Stevigere meiden zijn lelijk

Voordat je haat gaat plaatsen, ik vind stevigere meiden niet lelijk en ik wil mensen niet triggeren, eigenlijk heb ik hierover een vraag. Veel mensen zeggen dat meiden met een kont of borsten juist mooi zijn, alleen ik merk dat dat niet klopt. Ik begrijp dat iedereen zijn eigen type heeft, maar het voelt dat dunne meiden altijd een voorsprong hebben met daten, soms voel ik me hierdoor verkleind, want ik maak me zorgen puur omdat ik meer kont enz heb dat ik niemand zal vinden. Ik weet dat het aan
persoonlijkheid ligt, maar als ik eerlijk moet zijn, de meeste mensen vinden uiterlijk toch belangrijk. Wat vinden jullie hiervan? Nog voor de duidelijkheid, ik wil niemand skinny-shamen of fat-shamen. Iedereen heeft een andere soort lichaam en dat respecteer ik, alleen het lijkt dat mensen aan stevigere meiden walgen.

30 dec 2018, ded


Reacties

plaats reactie
1

Ps: met stevigere meisjes bedoel ik smallere taille, dikkere bovenbenen,borsten enz

30 dec 2018, 02:12, ded
2

Er zijn echt wel mensen die het mooi vinden,alleen het hangt eraf waar je bent en wat voor je mensen je tegen komt.En ja soms walgen mensen van dikke mensen maar iedereen heeft wel iets wat die niet mooi vind.

30 dec 2018, 07:12, juliatje.
3

Uiterlijk en uitstraling is niet hetzelfde. Je uitstraling is veel meer. Je uitstraling is ook je gedrag, je handelen, of je verantwoordelijkheid neemt voor de dingen die je doet en laat (ook als deze verkeerd uitpakken), je mate van zelfvertrouwen dat je uitstraalt, etc.

Mensen met een goede uitstraling maken gemakkelijker nieuwe vrienden, hebben een enorme voorsprong bij daten en zullen ook later makkelijker een (goede) baan vinden en promotie maken binnen het bedrijf waar ze voor werken.

Tot zover klopt je bericht dus wel, maar dit gaat dus om iemands uitstraling en niet perse om iemands uiterlijk. Een wat dikker iemand, die zich goed kleedt en positief in het leven staat, kan zodoende een veel betere uitstraling hebben, dan een dun iemand die somber/depressief is. Gewicht is dus niet dé bepalende factor voor de mate van geluk dat je ervaart.

Echter, als je echt te hoog in gewicht zit, zien anderen dit ook en dan kan je uiterlijk je uitstraling negatief beïnvloeden. Hoe de normen daarvoor liggen, verschilt per deel van het land. Ikzelf woon in Amsterdam en daar zijn de normen die we elkaar opleggen kneiterstreng. Je hoeft maar een beetje meer vet op je buik en/of je benen te hebben en je wordt hier al op aangesproken. Het wordt gezien als zwakte, dat je niet goed voor jezelf weet te zorgen en dat je te lui bent om voldoende te sporten/bewegen. Dit gaat zelfs zover dat jongeren die elkaar helemaal niet kennen, op het stadsstrand van Amsterdam (Blijburg) of bij een speelplas elkaar aanporren en het buikje van de ander bekritiseren. Dit kan zich ook uiten in pestgedrag. Daarentegen in het noorden of oosten van het land, mag je best een buikje hebben, zonder dat iemand hier iets negaties over zegt: het wordt gewoon geaccepteerd.

Je omgeving is dus bepalend voor wat er als geldende norm wordt geaccepteerd betreffende je gewicht, met als gevolg in hoeverre je gewicht (je uiterlijk) je uitstraling dus negatief kan beïnvloeden. Maar, zoals gezegd, je uitstraling is dus veel meer dan je uiterlijk. Gewicht is dus niet dé bepalende factor voor je uitstraling en daarmee voor de mate van geluk dat je ervaart!!

1 jan 2019, 18:01, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.