praten over boulimia

Hoiii ik denk dat ik boulimia nervosa heb. Ik heb last van eetbuien en ik spuug als ik wat gegeten heb vrijwel altijd mijn eten uit. Ik heb dit al een jaar ofzo, alleen de laatste tijd werd het erger en ik begon er lichamelijk ook last van te krijgen. Ik had gister de kindertelefoon gebeld, omdat ik toen pas door kreeg hoe slecht het is voor je. Ik heb het die zelfde avond nog aan mijn ouders verteld, zij schrokken heel erg maar waren wel meelevend. Ondanks ik niet weet hoe het nu verder moet en of iemand me wel echt begrijpt hoe het zit, ben ik opgelucht dat ik het bespreekbaar heb gemaakt. Als je ook denkt of weet dat je hier mee kampt, praat er alsjeblieft over met iemand. Het is echt gevaarlijk en alleen kom je er minder snel van af.
Veel liefs en sterkte.

15 jun 2019, zus


Reacties

plaats reactie
1

Ik denk dat je boulimia hebt doordat je er zo veel mee bezig bent, maar een arts kan bevestigen of je het hebt ik raad ook aan om ook echt naar een arts te gaan. Er zijn vele mensen met boulimia,1 .500 van de 100.000 jonge vrouwen (15 tot 29 jaar) lijden aan boulimia nervosa om precies te zijn dus je bent zeker niet alleen. Maar knap dat je het durft te delen en mensen aanspoort hulp te zoeken met deze ziekte. En door je Es kan het ook komen dat je moeilijk vooruit kijkt naar de toekomst maar psychologische hulp zoeken is belangrijk en zeker een volgende stap naar herstel. Veel beterschap en zeg maar als je meer hulp wit.

15 jun 2019, 15:06, juliatje.
2

Hoiii het is nu een tijdje later dan dat ik dit geschreven heb. En in die tijd is er veel gebeurd. Ik ben naar een arts gegaan en daarna is er onderzoek naar me gedaan, ik heb inderdaad boulimia. Ik krijg nu de juiste hulp en daar ben ik heel blij mee. Het gaat zeker beter met me, ondanks dat het nog niet weg is en ik nog een wel ff te gaan heb ben ik zo blij dat ik hulp gezocht heb.
Voor iedereen die ook struggelt met eten en afvallen en alles wat er bij komt kijken zoals spugen en eetbuien, pls zoek hulp. Er zijn mensen die hier voor zijn opgeleid om jou te helpen. Het is lastig om die stap te zetten en te vertellen over je problemen, maar het is het waard als je je op een gegeven moment beter gaat voelen.
Veel liefs en sterkte

10 jun 2020, 12:06, zus
3

Mooi zus dat het zo goed gaat, ga zo door!

12 jun 2020, 08:06, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.