Probleempje… help (tw eetprobleem)

Haii,
Ik ben Belle (nep naam). Ik ben 17 jaar.
ik ben 175 cm lang en 64 kg (1 uur geleden gemeten). dit is normaal

ik heb denk ik een probleem.
ik heb een probleem met eten. Het geeft me niet meer de plezier die ik eerst er van had. het voelt eerder aan als een verplichting dan iets leuks.

mentaal is het ook niet beter, alleen dat gecombineerd met het “probleem met eten” maar het wat erger.

ik verplicht me maar aan 1 bord vol per avond eten (of wel eten we hebben wat ik samen met mijn ouders eet) niet meer dan dat.

ik heb ook al een paar keer willen overgeven omdat ik te veel at. alleen heb ik geen kots reflex dus dat werkte niet.

soms heb ik echt momenten dat ik me kut voel en me restrict met eten en andere gedachtes, soms maak ik me los voor een tijdje zoals nu. anders schrijf ik dit niet.

ik ben bang als mijn beugel draadje verdikt word (en ik voor een tijdje moeilijker kan eten) het erger word met mijn gedachtes over eten.

hoe kan ik van dit eating disorder gedrag af en kan ik een goede relatie krijgen met eten zonder mij schuldig of verplicht te voelen te eten?

please help

29 nov 2021, Belle


Reacties

plaats reactie
1

Als er vragen zijn of iets onduidelijk is please geef dat aan.

29 nov 2021, 20:11, Belle
2

Eerlijk gezegd zou ik het niet weten.

Het meest simpele antwoord is "gewoon " 6x op een dag eten. Maar als het zo simpel was waren er geen eetstoornissen.

Weet je waarom je zo met eten bezig bent?

29 nov 2021, 23:11, Lotte435
3

Ik heb niet een specefieke reden denk ik.

denk een mix verschillende oorzaken. het kan niet 1 ding maar zijn, dat is altijd zo.

ik gok een beetje omdat een vriendin van mij wilde afvallen dat ik mijn gewicht ging kijken. ik me kut voelde over mijn gewicht, naar pro anna sites ging. triggering tv shows kijken en dan dit met te weinig eten. (en had ook een moment wanneer eten een beloning werd voor mij maar nu niet meer)

idk of het een eetstoornis is btw maar ja. volgens vrienden van mij “eet ik te weinig”

denk je dat ik naar mijn mentor hiermee moet gaan?

30 nov 2021, 18:11, Belle
4

Je kunt altijd een meer met je mentor if vertrouwenspersoon op school gaan praten. If je huisarts. Daar komen je ouders ook niet achter.

Voorkom dat een eetprobleem een eetstoornis wordt.

Sterkte

30 nov 2021, 20:11, Lotte435
5

ik vind het eng om tegen een mentor of vertrouwenspersoon of de huisarts te praten over mijn problemen.

volgens vrienden heb ik dat al. ze zeggen dat ik meer moet eten en “je moet niet jezelf uithongeren”

dus ja…

dankjewel

1 dec 2021, 18:12, Belle
6

He belle,

Je vroeg ons wel of je naar je mentor moest gaan. ik denk wel als je zelf al zegt dat het niet goed gaat je met iemand moet praten. Je wil niet nog meer problemen krijgen

1 dec 2021, 21:12, lotte435
7

ik ben wel meer aan het nadenken. maar ik ben er ook bang voor om te doen, ik wil te veel aandacht vragen terwijl anderen denken dat het eigenlijk niks is

* dit bericht is aangepast door de moderator

4 dec 2021, 23:12, Bella
8

Hoi lotte,

UPDATE

ik heb vandaag met mijn mentor gesproken. ik heb dit besproken en andere dingen, maar vooral dat ik mij niet voelde.
ik heb er zelfs bij gezegd dat vrienden het vonden dat ik een eetprobleem heb of een mentaal probleem.

volgens mijn mentor is er niks aan de hand en heb ik geen eetprobleem of mentaal probleem, en heb ik alleen een dipje maar.

het is dus niks bijzonders. ik heb geen problemen volgens hem met eten .letterlijk toen hij dat zei van dat ik vermoedelijk geen eetprobleem had ik het gevoel dat hij mij aankeek, van hoe ik eruit zag oftewel of ik extreem anorexia dun was (het typische beeld van anorexia meiden dus zeer dun en ondergewicht).

als hij het vind dan is de kans klein dat het wat is.
ik had al een voorgevoel dat dit niks zou worden maar ik was bang wat hij ging zeggen en ja.

hij zei dat ik geen motivatie had op dit moment en een dipje had , het kwam wel goed volgens mijn mentor.

dus hierbij de update, hopelijk lees je dit nog.

8 dec 2021, 18:12, Bella
9

Ik hoop dat hij je serieus genoeg genomen heeft. Mocht je twijfelen ga dan naar je huisarts. Dit komt niemand te weten.
Veel mensen hebben toch geen verstand van eetproblemen.
aan de andere kant, gelukkig dat er niets is toch!

8 dec 2021, 20:12, lotte435
10

de huisarts is iets wat ik niet wil doen.ik ben bang dat ze het weten dat ik er voor niks heen ben geweest.

ik hoop ook dat hij serieus was, ik moest mijn probleem pellen ( dus de core vinden)
maar ja hij zei indirect dat dat niet zo is en dat mijn vrienden het fout hebben.

hopelijk is het dus niks zoals je al zegt, maar ja. ik bekijk het wel over 1 weekje en als het dan zo erg is vertel ik het hier wel.

8 dec 2021, 21:12, Belle

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.