Mijn vriendin praat over eten

minn Vriendin heeft een lichte versie can een eetstoornis maar elke x als we afspreken gaat ze iets zeggen van ja ik ga zometeen weinig avondeten want we hebben echt veel gegeten maar ik heb het gevoel alsof ze dit express zegt om mij slecht te laten voelen dst ik wel veel eet ofzo.

Dan iets anders, deze vriendin zette laatst op haar verhaal iets iver anorexia zodat iedereen het weet dat ze dat heeft en ze draagt echt strakke dingen. Het kijkt dus alsof ze het leuk vind . Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet

20 jan 2019, Liz


Reacties

plaats reactie
1

Ligt haar ouders/verzorgers in want dit gedrag is niet gezond! En eet je echt zoveel? Of is het gewoon haar Es?

20 jan 2019, 20:01, juliatje.
2

Ik denk niet dat ze dat zegt om jou slecht te laten voelen, ik denk dat ze dat gewoon zegt voor aandacht/validatie oid. Hetzelfde geldt voor de kleding en haar verhaal.
Ik denk dat ze zich ongelukkig voelt en niet om hulp durft te vragen, dus dat ze dan maar laat zien dat het slecht met haar gaat door middel van een eetstoornis.
Als ik jou was zou ik haar op eerst een (liefdevolle manier) confronteren en dan ervoor zorgen dat ze professionele hulp krijgt. Zonder hulp kom je er namelijk niet van af. Bij mij begon het ook zo en ik weet zeker dat als ik op tijd hulp had gekregen, het nooit zo ver was gekomen als dat het nu is...

20 jan 2019, 21:01, Vis

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.