Piepjestest

Hoii

Ik zet dit forum bij gewicht omdat het met gezondheid en conditie te makne heeft.

Weten jullie tips vokr de piepjestest en bij welke trappen haal je welke cijfers?

Xx

15 feb 2021,


Reacties

plaats reactie
1

Ik vind de piepjestest ook heel moeilijk, en noem hem ook wel de pieptest ( snap je hem ) ik denk dat het bij elke school anders is voor de cijfers en de enige tip die ik kan geven is: spaar je energie, loop niet op het begin al je longen uit je lijf. Je hoeft niet de beste te zijn maar probeer wel te verbeteren. Meer is er niet nodig voor de pieeeeeptest:)

15 feb 2021, 21:02, pieptest hater
2

De officiële naam van de piepjestest is de shuttle run test. Als je even googelt zijn onderstaand de resultaten die gymleraren zouden moeten aanhouden. De eerste kolom is de trap die je haalt. De tweede kolom is het cijfer dat je dan zou moeten krijgen als meisje wanneer je in de eerste klas zit. De volgende kolom wanneer je als meisje in de tweede klas zit en de laatste kolom het cijfer dat je zou moeten krijgen als meisjes wanneer je in de derde klas zit.

4 5 5 5
4,5 5 5 5
5 5,5 5 5
5,5 6 5,5 5
6 6,5 6 5,5
6,5 7 6,5 6
7 7,5 7 6,5
7,5 8 7,5 7
8 8,5 8 7,5
8,5 9 8,5 8
9 9,5 9 8,5
9,5 10 9,5 9
10 10 10 9,5
10,5 10 10 10

Naast de goede tip om rustig aan te beginnen, is letten op je ademhaling belangrijk. Vaak raak je niet uitgeput omdat je benen moe zijn, maar omdat je longen het niet meer aan kunnen. Zorg dus ervoor dat je een goede ademhalingstechniek benut:

- Begin met door je neus in te ademen, en uit te ademen door je neus.
- Als dat te zwaar wordt, ga dan door je neus inademen ademen en door je mond uitademen.
- Als ook dat te zwaar wordt, ga dan zowel door je mond in- als uitademen.
- Probeer zo langzaam en rustig mogelijk te ademen. Dan houd je het makkelijker vol.

15 feb 2021, 23:02, Timo
3

Dank jullie wel!

Hahaha ja snap hem, goeie! @piepjestesthater

Dankje wel Timo voor jouw tips en de colommen, alleen snap ik die helaas niet

16 feb 2021, 14:02, Xx
4

@Xx:
De eerste kolom is de trap die je haalt. Daarachter staat het cijfer dat een gymleraar daar aan zou moeten verbinden voor een meisje in de onderbouw: hoe hoger je klas, hoe lager je cijfer wordt.

Als je bijv. in de tweede klas zit en je haalt trap 6, dan behaal je als cijfer ook een 6. Zit je echter in de derde klas dan behaal je als cijfer een 5,5 bij trap 6.

Heb je een goede conditie en behaal je bijv. trap 7,5, dan is dat ook een 7,5 als cijfer in de tweede klas. In de derde klas is trap 7,5 echter het cijfer 7 waard.

16 feb 2021, 14:02, Timo
5

...oftewel hoe ouder je wordt, hoe beter je conditie moet zijn om een hoog cijfer te kunnen halen.

16 feb 2021, 14:02, Timo
6

Dankjewel!

Is het ook uitzonderlijk als je trap 12/13 als jongen kan halen en uitzonderlijk als je trap 10/11 haalt als meisje zijnde?

💖

16 feb 2021, 18:02, X
7

@X:
Nou ja, uitzonderlijk. Dat ligt aan de conditie van je klas- of sportgenoten. Misschien is de conditie van de hele groep waarin jij zit wel erg goed, dan is een goed resultaat halen binnen die groep dus niet uitzonderlijk 😉.

Maar, de waardes die jij noemt zijn wel bovengemiddeld hoog, als je dat bedoelt. Oftewel je hebt dan een veel betere conditie dan de gemiddelde persoon.

16 feb 2021, 20:02, Timo
8

Hahah ja, klopt. ;)

Maar ik wil een uitzonderlijk resultaat halen voor een meisje.

Wil het liefst ook winnen van de jongens.

Ik had altijd wel een goede conditie zonder te trainen, speelde wel veel buiten tot mijn 12e. 😅

16 feb 2021, 23:02, XXX

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.