overgewicht maar niet te dik?

hallo, ik heb mijn bmi opgezocht en er staat dat ik overgewicht heb:
14 jaar
170 cm
69 kilo,
alleen ik ben niet te dik ofzo, word ook vaak dun genoemd, maar hoe kan het dan zijn dat er staat dat ik overgewicht heb?
ohja ben een meisje trouwens

6 aug 2019, yeet


Reacties

plaats reactie
1

Iedereen heeft een ander beeld van dik en dun. Bmi zegt niet alles vetomtrek wel dus dat kan je dan het beste gebruiken om zeker te weten of je echt te dik bent. Maar als je erg gespierd bent gelden er ook andere bmi waarde ook bij bepaalde afkomstem gelden andere bmi waarde. Heb je wel een kinder bmi gebruikt?, want een volwassen bmi geeft alleen de waarde voor volwassenen. Maar ik weet niet hoe gezond je leeft maar het is ook belangrijk om kritisch naar je leefpatroon te kijken. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

6 aug 2019, 14:08, juliatje.
2

Als je erg gespierd bent, heb je niets aan je BMI. Bodybuilders bijvoorbeeld hebben volgens hun BMI flink overgewicht, terwijl ze natuurlijk heel veel spieren hebben en dus een heel laag vetpercentage. Spieren zijn zwaarder dan vet, maar nemen wel veel minder ruimte in. Hierdoor kan een gespierd persoon 'te veel' gewicht hebben volgens zijn of haar BMI en toch erg slank zijn.

Daarnaast zijn sommige weegschalen helemaal niet zo goed. Sommige digitale weegschalen hebben zelfs een foutmarge van 12 kilo (!). Als controleweging zou je zodoende eens op een andere weegschaal, bij een vriendin bijv., kunnen gaan staan. Zo kan je zien of de weegschaal bij jou thuis eigenlijk wel zo goed is.

6 aug 2019, 22:08, Timo
3

Dankjewel voor de antwoorden,
ik heb wel een kinder bmi gedaan, en ik ben niet heel gespierd ofzo en ik eet ook niet teveel of ongezond.
ik gebruik idd een digitale weegschaal maar ik ken wel iemand die een andere weegschaal heeft om te vergelijken.
Nogmaals bedankt!

7 aug 2019, 00:08, yeet
4

mooi dat ik kon helpen!

7 aug 2019, 08:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.