Vicieuze cirkel

Ik zit met een probleem en een vraag. Ik ben enorm veel afgevallen in korte tijd en ben nu super blij met mijn nieuwe gewicht en lichaam. Alleen nu heb ik last van het blijven op gewicht met een volwaardig eetpatroon. Ik ben enorm bang om mijn patroon op te bouwen en hierdoor zit ik nu vast in een cirkel. Deze cirkel bestaat uit 1 of maximaal 2 volledige dagen met alles eten wat los en vast zit dus dna kan je echt denken aan 10 duizenden calorieën. Ik braak hier niet bij wat het extra lastig voor me maakt.
Vervolgens compenseer ik 2 volledige dagen erna en beweeg ik extreem veel. Tot slot val ik weer in een eetbui. Nu ben ik extreem bang dat ik nu ga aankomen door dit rare cirkeltje. Het valt me wel op, dat als ik na die eetbuien gecompenseert heb, ik na die compensatiedagen weer op mijn gewicht zit na de eetbuien wat me doet geloven dat ik door die compensatie zon eetbuidag kan hebben. Omdat ik het zelf toch weer kan rechttrekken met die comepnsatie dagen. Ben er zo kalar mee.
Maar ik vroeg me af of dit echt zo is, dat ik door compensatie weer op mijn gewicht kan blijven of dat dit uiteindeijk wel kan leiden tot gewichtstoename..

28 apr 2021, Vodyvody11


Reacties

plaats reactie
1

Hey, kan je ook zeggen hoe oud je bent, hoelang ben je en hoeveel weeg je nu, en hoeveel jij ervoor woog. Verder adviseer ik je gewoon meer buiten te zijn: buiten heb je geen toegang tot eten. Denk er ook minder over na.

28 apr 2021, 18:04, D
2

Um jawel, ik ben 166 en weeg nu 63.4, tenminste voor mijn eetbui vandaag.. dus vanochtend woog ik dat. ik ga me pas weer over 2 dagen wegen want dan heb ik gecompenseerd en dan is als het goed is, het weer 63,4 ong..

28 apr 2021, 20:04, Vodyvody11
3

Probeer als je veel trek hebt ipv te eten, wat warms te drinken, zoals thee, koffie, cappuccino of gewoon warme water. Dan krijg je voor een uurtje minder trek. Als je nog wel iets wil eten, eet dan fruit of groente, die neemt meer plek in, word je sneller vol van. Vlees is ook een aanrader omdat je dan heel snel een gevoel van vol zijn krijgt. Het kan ook raar klinken, maar als je gewicht niet verandert en jij alles goed kan doen(genoeg energie) kan het zijn dat je lichaam zo is. Veel dieren zoals leeuwen bijvoorbeeld, eten een keer in de paar dagen, maar veel. Dan gaan ze een tijdje niks meer eten. Hoop dat deze tips je helpen. Heb de tip met veel buiten zijn en drinken als je trek hebt, zelf gebruikt. Krijg zo veel minder trek.

28 apr 2021, 21:04, D
4

Ik zat in dezelfde cirkel maar ik ben eruit gekomen door te stoppen met compenseren dus de dagen daarna niet extreem te bewegen maar gewoon proberen te eten daardoor zijn m’n eetbuien weg gegaan en ik heb nu een normaal eetpatroon

29 apr 2021, 14:04, Jaslyn
5

Oké, ik heb nu dus 2 dagen achter elkar zulke erge eetbuien gehad. Zo erg dat ik dus gisteren volledige dag heb gehad dat ik allemaal pizzas heb gegeten, zoute shit, echt 1,5 pak brood met nutella ofzo, bak ijs, avond eten x 5, en nog veeeeeeeeeel meer. Nu heb ik ineens een heel erg opgezet hoofd echt serieus alsof ik bijna 10 kg zwaarder weeg lijkt het serieus, en mijn benen zijn oprecht ook dikker en buik is ook dikker en vettiger. Toen ik in een heel heet bad ging en ik zweette, toen voelde ik allemaal van die kleine bultjes op mijn buik en borsten. Dit kwam ineens toen ik begon met zweten. weet iemand wat dit is? is dit door de zout? ik heb echt nog nooit na een eetbui zulke erge last gehad dat ik ook echt een pijnlijke tong enzo heb nu en gewoon oprecht weer een dik hoofd. ik vind het zo erg. Trekt dit nog weg deze dagen als ik compenseer of is het nu voorgoed verpest ofzo

30 apr 2021, 19:04, Vodyvody11
6

Hoeveel weeg je nu na die eetbui? Want eten heeft tijd nodig om verteerd te worden en in energie omgezet, dus je buik kan misschien groter zijn, maar nog zeker niet vettiger, benen ook zeker nog niet vettiger. Vet komt pas na ongeveer een dag, misschien 2-3.

30 apr 2021, 22:04, D
7

Ik ben 2 kg aangekomen nu ik na een dag compenseren heb gewogen.. Maar ik zie het ook in mn gezicht die 2 kg en ik merk het aan mn buik. DUs ik hoop dat ik na 3/4 dagen weer een beetje op mn oude gewicht ben dus die 2 kg eraf. Het is wel maar 1 dag na de eetbui natuurlijk maar goed dan nog vind ik dit lastig om te zien want ik wou gewoon op het gewicht blijven voor de eetbui en ik vind het naar dat die nu steeds hoger wordt. en mijn benen zijn ook iets voller geworden maar dat kan ook vocht zijn allemaal want deze 2 eetbuien waren gehele dagen dus dat is veel voor het lichaam ook om te verwerken

1 mei 2021, 09:05, Vodyvody11
8

Hoe is het trouwens mogelijk dat je 2 kilo aankomt na 2 eetbui dagen en dit ook gelijk zo ziet aan jezelf..

1 mei 2021, 09:05, Vodyvody11
9

Het is meer psychologisch dat je dat ziet. Je hersenen weet dat je gaat aankomen, en je denkt onbewust dat je al groter bent. Eigenlijk is waarschijnlijk bijna niks veranderd in zo weinig tijd.

1 mei 2021, 09:05, D
10

Dat is fijn om te horen, ik heb vandaag ook weer voor het eerst na de eetbuien gepoept dus waarschijnlijk scheelt het nu ookal veel.
Ik heb nu bijna 2 dagen gecompenseerd dus ik verwacht dat ik morgen minder weeg maar ik laat het weten want anders was deze 2 kg gewoon inhoud van het eten enzo.
Ik voel nog steeds wel mijn gezicht dat t opgeblazen is maar wel minder nu. Ook ben ik gewoon echt iets ronder en dikker benen enzo en Mn armen voelen beetje raar aan alsof er lucht inzit heel raar dus misschien dat dat ook vocht is of gewoon vet idk.

Naja ik ga nu voorlopig weer even gezond eten want die eetbuien ben ik zo klaar mee en ik wil terug naar Mn oude gewicht. Ik denk dat morgen minder is en zoniet is get denk ik wel het aangekomen gewicht..

1 mei 2021, 14:05, Vodyvody11
11

Ik heb net weer een mini eetbui gehad. 8 broodjes met nutella en pindkaas en 10 snickers en wat zoute sticks :) wordt leuk dit morgen. ik durf niet eens te wegen. ik ben nu echt bang dat ik veel aan ga komen want dit loopt uit de hand. het compenseren ging zo goed..

1 mei 2021, 21:05, Vodyvody11
12

Probeer altijd met iemand anders erbij zijn, dan zal je minder snel een eetbui krijgen, en als die wel gebeurt, wordt die niet groot

1 mei 2021, 22:05, D
13

Tja ik blijf me nu steeds afvragen of ik nog de schade kan terugdraaien can deze eetbuien maar ik realiseer me zelf ook wel dat dit langzamerhand niet meer mogelijk is en de angst van aankomen werkelijkheid wordt want ik werk gigantische hoeveelheden naar binnen waar Mn lichaam alles van opslaat en daar valt niet meer teven te compenseren..
Wel is het zo dat ik elke dag 30.000 + stappen zet en echt de hele dag beweeg en buiten ben.
Dus in die zin ben ik erg actief elke dag en heb i ook echt mega erge bewegingsdrang.. maar toch knaagt dit aan me en ga ik me morgen ochtend even niet wegen.. want dat is weer dr schade van nu.
Ik baal er echt van want ik wil gewoon weer even afvallen maar op een of andere manier ben ik nu ineens steeds te zwak daarvoor en val ik terug in eetbuien.. snap t niet meer pff kut zooi

2 mei 2021, 01:05, Vodyvody11
14

Jij beweegt wel heel veel, dus het is logisch dat jij veel gaat eten, om genoeg energie te krijgen.

2 mei 2021, 16:05, D
15

Ik ben nu aangekomen en durf echt niet meer op de weegschaal te staan. Opzich is het ook wel logisch, na 1 week lang volledige eetbuien iedere dag, en mn lichaam zit dik in de spaarstand dus die houdt alles lekker vast. Ik heb ook allemaal van die witte vlekjes of bultjes op mn benen ik denk dat dit serieus vocht bultjes zijn of zout bultjes want ze prikken ook. Ik voel overdag ook mijn lichaam steeds prikken enzo en ik heb gewoon het idee dat het aan het groeien is.. Mijn buik is ook echt vettig geworden en mijn broek kan ook niet meer dicht.
Als ik zweet ruikt het mega naar ammoniak en ik krijg allemaal van die kleine kippevel bultjes als ik zweet. En gewoon alles is kut en klote, ik hou vocht vast en mn hoofd gloeit de hele dag door. k voel me zo kut en het is zo zichtbaar voor de buiten wereld.
Ik ben nu alweer mijn 2e dag aan het compenseren en ik heb het nu weer super koud en voel me energieloos en ik krijg alweer trek.. logisch als je niks eet. Maar ik wil gewoon dat ik niet meer aankom dus ik ben nu extreem bang om iets te eten en ik wil dit echt niet, kosten wat het kost.. ik wil gewoon mn broeken weer passen en een minder dikke kop.
Wat moet ik doen.. ik ben zo bang nu. Ik heb over 2 weken pas een afspraak met de dietist maar in die tijd kan zoveel gebeuren en ik wil gewoon echt echt echt niet weer op mn oude gewicht aankomen, daar heb ik niet zo hard voor gewerkt.. Maar dit kan niet. Ik ben ook bang dat als ik een 'normaal' voedingslijst eet, ik daardoor ook aankom omdat ik 3 maand lang crash dieet heb gedaan en serieus 1 stuk fruit per dag gegeten heb..
weet iemand hoe ik nu verder moet? ik wil de schade van deze week eetbuien verliezen, maar hoe? ik weet het echt niet meer....

4 mei 2021, 13:05, Vodyvody11
16

Misschien is het allemaal niet zo erg. Zonder dat jij je weegt, weet je ook niet zeker of je aangekomen bent. Dus ik raad je wel te wegen, misschien is dat gewoon psychologisch dat jij het denkt. Jij zit nu waarschijnlijk in de pubertijd (denk ik) en in die tijd verandert je lichaam, dus ook je zweetgeur, dus het kan ook daardoor komen. Verder kan bijna alles is worden beïnvloed door je hormonen, en mijn eerste tip is om minder te stressen.

4 mei 2021, 14:05, D
17

Ik ben 20 jaar dus geen puber meer, ik durf nog evht niet te wegen want ik weet gewoon dat ik sowiezo aangekomen ben dus volgende week zou ik dat wel willen proberen om te kijken of het echt zo is. Maar tot die tijd in ieder geval geen eetbui meer hebben zodat Mn lichaam hopelijk weer zoals voorheen wordt.

4 mei 2021, 17:05, Vodyvody11
18

Oke, dus twee tips: drink veel water en stress minder. Een crash dieet is trouwens niet een goede manier van afvallen: je verliest je gewicht, maar na een tijdje komt die weer terug, met nog wat extra gewicht. Dus probeer misschien nog tot weekend minder te eten, maar daarna moet je denk ik een menu maken, van wat jij per week elke dag gaat eten.

4 mei 2021, 18:05, D
19

Ahw.. thanks voor je lieve advies ik waardeer je moeite van je reacties. Ik ga nu inderdaad tot het weekend sowiezo minder eten en gezond eten en veel bewegen en veel water drinken. Ik hoop stiekem dat het me morgen energiek nog lukt om een dagje zwaar te compenseren want moet wel werken dus denk dat t niet lukt maar dan hoop ik in ieder geval dat ik tot vrijdag gezonde keuzes kan maken en hierdoor misschien mijn schade can eetbuien ook meer weg zijn..

Ik heb trouwens serieus op Mn beide benen overal van die kleine pukkeltjes en ik denk dat dat komt door de mega hoeveelheid zoutinname ofzo? Heel naar.. en ik zweet heel snel nu bij alles en dan ruikt het ziek erg naar ammoniak.. en dan kom je dus oo aan want dat gebeurd pas als je lichaam enorme hoeveelheden heeft gehad. Ik haat deze stress en ik haat het ongemakkelijke gevoel can mijn lichaam nu.. want ik voel Mn benen bijvoorbeeld helemaal prikken de hele dag en Mn armen enzo,
***
Kan het zo zijn dat ik na 3/4 dagen zwaar compenseren weer op gewicht ben? Want daardoor val je toch ook veel af ofzo lijkt me
* dit bericht is aangepast door de moderator*

4 mei 2021, 23:05, Vodyvody11
20

Oke ik heb net toch gewogen met de instellingen dat ik nou eenmaal gewoon wat zwaarder ben. Nu ben ik dus gewoon 63.4 KG en dat is precies hoe zwaar ik was voor de eetbuien vorige week.. ik heb zelfs op 2 weegschalen gestaan omdat ik het niet geloofde. Hoe kan dit kloppen? Ik heb letterlijk nu alleen maar 2 dagen gecompenseerd en verder daarvoor heeel veel dagen eetbuien gehad.. daarnaast voel ik aan nn buik en benen dat ze dikker en wat vettiger zijn door de broeken die niet passen.

Hoe kan dit? Ik geloof bijna niet dat het kan..

5 mei 2021, 08:05, Vodyvody11
21

Ik zei al, het was allemaal psychologisch. Nadat je veel hebt gegeten kreeg je brein een seintje dat je veel te veel hebt gegeten, en dat je veeeeel dikker bent geworden, maar het hoeft niet altijd te kloppen. Ik zou je vanaf nu aanraden om gewoon gezond en genoeg te eten, dan zal het niet meer misgaan)

5 mei 2021, 12:05, D
22

Maar kom ik dan ook niet aan als ik weer meer eet? Ik loop nu echt vast met wat moet ik allemaal eten om dit lichaam rn gewicht te behouden want ik wret t echt niet.. Mn lichaam is extreem weinig voeding gewend

5 mei 2021, 12:05, Vodyvody11
23

Uhm oke ik heb net geprobeerd om gezond met brood en avocado en tomaatjes te lunchen en ineens kreeg ik een vlek voor Mn ohen en gingen daar heel wat broodjes en crackers en beleg en koekjes in... nu ben ik een Bertje bang dat ik straks weer eetbui krijg vandaag omdat ik het nu toch al “verpest” heb.

Dit is echt de domste vraag ooit maar, kan ik vandaag ook weer compenseren waardoor Mn gewicht weer 64,4 zal zijn daarna? Of komt er ook een moment dat dat niet meer kan.. ik ben er zo godverdomme klaar mee.. heel de tijd die spanning door Mn lijf nu dat ik weer iets wil eten en ik kan nergens anders meer aan denken ook.. ik wil ook weer mega verl bewegen en wandelen zodat ik het enigszins kan compenseren maarja wtf ik ben er zo klaar mee.

5 mei 2021, 14:05, Vodyvody11
24

Je moet nu de norm van calorieën eten die je nodig heeft. Uit eerdere berichten maak ik een conclusie dat jij heel actief bent, en je hebt dus meer calorieën nodig dan iemand die niet zo actief is. Ik denk dat jij tussen de 2000 en 2500 calorieën nodig hebt om niet aan te komen en genoeg energie binnenkrijgen voor je dagelijkse leven. Als jij nog meer wil afvallen moet het niet kleiner dan 1800-1900 calorieën, anders zal je lichaam alleen maar meer vet maken, omdat die dan zo voor de toekomst zorgt. Dus samengevat: stress niet, drink ongeveer 2 liter water per dag, en eet tussen de 2000 en 2500 calorieën aangezien je veel beweegt (30000 stappen of meer zei jij). Over de bubbeltjes en ammoniak zal ik je raden om naar de dokter te gaan, want het kan door vele dingen komen. Het meest waarschijnlijke is dat je veel zout ophebt, en veel zweet. Daardoor kunnen die bubbels komen. Maar ik ben geen arts, die weet het sws beter

5 mei 2021, 14:05, D
25

Ik denk dat ik ook weer een eetbui kreeg vandaag omdat ik ziek veel honger had door de afgelopen 2 dagen biks eten en heeeel veel lopen. Misschien heb ik daardoor letterlijk alle schade rechtgezet ofzo.. ik weet niet.

Ik geloof nog steeds niet dat ik 63.4 woog vanochtend en ik geloof ook niet dat het zo kan want Mn benen zijn nu dikker en ze hebben van die striae ofzo omdat het nu zo hard groeit allemaal.

5 mei 2021, 14:05, Vodyvody11
26

Ik heb nu heel erg dat ik vetter wordt en het niet meer in verhouding is.. mijn buik heeft een soort vaag laagje vet gekregen en mijn dijen en heupen ook en bij mn knieën dus ook.. waardoor als ik een broek aandoe, mn buik heel raar eruit ziet en je ook echt ziet dat het uit verhouding is.. dit maaky me onzeker en hierdoor wil ik eigenlijk weer afvallen. Zoals vandaag had ik dan weer een eetbui en ik vraag me af of dit komt door de eetbuien dus als ik nu weer 1 of 2 dagen compenseer deze rare verhouding weg is ( dus dat het letterlijk komt doo de inhoud van mn buik, of dat het echt nieuw vet is..)

6 mei 2021, 20:05, Vodyvody11
27

Ik heb weer totale paniek, 2e dag met eetbuien maar vandaag begon al vanaf 12;00 en non stop kan ik niet meer stoppen met eten nu. Mn hele gezicht is weer opgeblazen zoutig en ik heb weer last van alles. Vanochtend woog ik 64,3 maar ben bang dat ik nu evht weer helemaal aan ga komen. De vorige keer ging dit na 2 dagen compleet weg de schade van de eetbuien maar help ik heb nu zulke paniek..

7 mei 2021, 19:05, Vodyvody11
28

Geen paniek, dat is de ergste. Beter even rustig denken, zonder stress. Lees een boek, ga wandelen, denk over iets anders na, en het zal allemaal goed komen. Probeer ook minder je lichaam “haten”

7 mei 2021, 22:05, D
29

Tanks.. voel me al wel veel beter.. heb vandaag ook evht 36.000 stappen gezet dus voel me nu gelukkig ook biet zo bloated. Ik ga morgen gewoon even leven op koffie maar ik zie echt aan Mn lichaam dat t dikker wordt maar ik zie het niet op dr weegschaal en ik snap dat gewoon niet serieus hoe kan dat

8 mei 2021, 00:05, Vodyvody11
30

Hey, misschien moet je kijken waarom die eetbuien komen? Ik zie een eigenlijk een patroon: je hebt een eetbui, dan ga je 2 dagen compenseren, dan heb je na nog 1–3 dagen volhouden weer een eetbui. Misschien is het beter om nu niet te gaan compenseren? Ja je kan dan een half kilootje zwaarder zijn, maar dan ben je ook van die eetbuien af. Anders wordt het jouw hele leven zo: eetbui, compenseren, eetbui. Na het compenseren wanneer je niks eet, wil je lichaam heeeeeel graag eten, en eet die ook heel veel, om voor later energie te hebben. Dat is een instinct die we kregen toen we nog in de bronstijd ofzo leefden. Probeer na de volgende eetbui (als die komt) ipv te gaan compenseren door niks te eten, gewoon eten wat je normaal zou eten. Als dat niet werkt, dan denk ik dat je naar een diëtist moet. Want de bovengenoemde methode heb ik zelf gebruikt, heb nu al 1 jaar geen eetbuien meer.

8 mei 2021, 05:05, D
31

Hmm er zit zeker wat in hoor, wat je benoemt. Er is inderdaad een patroon ontstaan nu van 1/2 dagen ontzettende eetbuien en dan walgen van mezelf en vervolgens 1/2 dagen compenseren met daarnaast, erg veel bewegingsdrang dagelijks.
Ik houd mijn gewicht op deze manier wel in stand en ik hang nu op de 64 kg. Als ik een eetbui heb gegad, ben ik 65 kg of zelfs 65.8 en als ik zwaar heb gecompenseerd 2 dagen, ben ik gewoon weer 63.4 kg ofzo.
Ik vraag me een beetje af of die 63.4 wel realistisch is want ik word wel steeds vetter en vetter ik denk dat dat komt door al die klote eetbuien en de suikers vooral. Ik merk echt ook aan Mn benen en buik dat ze dikker worden en dat terwijl de weegschaal niet persee omhoog vliegt.. hoe dom is dat dan

8 mei 2021, 17:05, Vodyvody11
32

Hey,
Hoe lang heb je deze eetbuien al?
En inderdaad zoals iemand anders al zij: als je stopt met op “compenseren” van je eetbuien, en inplaats van dat normale hoeveel heden te eten heb je veeeel minder kans dat je die dagen er na een eetbui heeft want dan heeft je lichaam veel minder trek omdat je dan gewoon eet.

8 mei 2021, 23:05, C
33

Ik denk dat ik deze eetbuien heb sinds 2,5 week nu. Tenminste, dat ik vast zit in de 2 dagen volledige eetbuien op de hele dag dus die lopen ook extreem hoog op ik denk eigenlijk wel tot +10.000 kcal.
En dan vervolgens compenseer ik daarna 2 dagen door niks te eten. Ook heb ik extreme bewegingsdrang dus ik moet de hele dag door ergens heen wandelen of iets te doen hebben. Ik moet dan ook elke dag van mezelf zeker 20.000 stappen zetten en het liefste 30.000+. Pas dan voel ik me rustig en heb ik het gevoel dat ik hiermee ook niet snel aankom met die eetbuien.
Zoals nu heb ik 2 dagen gigntische eetbui dagen gehad echt met ijs, pizza, chocola, pindakaas, kaas, brood, suiker wafels etc. etc. extreem gewoon. En dan slaap ik tussendoor en 2 uur later begin ik weer. En dan zwelt mn hele gezicht op en voelt zoutig aan en mn hele lichaam bloat op.
Dan heb ik oprecht ook gewoon geen honger 2 dagen en moet ik ook niet aan eten denken.
Vervolgens zoals vandaag, vanochtend, stap ik op de weegschaal na 1 dag niks gegeten te hebben en veel bewogen en dan ben ik gewoon weer 63,5 kg. Terwijl ik serieus daarvoor 2 volledige dagen alles opgevroten heb. En hoe the fack is het uberhaupt mogelijk dat dit lichaam in stand blijft en dat ik niet gewoon geleidelijk aan aankom in gewicht. Ik snap het echt niet. Het klinkt raar maar ik heb liever dat die kut weegschaal gewoon aangeeft dat ik aankom dan dat ik het nie zie aan de weegschaal maar wel meer vet op mn lichaam krijg en ik dit gewoon zie..

9 mei 2021, 12:05, Vodyvody11
34

Ik vraag me gewoon af hoe dit kan en waarom het zo is dat het mogelijk is om je gewicht in stand te houden met 2 eetbui dagen van 10.000calorieën en vervolgens 2 dagen niks eten en daarmee je gewicht in stand houden. Die eetbui dagen zijn toch veel groter dan die compensatie dagen ik snap dit gewoon niet meer en waarom werkt dit wel... ik snap het gewoon allemaal niet meer

9 mei 2021, 12:05, Vodyvody11
35

Als het pas zo kort geleden startte (die eetbuien), weet je misschien wel hoe zo het kwam. At je 2,5 week geleden te weinig of startte je een nieuwe dieet? Ik zou goed nadenken over wat er opeens zo is veranderd. Het kan natuurlijk ook dat het gewoon kwam maar ik denk het niet. :)

9 mei 2021, 19:05, C
36

Ik heb gedurende 3 maand een crash dieet gedaan en dan bedoel ik echt 1 atuk fruit en 1 potje groente en dit voor lange tijd.
Nu beland ik steeeeeds over en over weer in deze cirkel en ik ben er zo klaar mee. Heb vanavond weer veel suikers gegeten een ramadan avondmaaltijd dus echt vanalles wat en dat is niet echt bepaald gezond.
Nu moet ik van mezelf weer 2 dagen compenseren en het maakt me gewoon moe want ik weet dat ik na deze 2 dagen weer op mn oude gewicht ben en er dan “niks aan de hand is” en dan wil ik weer een normaal patroon aanhouden na die 2 dagen en dan val ik weer in zon eetbui..

Het stomme is dat ik door deze manier niet afval en niet aankom waardoor ik stabiel blijf en dit verder ook niks opschiet. Ja een gewicht wat letterlijk blijft hangen en wat ik op deze manier weet te reguleren maar ik geniet niet eens van die eetbuien want die ontstaan uit honger en dan kan ik ook niet meer stoppen en erna voel ik me toch weer kut en down.

Dit is gewoon geen manier van leven en ik ben moe. Ik moet nog even wachten voor de diëtist maar ben er zo klaar mee.. ik ben bijvoorbeeld nu al bezig met dat ik vanaf morgen weer hard moet compenseren want woensdag moet ik naar school en straks valt het op dat ik aangekomen ben en dan schaam ik me, of dat ik een eetbui dag heb op de dinsdag kan dus ook echt niet want dan zie je die woensdag sowieso dat er iets verandert is in mn gezicht enzo en daar schaam ik me voor.

10 mei 2021, 01:05, Vodyvody11
37

Ja ik merk dat het heel moeilijk voor je is, dat is ook zo na ik alles heb gelezen enzo... Hopelijk hou je het vol tot je naar de diëtist gaat! Misschien moet je ook naar iemand gaan om te praten, een psycholoog kan ook helpen! Maar ik denk niet dat je er anders uit ziet aangezien je niks bent aangekomen dus no worries!! Ik hoop echt dat je je weer beter gaat voelen!

10 mei 2021, 16:05, C
38

Ja dat is ook een idee inderdaad. Het klinkt heel raar maar ik voel me het beste als ik leeg ben en letterlijk geen voeding in me buik heb. Als ik heb gegeten voel ik me altijd gewoon dik en viezig ookal is het een appel of wat gezonds. Zoals gister had ik een paar boterhammen gehad met plakjes kaas en daarna heb ik serieus gewoon hele erge dorst en voelt mijn mond heel zoutig. en dan denk ik gelijk bah die kaas is gewoon heel zout en dat brood ook en daarom heb ik nu zo erge dorst en voel ik me ook gelijk slecht erover terwijl dit natuurlijk nergens op slaat.
Ik sla ook echt door in het compenseren want ik merk dat ik het liefst iedere dag zo min mogelijk eet omdat ik me dan het beste voel. Dus iedere dag probeer ik gewoon zo leeg mogelijk te zijn omdat ik me dan het beste en lekkerste voel en ook omdat ik dan niet continu de bewegingsdrang voel. Dan is het voor me hoofd oke om gewoon wat minder te bewegen en minder stappen ofzo te zetten.
Toch weet ik dat het allemaal ongezond is en een slechte obsessie..
Ik probeer ook echt te bedenken wat ik nu op een dag wel kan eten wat gewoon normaal en gezond is en niet gelijk zoetigheid bijvoorbeeld zoals een hele zak chocolaatjes wat resulteert op een eetbui, maar gewoon normale hoeveelheden die ieder mens tot zich neemt. Voor mij is dit gewoon op het moment een beetje ondenbaar omdat ik helemaal geen normaal beeld meer heb wat gezond is en ongezond en welke hoeveelheden oke zijn en niet oke. Ik eet nu ook zeker geen 3 maaltijden op een dag waardoor ik vaak avond eten skip of dan gewoon heel veel neem als lunch en dit ook zie als avond eten, ik denk dat alles in de war is momenteel en mijn hele beeld ook vertekend is hierdoor.

11 mei 2021, 11:05, Vodyvody11
39

Nou geweeeeeldig, heb net weer een eetbui gehad van 3 uur denk ik. en dan echt snaaien achter elkaar, en ben nu weer mega overvol en blijf maar bij eten en meer dingen pakken en heb gewoon geen rem meer. ik hoop dat ik mezelf nu kan stoppen.
Eerlijk gezegd, ja ik voel me kut nu en voel me dik en fatsig en ja ik ga vanavond ook weer 2 uur wandelenofzo denk ik en veel water drinken. maar aan de andere kant, weet ik nu ook dat ik met 2 dagen compenseren weer helemaal goed zit en er niks is gebeurd en niks aan de hand is.
Sterker nog, door dit patroon val ik zelfs af. Ik ben nu 1 kilo afgevallen puur door het compenseren en eetbuien en dit door elkaar hebben. Dusja woensdag en donderdag volledige compensatie dagen en vrijdag ga ik proberen om te beginnen met een schone lei, en dan vanaf vrijdag een normaal patroon aan te houden om mezelf eruit te slepen. Ik weet dat ik dat eigenlijk vanaf morgen of vanavond zou moeten doen maar dat lukt me toch niet want ik heb nu sterk de drang om 2 dagen te compenseren anders dan trek ik die gedachte niet.
Ook ben ik erachter gekomen dat ik me de laaste tijd dus vettiger vond worden, dit was dus allemaal vocht en als ik 2 dagen compenseer en daarna 2 dagen heel weinig eet, is al dit vocht er bijna weer uit en dan zie ik er weer normaal uit. Maar het is gewoon niet leuk om vaak opgezwollen te zijn want dan zie ik zelf ook wel dat ik dat ben en er zo uitzie.
Nou fijn, here we go again :-)

11 mei 2021, 17:05, Vodyvody11
40

Het is toch beter voor je gezondheid om van die eetbui cirkel af te komen. Later wordt het compenseren steeds moeilijker, en zal het slechte gevolgen hebben voor je immuunsysteem. Dan is het toch beter om 1 kilo zwaarder te zijn, maar zonder eetbuien.

21 mei 2021, 21:05, D
41

Ik heb een hele erge eetbui gehad sinds 4 uur. Evht 2 pakken brood naar binnen gewerkt, boter met hagelslag halve pot pindakaas koekjes chocolade repen, museli pak.. help ik voel me zo slecht en opgeblazen wat moet ik doen... ik ben ook zo enorm moe nu shit....

23 mei 2021, 19:05, Vodyvody11
42

Heb je verder gegaan met gezond eten, of begon je te compenseren, voor de eetbui?

23 mei 2021, 22:05, D
43

Ik heb nu sinds Een aanta dagen een redelijk stabiel patroon ontwikkelt als in een gezond ontbijt een gezonde lunch alleen avond eten nog niet dus dan neem ik vaak een broodje ofzo of crackers maar de afgelopen 2 dagen heb ik door vakantie anders gegeten en minder eigenlijk en meer bewogen en nu was de spanning zo hoog en was allleen tjuis waardoor ineens ik hele erge aanval kreeg in eten. Dus denk sat t komt door de afgelopen 2 dagen waarbij ik gewoon anders gegeten heb en onvoldoende.. maar ik zit nu in een mega dilemma of ok morgen moet compenseren want dat wil ik eigelijk wel maar t
Moet dus niet.. maar t voelt zo naar om t niet te doen na zon eet bui dag..
daarom haat ik eetbuien als ik ze niet had vandaag kon ik moegen gewoon gerust verder met Mn gewone patroon waarbij ik geen eetbui had en me ook niet kut voelde. HEt kwam gewon door de afgelopen 2 dagen kut vakantie

24 mei 2021, 01:05, Vodyvody11
44

Ja, eigenlijk zal ik je sterk aanraden om niet te gaan compenseren, maar gewoon verder met je normale patroon.

24 mei 2021, 06:05, D
45

Ik stond op de weegschaal en was serieus maar 200 gram zwaarder.. zelfs na zon dikke eetbui dus ik denk dat Mn lichaam t dcht eff nodig had. Ik heb daarom ook besloten om nu niet te compenseren maar gewoon te ontbijten en straks te lunchen. Ik ga veel water drinken en ook wandelen want ik wil wel dat Mn lichaam bijkomt van de klap met de suikers en zouten etc. Ik denk dat t nu wel goed komt ik laat wel even weten hoe het morgen zit met de weegschaal want waarschijnlijk valt dr schade hewoon mee.

24 mei 2021, 12:05, Vodyvody11
46

Okee ik val nu af. Ik heb een hele slechte relatie met eten gekregen vooral de laatste dagen, ik vind het eng en voel me boos en gefrustreerd als ik iets eer want dan baal ik erna ervan.. ik vind dit zo naar want ik heb een raar honger gevoel omdat ik niet echt meer voel of ik hongerig heb of zin in iets..
Ik. Voel wel dat ik geen energie heb en me slap voel bijvoorbeeld maar niet in Mn buik dat ik honger heb.
Ik voel me ook slecht als ik gewoon eet en daarnaast niet voldoende wandelen dan coel ik me dikker worden en dit is ook slecht want inprincipe kan je gewoon normaal eten zonder heel veel te bewegen zodat je niwt aankomt maar wat moet ik met deze gevoelens want ik ben niet meer gelukkig

25 mei 2021, 21:05, Vodyvody11
47

Nou great, heb net een heeeeeeele erge eetbui gehad weer. Echt 1 bak chocolade ijs met hele
Bus slagroom, 15 broodjes met kaas en hagelslag, 1 hele milka reep, halve zak chips, 1 pak koekjes, 4 bananen, 1 bak kwark met hagelslag, 20 toastjes met kaas, volkoren crackers met zuivelspread, chocopasta iot de pot, cola blikjes...
Jezus dir was de ergste eetbui ever. Ik moet wel zeggen dat ik aldoor geen energie meer had ookal had ik gewoon voldoende gegeten dus ik denk ECHR dat Mn lichaam het nosig had de suikers.. afgelopen dagen heb ik ook haast geen vet of suiker gehad alleen van fruit. Had ook geen kaas oid gehad aleen groenten, fruit en wraps crackers of brood. En erg weinig. Ben ook afgevallen en heb laatTe dagen bij korte inspanning a het gevoel dat ik out ga doordat ik suiker nosig heb. Had dat zelfs toen ik gister avond probeerde te slapen.. ik voelde Mn hele hart tekeer gaan en had maar snel een appel gegeten.

Ehh.. help?? Morgen ben ik sowwwiezo weer helemaal opgeblazen en ik ben nu al zo bang dat ik dit weer wil compenseren.. ik haat dit.

29 mei 2021, 22:05, Vodyvody11
48

Kun je voor de komende drie dagen een schema maken wat je wanneer gaat eten? Je moet dan ook afspreken dat waar het ook mis gaat je het volgende eetmoment weer MOET eten wat je hebt opgeschreven. Dus al was je eetbui nog zo groot en misschien nog wel bezig, als het op dat moment tijd is voor 2 boterhammen kaas MOET je dat eten.
Kans dat je in een week 4 kilo aankomt (ik weet helaas hoe het werkt) maar je moet iets doorbreken.
Probeer zo snel mogelijk te stoppen want je verpest je lichaam. Straks is het zo erg dat je moet worden opgenomen. Geloof me, dat wil je echt niet.

Ik heb niet alles teruggelezen maar heb je hulp of wacht je op hulp of is dat door omstandigheden niet mogelijk?

30 mei 2021, 07:05, Lotte435
49

Ehh vandaag heb ik een complete eetbuodag begon vanaf 11 uur a ochtends en heb echt inmiddels heeeeel veel broodjes gehad koekjes fruit en alles en ben nog steeds on een eetbui. Gister en vandaag helemaal fou. Ik moet zeggen dat ik het gewoon vanaf morgen weer ga oppakken en dat ik mezelf dit ook even toesta weetje ik heb al zolang gewoon niet meer lekker gegeten en alles.. dit is oke. Ja dan ben ik maar 1 kg aangekomen hoor fuck it ben er zo
Klaar mee. En ik kom toch echt niet zoveel aan door deze 2 dagen eetbuien? Als ik vanaf moegen gewoon het oppak?.. wat een kut tering eet stoornis.

Groetjes

30 mei 2021, 16:05, Vodyvody11
50

OKe ik ben echt in paniek. ik heb dus de hele dag overgegeten met korte tussen pauzes van een halfuurtje. ik ben dus nu serieus 5 kilo zwaarder. is dit puur vocht/darminhoud en volume inhoud? ik ben echt in paniek want ik denk dat een eetbui nog nooit zo uit de hand is gelopen. ik heb ook dingen gegeten en gedronken die ik al een halfjaar niet meer gehad heb. shit...

30 mei 2021, 19:05, Vodyvody11
51

Ik heb ook echt extreme pijn in Mn buik en ik heb enorm veel gassen in Mn buik dus moet steeds boeren en scheten laten en voel me super moe en down.. vannacht ook bekend in het zweet geslapen.

Hoop dat dit gevoel snel over gaat want dit is echt verschrikkelijk ik denk dat die 5 kg nooit realistisch is maarja alsnog schrok ik me helemaal dood

31 mei 2021, 09:05, Vodyvody11
52

Maar je schrijft hier elke keer maar doe je ook wat met de tips die je krijgt?
Het voelt als eenrichtingsverkeer

1 jun 2021, 00:06, Lotte435
53

ik zit echt vast nu. Ik probeer dus mijn strenge controle los te laten en ik schiet nu ineens in een mega lange eetbui. ik kan gewoon niet meer stoppen met eten, echt alles eet ik op wat ik kan vinden. ik eet ook tot ik niet meer kan. dit gedurende de hele dag door. ik ben echt bang maar tergelijkertijd kan ik niet stoppen met grote hoeveelheden eten het is zo bizar. Ik wil dat dit stopt en ik heb gewoon niet genoeg aan een normale eetlijst ik ben zo geobsedeerd met eten en ik raak voor mijn gevoel amper nog vol. Hoe moet ik dit stoppen en ga ik nu in een sneltreinvaart aankomen of is dit wat mijn lichaam nodig heeft? dit is zo eng..

3 jun 2021, 23:06, Vodyvody11
54

Volgens mij is dat een nadeel van je crssh dieet, die je eerder had gebruikt. Het is heel bekend dat je na een crash dieet veel grote eetbuien kan krijgen. Verder zou ik aanraden om gewoon heel veel te drinken, om zo een grotere volume te maken, dan zit je misschien eerder vol

4 jun 2021, 06:06, D
55

ik ben nu echt heel goed op weg met normaal eten en ik probeer nu intuïtief te eten. echter merk ik bijvoorbeeld dat, ik nu 3 dagen geen brood heb gegeten maar wraps en nu, ik dan 2 broodjes met pindakaas banaan en kaneel neem, ik erna gelijk een soort opgeblazen gevoel krijg in mijn gezicht. dit heb ik nog niet gehad na voeding in deze dagen. weet iemand hoe dit komt dat ik zo reageer op brood? ik heb ook pasta gegeten en couscous etc maar daar had ik het niet bij terwijl dat ook koolhydraten zijn.

12 jun 2021, 17:06, Vodyvody11
56

en het is weer fout gegaan. gister avond meeeega erge eetbuien gehad en vandaag sinds 4 uur tot nu en straks denk ik nog meer, nog meer en extremere vorm van eetbuien. Het gaat echt voor vandaag om een stuk of 12 broodjes met pindakaas, 1 halve bak ben en jerry ijs, 4 snicker ijsjes, 4 bakken met museli rozijn en banaan en 1 bak macaroni en kaas en ketchup. ook nog wat koekjes etc ernaast en chips.
Ik zie mezelf nu oprecht dik en ik vraag me af of ik nu een vertekend beeld heb van mijn benen en luchaa of dat dit echt aangekomen is.
Ik kan niet meer helder nadenken alleen maar stressen. Ik wil vanaf morgen weer de draad oppakken maar morgen wil ik wel compenseren, dit wil ik doen omdat ik mezelf wil straffen en ik dit gewicht wil behouden en ik extreem boos op mezelf word als ik door de eetbuien, mezelf niet kan beheersen en daardoor weer aankom.
Ga me niet vertellen dat straks mijn kleding niet meer past want ik wil dan echt weer net zolang compenseren tot alles weer past.
Ik ben er zo klaar mee en ik ben zo moe door deze strijd.

14 jun 2021, 18:06, Vodyvody11

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.