Paar kilo aangekomen door Corona??!!

Hallloooo, ik woog voor quarantaine 52 kilo!! Ik weeg nu 55 kilo ik wil graag weer terug naar de 52 kilo, want mn broeken zitten strak! Het zit vooral bij m’n buik daar komt steeds meer vet! Oké 3 kilo aankomen oké maar vanochtend woog ik opeens 57 kilo hoe!! Ik heb 2 weken geleden gewogen en toen was ik 55 kilo! Ik heb dus echt een buikje vind ik!! Ik zie m’n moeder soms kijken maar ik weet natuurlijk niet of ze daar naar kijkt! Maar ik wil graag weer 55 kilo of minder wegen! Je ziet m’n buik in strakke shirtjes en ja! Ik pas sommige broeken ook niet meer ik draag nu haast geen lange broeken omdat het zo warm is, ik deed een lange broek aan voor de grap en toen wou die niet meer dicht.... tips om van dat buikje af te komen!! Ik heb verder niet echt veel vet ergens anders ja wel wat op me benen maar ik ja dat vind ik niet heel erg! Maar heeft iemand tips om buikvet te verliezen en van dat buikje af te komen???

26 jun 2020, Yaraa


Reacties

plaats reactie
1

Hey Yara,
Hoe oud ben je en hoe lang ben je? Want 57 kilo is een hartstikke goede gewicht bij 170. En als je nog jong bent zal van zelf weggaan tijdens de zomer, want kinderen mogen alweer sporten enz.
Maak er alleen druk om als je eind augustus hetzelfde bent gebleven if zelfs nog meer aangekomen.

26 jun 2020, 17:06, D
2

Ik moet juist aankomen tips plsssss

28 jun 2020, 15:06, Plssss geef me tips
3

Plssss geef me tips
Als je wil aankomen is het van belang dat je dit verantwoordelijk doet. Dus niet doormidden van snoepen en vet eten. Hier zul je overigens ook dikker van worden in plaats van voller. Als je bijvoorbeeld bij je ontbijt een boterham extra neemt bij de lunch wat extra’s en s’avonds wat extra’s dan ben je al een heel end op weg!

28 jun 2020, 17:06, Jsjsjs
4

Heel er bedankt Jsjsjs ik zal er op letten

29 jun 2020, 13:06, Plssss geef me tips
5

Beste Yaraa hier wat tips,
Tip 1 stress,beweging,te snel eten,genen,depressie,slaap,hormonen en medicijnen hebben invloed op je gewicht.
Tip 2 Beweeg elke dag een uur.
Tip 3 Zet gezond eten in zicht en ongezond eten buiten het zicht.
Tip 4 Maak een eetlijst en afvalplan
Tip 5 Eet 3 tot 6 keer op een dag.
Tip 6 Zoek een afvalBuddy.
Tip 7 Bedenk wel dat je gezonde gewoontes moet blijven aanhouden om je gewicht te behouden.
Tip 8 Doe een sport die je leuk vindt.
Tip 9 Maak van eten een speciaal moment.
Tip 10 Beloon jezelf bij resultaat met non food producten.
Tip 11 Hang een motivatielijst op koelkast.

30 jun 2020, 12:06, Juliatje.
6

Voeding is voor 50% bepalend voor je gewicht, sporten en bewegen voor 30% en rust, ontspanning en slaap voor 20%. Alle drie moeten in evenwicht worden gebracht om effectief af te vallen. Ga dus niet (elke dag) zeer extreem, op het maximum van je kunnen, sporten. Hierdoor ervaart je lichaam heel veel stress en stressvorming leidt tot vetopslag. Van te intensief sporten kan je dus juist dikker worden, i.p.v. afvallen!

Qua voeding spelen de koolhydraten een belangrijke rol. De ongezonde koolhydraten (suiker, bloem, witte rijst, 'normale' aardappel, 'normale' witte pasta), kunnen enorme dikmakers zijn. Het sterk verminderen van suikers (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank - ook light/zero! en bijv. fruitsap), kan al heel veel helpen. Al deze extraatjes moeten niet in je dagelijkse routine zitten. Waarom elke dag die suikerrijke kwak chocopasta, jam of sandwichspread op je brood? Waarom elke dag een suikerrijk toetje, zoals vla, vruchtenyoghurt, pudding, chocomousse, etc. na het eten? Waarom altijd dat glas frisdrank of fruitsap in de middag? Dit zijn allemaal dikmakende extraatjes, die je gezondheid en geluk negatief beïnvloeden. Doorbreek dit soort gewoontes! Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten.

Die broek die je nu niet dichtkrijgt, kan je goed benutten voor je motivatie: maak een foto van jezelf in die broek. Print deze uit en hang hem ergens waar je hem vaak ziet, bijv. op je kledingkast. Regelmatige confrontatie met de huidige situatie waar je van af wil, kan je helpen om je motivatie te boosten!

Hier nog wat andere afvaltips:
- Sla geen maaltijden over. Van te weinig gezond eten, word je juist dikker.
- Eet bij iedere hoofdmaaltijd eiwitten, liefst niet te veel uit dierlijke bronnen. Eiwitten zijn belangrijk voor je spieren en geven ook lang een vol gevoel (verzadiging), waardoor je niet na een uur weer honger hebt.
- Eet bij je ontbijt altijd groente en eiwitten dus.
- Eet minimaal drie keer per week een portie goede vetten (vette vis, algen, lijnzaad, etc.). Een beperkte hoeveelheid goed vet maakt je niet dikker, integendeel: het helpt je juist om het slechte vet in je lichaam makkelijker te verbranden!
- Eet bij je ontbijt geen koolhydraten uit granen (brood, havermout, cornflakes, muesli/cruesli etc.). Ook geen koolhydraatrijk (suikerrijk) fruit bij je ontbijt. Koolhydraten in de ochtend verstoren processen in je lichaam, waardoor je vetverbranding wordt verminderd en je hierdoor dus de hele dag minder energie verbruikt dan mogelijk. Dit kan zich ook uiten in vermoeidheid overdag en/of het 16.00 uur Cup-A-Soep danwel snackmomentje. Door geen koolhydraten uit granen en suikerrijk fruit in de ochtend te eten, voorkom je dit inkakmoment rond 16.00 uur (en daarmee inname van onnodige suiker-, ongezond vet-en/of zoutrijke voeding). Bovendien krijg je al meer dan genoeg koolhydraten bij je lunch en/of avondeten binnen.

30 jun 2020, 23:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.