normale gewicht voor 13 jaar?

hey, ik zou graag willen weten wat het normale gewicht is van een 13 jarige. ik ben 13, 1,70 m en 46 kg. op school was de ggd en ze zeiden dat ik heel erg ondergewicht had en dat ik naar de dokter zou moeten gaan maar ik eet gewoon goed en ik sport 2 x per week. maar ik kom gwn niet aan. maar wat is het normale gewicht van een 13 jarige ?

15 jul 2016, meis


Reacties

plaats reactie
1

Hallo meis...... je hebt echt een ondergewicht ..... je kan ook bij 99gram naar de BMI METER gaan kijken of je een gezonde gewicht heb....je kan wel gezond eten maar dan kan je ook misschien veel eten..en heel erg veel water drinken....

15 jul 2016, 10:07, gezond
2

Op deze leeftijd zijn sommige kinderen meer ontwikkeld als anderen dat betekend dat jij pas later gaat puberen en dus pas later spiermassa enzo krijgt

22 sep 2017, 19:09, Anoniem
3

ja jij bent wel echt te dun

21 okt 2017, 08:10, ..............
4

sorry maar dan heb je inderdaad een ondergewicht dat niet heel gezond is.

28 jul 2018, 22:07, loessss
5

Ik heb hetzelfde maar ben iets kleiner. Ik ben pas 13 geworden. Ik ben er voor maar de dokter geweest want ik had ondergewicht. Toen ik 10 was woog ik 24 kilo. In het ziekenhuis heb ik drankjes gekregen waar veel calorieën in zitten. Ik ben nu 13 jaar 1.67m en weeg 44kg. Het heeft goed geholpen. Ik kwam ook van mezelf niet goed aan en had slikproblemen. Je hoeft niet persé slikproblemen te hebben. Als je denkt dat je het wel hebt. Dan heb je dat je snel vol zit en niet veel kunt eten. Je kauwd heel lang op iets zodat het heel fijn word en je het makkelijk kan doorslikken. Ik heb er nu geen last meer van en eet gewoon goed. Ik ben nu wel gezonder gaan eten. En pak nog 2x in de week zo een drankje.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bij mij hebben mijn ouders me naar de dokter gestuurd omdat je mijn ribben kon tellen.
Ik was eerst boos en dacht dat het niet nodig was. Maar ben nu heel blij dat ze iets hebben gedaan.

20 okt 2018, 22:10, Meisjediehetzelfdeprobleemheeftgehad
6

hey ik ben zelf ook 13 jaar, ben 1.66 en weeg 51 kilo. je hebt ondergewicht maar sommige mensen kunnen ook heel licht in kilo's zijn maar wel dikker van de buitenkant zijn. ik weeg dus 51 kilo maar ik vind mezelf te dun. ik eet ook veel en ook ongezond maar ik kom niet aan. ik denk niet dat je hier iets aan hebt maarja. doei.. xx natb

ik heb trouwens zelf dat ik mijn polsen echt heel dun vind en dat vind ik echt niet prettig Bai.

20 okt 2018, 22:10, natb
7

Haii :)),
Ik ben 13 en 1 maand en ik ben ongv. 1,60 groot, ik weeg 44 kg... xx

15 jan 2019, 22:01, xxx
8

Hoi ik ben een jongen van 13 jaar. Ik ben 165cm lang en ik weeg 65kg. Heeft iemand tips om dikker te worden???

12 feb 2019, 19:02, Anoniem
9

Hallo ik zag in je bericht dat je ondergewicht had zelf weeg ik teveel voor mijn leeftijd ik ben bijna 13 en weeg 54 kilo en ben maat 1.55 zelf vind ik mezelf te dik ik eer gewoon normaal en ook gezond maar dat helpt niet zelf noemen mensen mij ook weleens heel dik en ik heb zelf dus het omgekeerde probleem maar ik wou even melden dat ik adviseer om gewoon goed te blijven eten hoeft niet persee te ongezond want dat is juist slecht voor je ik zou ook langs de huisarts gaan want die kunnen je denk ik wel helpen en gewicht erbij is altijd makkelijker dan eraf ik hoop dat dit je een beetje helpt

9 jun 2019, 13:06, Anoniem overgewicht
10

Was ik maar zo licht, kijk meid ik ben 13 en ben 1,69m en weeg 58 ik heb bijna overgewicht voor mijn gevoel. En mijn DIJEN sjongesjongesjonge was ik maar zo sterk dat ik mezelf kan uithongeren en kan sporten (ik zeg NIET dat jij dat doet) maar je heb ondergewicht ja probeer GEZOND aan tekomen en lukt het niet ga naar een dieetiste of naar je huis arts suc6

Xx anoniempjeeehhh

9 jun 2019, 14:06, Anoniem
11

Ik ben ongeveer 1,64 m of zoiets en ik weeg 55 kg.
Ik ben 14 jaar oud. Is dit goed genoeg? Of moet ik meer afvallen? Want qua gevoel voel ik mezelf echt dik, ik bijvoorbeeld mijn dijbenen, het vet op mijn buik.. Het is echt raar maar als ik bijvoorbeeld zit dan voel ik vetlagen.. Ik heb dat eigenlijk niet zo veel, maar je weet wel van die lagen die tevoorschijn komt als je bukt/zit.

Zijn er nog tips?

9 jun 2019, 19:06, Mpje
12

Mpje je bent prima met gewicht, als je twijfelt bespreek het met een arts en vetomtrek zegt meer dan gewicht doordat gewicht niet met alles rekening houd. Succes en zeg maar als je hulp wilt.

9 jun 2019, 19:06, Julia
13

Mpje je bent prima met gewicht, als je twijfelt bespreek het met een arts en vetomtrek zegt meer dan gewicht doordat gewicht niet met alles rekening houd. Succes en zeg maar als je hulp wilt.

9 jun 2019, 19:06, juliatje.
14

hey, ik ben 13 jaar en ong,1.68 meter groot en ik weeg 52.
heb ik een normaal gewicht want ik voel me echt dik tegenover aneren..

8 aug 2019, 16:08, anoniem
15

@anoniem:
Niet alleen ‘normaal’, zelfs perfect! Je hebt een perfect gezond gewicht voor je lengte en leeftijd!

Geen enkele reden tot zorg of onzekerheid dus! Maar veel meiden zouden jouw lichaam willen hebben!

9 aug 2019, 01:08, Timo
16

Hoi ik ben anoniem ik weeg 46 kilo en ben 13 jaar ik ben 1,55 is dat normaal? Of moeg k afvallen

4 sep 2019, 22:09, Anoniem
17

Anoniem je hoeft niet af te vallen.

5 sep 2019, 07:09, juliatje.
18

Hoi ik ben een meisje van 14 en ik ben 164 cm en ik weeg 58 en ja ik weet dat ik een gezond gewicht heb maar ik heb wel dikke benen wat kan ik eraan doen om aftevallen

Xxx anoniem

PS: ik wil heel graag tips

9 sep 2019, 15:09, Anoniem
19

ik ben 13 bijna 14 ik vind mezelf te dik ik weeg 55 kg hoe kan ik afvallen of ben ik helemaal niet dik ik ben 1.67 m ik ben heel erg onzeker ben ik echt zo dik of ben ik maar dik in mijn hoofd kunnen jullie me helpen (ps ik ben een meisje)

16 feb 2020, 13:02, Anoniem
20

@Anoniem:

Je hebt het perfecte gewicht voor je lengte en leeftijd, niet alleen 'normaal gezond' wat de norm is voor meiden, maar zelfs 'perfect gezond', wat maar weinig meiden halen.

Dus niet onzeker over zijn, maar met vol zelfvertrouwen die bikini aan deze zomer. Zo'n mooi lichaam willen maar wat veel meiden bereiken!

16 feb 2020, 17:02, Timo
21

Ik ben 13 jaar 1.78 en weeg bijna 90kg wat kan ik doen om zonder te sporten af te vallen
Ik sport niet omdat ik niks leuk vind en ik mag niet naar de sportschool van mijn ouders
Ik gym wel 3 uur per week op school en fiets elke school dag 400 meter

29 feb 2020, 21:02, Anoniemer1234
22

Anoniem je moet minder eten, maar het is moeilijk. Maar sommige mensen vinden dikkere mensen leuker

29 feb 2020, 21:02, Anonym
23

Hey ik heb ondergewicht ik weeg 40kg en ben 1,67m en 13 jaar ik word bijna 14 heeft er iemand aubbb tips
BYE

11 jun 2020, 21:06, anoniempkeee
24

@anoniempkeee Hi!

Goed dat je zoekt voor wat hulp, omdat je ondergewicht hebt. Vaak komt het ook wel goed als je door je groeispurt bent gegaan, dan kom je vaak wat meer aan rond de heupen, de borst, de buik en de benen. Helaas heb jij wel echt ernstige ondergewicht met een BMI van 14.3. Ik raad je wel aan om je dokter hiervoor te zien. Die kan je wat tips geven, maar ook zorgen dat het geen eetstoornis is. Het is heel erg belangrijk dat je gaat, omdat je lichaam op dit moment veel voedingstoffen nodig heeft zodat je kan groeien en kan (beginnen) met menstrueren. Tot de tijd dat je naar de dokter gaat (ga a.u.b. zo snel mogelijk!), hier zijn wat tips:

- Eet elke ochtend een flink ontbijt (bijvoorbeeld: havermout pap met nootjes, banaan en aardbeien)
- Heb 6-8 momenten op de dag waarop je wat eet.
- Eet gezond! Ook al heb je ondergewicht, je hebt nog steeds wel je energie nodig die je krijgt van de voedingstoffen die je inneemt door je eten.
- Eet wat extra's bij elke maaltijd (bijvoorbeeld: eet een stuk peperkoek extra bij je lunch).

Ik hoop dat dit helpt & dat je gezond blijft!

16 jun 2020, 15:06, Pop
25

Ik maak me nu wel erg zorgen als ik sommige mensen hoor zeggen dat ze veel minder wegen dan ik. Ik ben echt bang dat ik te dik ben (ik ben heel erg onzeker over mezelf) ik weeg nu 57 kilo, ik ben 13 en ben 169 cm lang. Is dit wel goed? Please help

19 jun 2020, 21:06, Anoniem
26

@Anoniem:
Dat is een prima gezond gewicht. Geen zorgen over maken 😉.

Het gaat altijd om de verhouding tussen je lengte en je gewicht. Aangezien jij al wat langer bent dan de gemiddelde 13-jarige, mag je dus ook een hoger gewicht hebben.

20 jun 2020, 05:06, Timo
27

Hoii, heb ik een goed gewicht want ik ben echt heel erg onzeker! ik ben 13 jaar, 164cm lang en ik weeg 50,7kg
Is dit goed of moet ik afvallen?

24 jun 2020, 10:06, anoniem
28

@Anoniem:
Je hebt niet alleen een normaal gezond gewicht, wat dus de norm is voor meiden, je hebt zelfs een perfect gezond gewicht. Dat betekent dat jij vol zelfvertrouwen een bikini aan kan doen, als je wil. Trots op je lichaam zijn en zelfvertrouwen uitstralen! Jouw mooie perfecte lichaam willen maar wat veel meiden bereiken!

24 jun 2020, 12:06, Timo
29

Ik wil graag 70 kilo wegen weeg nu 50 12 jaar

24 jun 2020, 17:06, Plssss geef me tips
30

Beste
Help aub,

Ik ben pas 13.
Ben 1.52 ongeveer.
En weeg nu 48 kg
Door omstandigheden 3 weken,
(al in Clousif vakantie).
Woog eerst 43 kg.
Maar ben wel dik geboren,
Rond de 4 kg.
Ik vind mezelf nog de dik als ik 43 weeg!
Ik wil 40 wegen!

Mvg

HELP MIJ PLSs

18 aug 2020, 00:08, Anoniem
31

@Anoniem:
Je bent nog vrij klein voor je lengte.

Focus zodoende op je groei, zolang deze er nog is. Oftewel veel groente en fruit eten, veel magere eiwitten eten en veel slapen. Je groeit immers in je slaap.

Zeg dat je uiteindelijk 1.60 m als eindlengte krijgt, dan is 48 kg daar een perfect gewicht bij.

Focus op je groei en op behoud van je huidige gewicht, veel belangrijker en veel effectiever om blijvend centimeters kwijt te raken, dan nu (geforceerd) een paar kilo af te gaan afvallen.

18 aug 2020, 19:08, Timo
32

Hey ik heb een vraag , ik wil weten of ik gezond gewicht heb, ik ben 13 jaar en ben 1,65, en ik weeg 42 kilo is dit normaal?

18 aug 2020, 20:08, Anoniem
33

Hoii ik ben een meisje van 13 jaar ik ben 156 cm lang en ik weeg 50kilo. Ik heb echt het gevoel dat ik veel te dik ben. Maar ik eet gezond en ik fiets elke dag een best groot stuk. Mag ik misschien wat tips om af te vallen?

13 dec 2020, 17:12, Anoniem
34

@Anoniem:
Open even een nieuw topic ajb, dat is handiger dan in zo’n verzameltopic te reageren en meer mensen zien je bericht dan ook. Je hebt overigens geen overgewicht btw.

14 dec 2020, 02:12, Timo
35

Ik weeg 46kg, ben 17 jaar en 1,65m. Maar soms voel ik me dun en soms voel ik me dik, dus ik weet het nooit zo goed. Het gevoel is er dan en niemand kan dat weg praten.

18 dec 2020, 00:12, Emmm
36

Heyy ik ben 13 jaar en ik weeg 56 kilo op een lengte van 1.56 meter ik weet dat dat te veel ik maar ik eet niet eens zo veel en ik beweeg ook best veel. wat is het normale gewicht voor mij en hoe kan ik het best afvallen?

1 feb 2021, 11:02, Anoniempje
37

@Anoniempje:
Het gezondgewichtgebied dat bij jouw lengte en leeftijd hoort, loopt van 37 tot 54 kg. Je zit dus nu idd. iets te hoog op dit moment.

De makkelijkste manier voor jou om in je gezondgewichtgebied te komen, is door te groeien en ondertussen je huidige gewicht vast te houden. Een langer lichaam met hetzelfde gewicht, is immers slanker per centimeter.

Dus, vanaf nu jezelf regelmatig wegen 's ochtends voor je ontbijt en dit resultaat ook noteren (in je telefoon bijv.). Weeg jezelf niet iedere dag, dat slaat nergens op, maar wel 2 - 4 keer per maand, het liefst op een vast moment in de week. Als je dan merkt dat je gewicht ophoog gaat is dit meteen een alarmbel voor je: de volgende weging moeten dat extra gewicht er weer af!!

Als je je huidige gewicht het komende jaar gelijk houdt, zal je merken dat je over een jaar vele centimeters kwijt bent, zonder ook maar één kilo te hoeven afvallen ;).

1 feb 2021, 15:02, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.