Niet dik, wel onderkin....

Heyy,
Ik weet nii zeker of ik dik ben, ik ben 168 cm en 53 kg, de BMI test zegt dat ik een goed gewicht heb... maar hz heb ik dan en onderkin?!
en nee niet gewoon een kleine! ik heb echt een 'oma kinnetje' , mn onderkin loopt vanaf de puntje van mn kin naar mn nek zegmaar….. moeilijk uit te leggen.... dus niet 'hoekig' zeg maar, maar rond. Ik heb ook geen kaakijn ofzo.
ik heb ook allemaal oefeningen geprobeert, maar dat werkt niet.
nu probeer ik zo min mogelijk te eten, wat eigenlijk niet lukt, zodat ze de vetcellen van mn onderkin gaan gebruiken voor energie. tenminste als je lichaam zo werkt...

sorry voor dit rommelig verhaal.....

2 jun 2019, Help Me!


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt geen rommelig verhaal en uithongeren helpt juist niet doordat je dan in spaarstand gaat en dat is slecht voor je lijf. Hier wat tips tegen die onderkin.
Tip 1 Heb geduld om je leefpatroon aan te passen het kost tijd om een gewoonte te maken in je leven.
Tip 2 Doe gezonder eten stapje voor stapje.
Tip 3 Eet plantaardig/ vegetarisch voor een gezonder leven.
Tip 4 Eet rustig en neem de tijd voor je eten en maak er een speciaal moment van, want dat helpt tegen honger.(je kan ook een timer zetten om zo rustiger te eten)
Tip 5 Kijk of de trek naar ongezonde etenswaren door een depressie komt, jij zei toch dat je eenzaam was?
Tip 6 Vraag je omgeving om hulp(denk aan vrienden).
Tip 7 Geef niet op!
Tip 8 Maak een eetschema.
Tip 9 Drink 1.5 liter water minimaal op een dag.
Tip 10 Beweeg minimaal een uur op een dag.
Tip 11 let op elk etiket op een product om te weten wat je binnenkrijgt.
Tip 12 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond eten buiten het zicht.
Tip 13 Zorg dat je zo min mogelijk stress ervaart om eetbuien tegen te gaan, mediteren is ook een wondermiddel.
Tip 14 Voeg geen suiker en zout aan je eten toe.
Tip 15 Eet zo min mogelijk bewerkt.
Tip 16 Hang een motivatiebrief boven je bed.
Tip 17 Wacht 2 uur of langer voordat je weer wat eet.
Tip 18 Beloon jezelf met dingen als het goed gaat.(geen eten en drinken)
Maar ook door vaak en langdurig in dezelfde houding te zitten of liggen waardoor je spieren van hals en nek verstijven kan ook een onderkin veroorzaken. Dit zie je vaak bij mensen die veel 'achter de boeken zitten' en nu meestal middels smartphone of tablet veel tijd doorbrengen vaak. Veder spelen genen ook en grote rol. Maar een gezond leefpatroon en oefeningen tegen onderkin moeten het vet op je kin een beetje laten verdwijnen en als dat niet zo is vraag dan een arts advies.
Succes! en zeg maar als je meer advies wilt.

2 jun 2019, 16:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.