11 en weeg 47 kg ik wet ni als dat goed is en ven 145cm

15 dec 2019, 13:12, Aniempje de dikke
5

@Aniempje de dikke:
Je gewicht is inderdaad een stukje te hoog voor je lengte. Goed dat je ermee bezig bent!

Om de verhouding tussen je lengte en gewicht te verbeteren, denk je waarschijnlijk meteen aan afvallen. Dit is heel moeilijk, wordt snel ongezond (= schade voor je lichaam op lange termijn) en dit gewichtsverlies is moeilijk vast te houden (jojo-effect).

Gelukkig is er voor jou een veel makkelijkere manier om een gezond gewicht te bereiken: groeien! Door te groeien word je langer (dûhh) en als je dan je gewicht gelijk houdt, word je langer met hetzelfde gewicht, oftewel slanker per centimeter. Op deze manier kan je van je overgewicht afkomen, zelfs helemaal doorgroeien naar een perfect modellen/bikini-lichaam als je dat wil, zonder ook maar één kilo te hoeven afvallen.

Om jezelf te controleren of je gewicht niet toeneemt is het heel verstandig om jezelf op een vast moment in de maand te wegen en je gewicht ook op te schrijven voor jezelf, zodat je het zelf kan vergelijken. Zo'n vast moment is bijvoorbeeld: 'iedere eerste zondagochtend van de maand voor het ontbijt'. Je hoeft jezelf echt niet elke week, laat staan elke dag, te wegen. Dit heeft helemaal geen nut! Zo eens in de 3-4 weken is prima. Als je dan merkt dat je gewicht de afgelopen weken hoger is geworden, is dat de alarmbel voor jezelf: ik moet de komende weken extra goed opletten!! Je doel is immers om in ieder geval het komende jaar (misschien wel 1,5 jaar) op of onder de 49 kg te blijven (een klein beetje gewichtstoename kan altijd gebeuren - als de verhouding tussen je lengte en gewicht maar verbetert).

Als je goed op je gewicht let het komende jaar, zal je zonder heel veel extra inspanning of moeite EN ZEKER ZONDER JEZELF UIT TE HONGEREN, redelijk gemakkelijk een gezond gewicht gaan bereiken. Iets wat je zeker moet willen, want overgewicht is ongezond (leidt tot ziektes als je straks volwassen bent), anderen kunnen het zien (en accepteren dit niet - pesten kan het gevolg zijn) en het is ook niet prettig voor jezelf; je kan je minder gemakkelijk bewegen dan anderen, je hebt mogelijk een mindere conditie dan anderen en je kan net niet die leuke broek/jurk aan, terwijl je vriendinnen dit wel kunnen.

Door nu een paar (kleine) dingen anders te gaan doen, ben je over een jaartje van je overgewicht af en hoef je het daarna alleen maar 'bij te houden', terwijl als je nu niets verandert, zit je over vier jaar met 10 misschien wel 15 kilo overgewicht en dan wordt het vééééél moeilijker om dat er dan nog af te krijgen (plus dat je daar dan al tijd mee gepest kan worden). Straks als je bent uitgegroeid wordt het nog véél moeilijker om van overgewicht af te komen. Dus: hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt! Nu actie, betekent gemakkelijk snel resultaat en voorkomt een hoop problemen in de toekomst!

Wil je nog voedingstips om op gewicht te blijven? reageer even op dit bericht.

Succes!

15 dec 2019, 18:12, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.