Pro-ana, help!

Hooi.
Ik ben een meisje van 13 jaar. Door problemen thuis ben ik me totaal gaan storten in (niet) eten. Ik wil gewoon dat alles goed komt. Ik weet dat jullie gaan zeggen dat daar niks van klopt, hiermee los ik me problemen niet op, maar maak ik er juist nog 1 bij. Ik weet het. Maar het voelt goed.
Sinds een tijdje zit ik op een pro-ana chatbox. De 1e keer ging ik een beetje verkennen, maakt een Msn-account en voegde die meisjes toe. Sindsdien zit ik er elke dag wel. Ik doe ook mee aan het 50 dagen dieet. Ik weet dat Pro-ana niet goed is, maar het voelt goed. Eindelijk word ik begrepen. Meisjes die mij begrijpen, die me helpen. Ze vinden het niet raar dat ik afval, nee, het is juist goed. Wacht ik zal het proberen uit te leggen. Pro-ana is voor mij een kusje voor het slapengaan. Een voldoende voor een toets waar je niet voor hebt geleerd. Een deken als het koud is. Een schouder om op uit te huilen. De liefde en het vertrouwen die ik nooit van mijn ouders heb gekregen. Ik weet dat ik moet stoppen maar ik kan het niet. Het voelt zo goed. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Ik wìl het niet kwijt. Het hoort bij mij.
Alsjeblieft kan iemand helpen tot het ècht te laat is?

16 mei 2013, meisje van 13


Reacties

plaats reactie
1

heei meid
ik weet wat je bedoelt
ik heb zelf ook een heeletijd anna gehad
stop alsjeblieft ik weet het is moeilijk
maar ik heb er zo veel schade aan toe gebracht aan mijn lichaam.
ik gun het niemand.
probeer alsjeblieft hulp te zoeken dit kun je niet alleen.
je kan het

x

16 mei 2013, 20:05, proud
2

Heej!
Nu ik het zo lees begrijp ik eigenlijk dat pro-ana je leven is. Gelukkig weet je dat je niet goed bezig bent en dat op deze site hebt gezet. Het is natuurlijk heel erg moeilijk om het allemaal los te laten, maar echt, het is beter. Ga de volgende paar weken niet meer zo veel op pro-ana en chat niet meer. Na die paar weken verwijder je je acount op pro-ana. Het zal in het begin alleen en eenzaam voelen, maar ken je echte vrienden! Die zie je op school en kunnen je echt goed helpen. Afvallen is niet goed als je een geweldig gewicht hebt.
Believe in yourself!

Good luck!
xoxo

17 mei 2013, 07:05, verwijderd-wGF1uB
3

Ik wil ook een pro ana account maar weet nie hoe je dat aanmaakt :( x

7 jun 2013, 21:06, Anorexiake
4

Anoredxiake, waarom wil je een pro ana acount, nu je gelezen hebt hoe erg het kan uitlopen?!

8 jun 2013, 06:06, verwijderd-wGF1uB
5

hey
Ik heb zelf ook een tijd anorexia en boulimia gehad
het hielp mij heel erg bij het afvallen om op pro-ana sites te gaan
het is niet eens zo lang geleden dat ik dit heb gedaan, ik ben veertien jaar en was dertien toen ik voor het laatst zo'n site bezocht
ik was dertien jaar, 165 en woog 31 kilo.
31 kilo.
Ik belandde in het ziekenhuis en ik heb heel erg geluk gehad. Ik gun niemand anorexia, en ik weet dat het fijn voelt om maat andere ana's te praten, maar stop ermee want zij maken het erger..

29 jan 2014, 21:01, recover
6

zoek onmiddellijk hulp, daar zul je nooit spijt van krijgen. vertel het aan iemand, desnoods je beste vriendin, en bedenk zelf een oplossing.

31 jan 2014, 16:01, It's me
7

Snap je super goed!
Het geeft je controle over iets, iets wat je ander nooit had!
Probeer dit: goed eten maar veel sporten dat verbrand je toch vetten maar je eet ook! Als nog ik snap het!

31 jan 2014, 17:01, Yuuk
8

Hey,
Ik snap wat je bedoelt, ik heb ook dit probleem.
hou vol !
Geef gewoon niet op, en als het te erg wordt zoek hulp ♥
Stay strong Xx

25 aug 2014, 16:08, BangMeisje
9

Hey meisje,
Ik snap je donders goed. Ik heb namelijk ook anorexia gehad. En dat was een verschrikkelijke tijd.
Ik gun jou dit niet, je bent nog maar 13.
Meissie, als je zo doorgaat lig je straks in het ziekenhuis opgenomen, met een sonde in je neus, doodmoe, je kan helemaal niks meer. Je word doorgewezen naar een kliniek, en daar heb je een eetlijst om mee aan te komen. Je mag daar niet lopen, je mag alleen naar buiten met de rolstoel. Pas wanneer je op gewicht ben, mag je naar huis. En weer naar school.
Eet 6 eetmomenten om aan te sterken, voordat het te laat is. Dat gun ik jou niet lieverd. Kom op, je kan het!!
X

25 aug 2014, 17:08, Louise~.
10

hoeveel weeg jij ik weeg 80 en wil 55 wegen maar het lukt me gewoon niet

17 okt 2014, 22:10, dora
11

ik doe nu al 3 maanden aan anorexia maar ik val maar niet af ik ben 1,59 lang en weeg 38 ik ben net 13 geworden ik weet wat de gevolgen zijn van anorexia maar ik weet dat het beter is dan zelfmoord dat is iets waar ik de hele dag aan denk help me plz voordat het te laat is
** dit bericht is aangepast door de moderator, @helpmeanaforlife; weet dat je welkom bent op de chat wanneer je hulp wilt**

12 mei 2015, 01:05, HelpMeAnaForLife
12

hey ik ben net begonnen kan iemand mij tips geven?

26 apr 2016, 23:04, ana_nas
13

Ja ik wil graag een tip geven
De tip: GA NIET MEER OP DIE SITE

28 apr 2016, 20:04, het peperkoekenhart
14

Heyy.

Ben 163 lang weeg nu 54.8 en ben 14 jaar.
Ik vind mezelf heel dik.
Dat komt omdat ik om een bepaalde tijd naar het ziekenhuis moet voor controle.(niet van anorexia).
Maar de docter zij toen es keer dat ik.een buikje kreeg.
En toen zij me moeder ja dat vond ik ook al.
En vanaf toen kwam het idee in me op om af te vallen.

Ben een paar dagen bezig met afvallen maar ik vind het veel te langzaam gaan.
Woog eerst 55.6 en nu dus 54.8 nog niet eens een kilo😱
Mijn buik en boven benen zijn egt te dik.

Als iemand tips heeft ofzo.
Zeg het dan .....

Doeii

18 dec 2016, 22:12, Charlzzz💙
15

Heyy ik ben 136 lang en ik ben 11 jaar maar ik weeg 38 . Dat vind ik te zwaar. Maar ik wil afvallen maar dat lukt niet kan iemand me tips geven
Zeg het dan.....
Doeii

28 dec 2016, 16:12, Denise❤️
16

Denise bereken je bmi op deze site dan weet je of je echt te zwaar bent en eet drie maaltijden op een dag mag ook drie tussendoortjes en eet genoeg fruit ,groente,brood,pasta,vlees ,vis en kip en anders vleesvervangers als je geen vlees eet en iedereen heeft een ander lichaam en accepteer je lichaam beweeg ook een uur op een dag en drink niet teveel frisdrank succes en ps probeer geen eetstoornis te krijgen groetjes juliatje.

28 dec 2016, 17:12, juliatje.
17

heyik snap je wel. ik heb ook voor een lange tijd anorexia gehad en ik ging ook in een chatbox, maar het is niet gezond en superslecht voor je. stop alsjeblieft, ga je ergens anders op concentreren, sport bijvoorbeeld! en je moet vriendinnen maken in de echte wereld die kunnen je helpen en begrijpen, stay strong <3

1 jan 2017, 18:01, roodkapje123
18

hey,

ik weet dat het heel moeilijk is om hier mee te stoppen.
ik heb zelf al 2 jaar anorexia en ik kan niet stoppen.
fijn dat je inziet dat het zo niet veder kan voor jou.
je kan eerlijk zijn tegen je ouders ze kunnen je misschien helpen od dat jullie samen hulp gaan zoekken.
maybe kan je er met iemand over praten die je heel erg vertrouwd
ik hoop dat het goed komt met je

veel liefs mij xx

30 jan 2018, 18:01, anorexia girl
19

Stop

19 apr 2018, 20:04, Q
20

Hey meid
Ik weet hoe het voelt
Ik ben ook al een hele tijd bezig met pro-ana maar kan jammer genoeg niet meer stoppen .
Stop er asjeblieft mee
Ik ben nu naar anorexia gegaan omdat ik wat kilos kwijt wou vraag er hulp bij.
Ik dacht darter me ook zou helpen het heeft geholpen maar op een verkeerde manier.
Het maakt alles kapot ook jezelf.
Goed dat je weetdat het niet goed is
Veel succes❤❤
Anorex

10 aug 2018, 13:08, anorex
21

Doe het niet!
Je maakt jezelf er alleen kapot mee!
Op en moment kan je niet mer terug, als je niet voor jezelf weer gaat eten doe het dan voor je vrienden en familie
❤️❤️❤️

12 aug 2018, 17:08, Rosie
22

hye ik ben anna en nu wil ik me zm plegen omda ik geen vertrouwen meer heb in mijn zelf dus weiger niet om geholpen te zijn

19 sep 2018, 15:09, joudia lover not my self
23

Hey Anna,

Dit klinkt heel ernstig zeg!
Wat vreselijk dat je je zo naar voelt en je geen vertrouwen meer hebt in jezelf en je toekomst.
Hoe kunnen wij je helpen?

19 sep 2018, 18:09, Amyxx
24

Beste joudia lover not my self,

Zo te zien heb je het best zwaar en heb je geen vertrouwen meer in jezelf. Zo zwaar dat je je denkt aan zelfmoord. Het lukt je desondanks om de dagen door te komen, iets zorgt er voor dat je doorgaat. Daar is kracht voor nodig. Heel moedig van je dat je dit vertelt! Ik hoop dat de tips van andere je verder kunnen helpen.
Als je ook eens met een deskundige hierover wilt praten, kun je hier elke werkdag anoniem chatten of een mailtje sturen.

Sterkte!

19 sep 2018, 20:09, moderator

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.