Mijn moeder vindt me te dik, ik was kapot toen ze dat zei

Mijn moeder zei vanochtend tegen mij: "Jij wordt echt te dik". Het klinkt voor iemand anders misschien als een gewone opmerking, maar voor mij was het een shock. Ik ben meteen naar de spiegel gegaan. Ik had nog nooit zó op mijn uiterlijk gelet. Ik ben het met haar eens geworden. maar dat heb ik niet gezegd. Normaal ontbijt ik in de ochtend,maar denk je dat ik hier nu zin in heb. Trouwens de hele dag. Hoe moet ik afvallen? Ik wil graag van 63 kilo naar 50. Ik ben 1.68 en 14, bijna 15.

MIjn eetschema (was) is als volgt:

ochtend: 1 Appel, Glas halvolle melk, 1 snee volkoren brood met plakje 20+ kaas

middag: 2 worteltjes, 1 soort fruit, 1 snee volkoren brood met appelmoes

Avond: Iedere keer anders, maar ik neem kleine porties

Water: 2 liter

Alvast bedankt!
x Nina

5 jan 2013, Nina


Reacties

plaats reactie
1

vertel tegen je moeder dat het je pijn heeft gedaan, maar stop noooooit zomaar met eten!

5 jan 2013, 10:01, help
2

Je eet wel genoeg fruit, en genoeg water krijg je binnen.. Maar je eet wel te weinig brood. Vervang bij je ontbijt of luch 1 extra snee brood. En een snoepje mag echt wel! Zonder snoep word je juist dikker. Je lichaam gaat denken dat het gezonde slecht voor je is, en val je op een moment amper nog iets af.

5 jan 2013, 11:01, insecure
3

Je kan je schema bij middag nog aanpassen, bijv. dat brood is misschien te veel. En als je wilt afvallen kan je het beste op een sport gaan. Squash of tennis zijn sporten waar je 10% meer energie verbruikt. Het is wel goed van je dat je kleine porties neemt in de avond. Probeer je eten ook langer te kauwen (bij elke hap 30 tot 50 keer) Dan zit je sneller vol en neem een glas water voor dat je gaat eten, en na dat je hebt gegeten.

5 jan 2013, 13:01, ikkuh
4

mij moeder zegt ook dat ik te dik .ben ik bem ook best dil vindt ik.
ik ben140 lang en weeg 39kilo en ik ben 11 jaar.
ik wil naar de 33kilo gaan kanno iemand mij helpen??
nina zullen wij samen op dieet?
zo ja zeg dat dan hier.
x Bo

5 jan 2013, 23:01, bo_love
5

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik zit trouwens al op een sport, twee zelfs: Korfbal 2x per week, zwemmen 2 x per week.

bo_love ik vindt het best! Hoe gaan we dat dan doen? :s

x Nina

6 jan 2013, 09:01, Nina
6

hoi nina
helaas kunnen we niet via de chet praten want ik ben 13 en de chet mag pas vanaf 14.
we kunnen wel hier praten.
x bo_love(en noem me maar bo zo heet ik )

7 jan 2013, 18:01, bo_love
7

we kunnen gaan hardlopen.
en elke avond om half8 praten over wat we wegen en wat we hebben ge geten en ge daan.
(noem me maar gewoon **)
x bo_love

Dit forum is geen geschikte plek om dit elke avond met elkaar te bespreken. Jullie mogen elkaar natuurlijk wel elkaar helpen door ervaringen uit te wisselen, mits gezonde adviezen. Daarnaast mag je geen persoonlijke gegevens geven, zoals je eigen naam, daarom is je naam gewijzigd in sterretjes.

Groet de moderator

8 jan 2013, 08:01, bo_love
8

jamme dat het niet mag van de moderator

8 jan 2013, 17:01, bo_love
9

Ik weet niet wat jou moeder dik vind, maar je bent niet dik!! ECHT NIET!!!!

8 jan 2013, 17:01, Lin
10

Misschien was je moeder gewoon jaloers op je mooie lijf :o

8 jan 2013, 20:01, Pinguinx
11

Me moeder zei net tegen mij neem maar een maat groter van kleding, want die maat past je echt niet. Ik heb altijd nog de zelfde maat gehad, het kwetste mij enorm.. toen ze dat zei, heb ik ook gezegd maar ze heeft niet eens haar excuses aangeboden.

11 sep 2013, 23:09, Love_K
12

JUIST!
Jou moeder is net mijn moeder weetje.
Ik heb précies hetzelfde.
Ik vind mezelf veel te dik.
Alle meiden uit mijn klas wegen 45 of minder en ik?
Helaas. 61!

12 sep 2013, 21:09, Eenmeisje.
13

Mijn moeder zei dat ik een klein beetje dik werd ik vond het ook heel erg dat ze het zei maar ik heb het op heel veel sites op gezocht en die zeiden dat m'n gewicht goed is.

Leeftijd: 11 en een half
Lengte: 1,67
Gewicht: 50
Sport: 2 uur tennis, ander half uur gym en thuis veel basketbal

(Ik eet best wel ongezond)
Eten:
Ontbijt: 2 witte bolletjes
Middag: 2 witte bolletjes , in de zomer sla ik de lunch vaak over
Avond: verschild maar eet ik nooit volledig op
En soms een snoepje maar niet heel vaak 0/1/2 x
Groente & fruit: 2/3 stuks fruit en in de avond vaak 6 stukken brokolie

7 mrt 2015, 21:03, Iemand
14

Ik moest laatst even naar het ziekenhuis en ze moesten me ook wegen. Ik woog 67 kilo... Mijn moeder zei: dan moet er niet veel meer bij.. Het gewicht past wel bij je lengte, maar je moet maar niet te veel snoepen.

Ik dacht dat ik 63 kilo was, dus dat viel mij ook zwaar tegen. Ik eet nu wat minder. Normaal dronk ik altijd limonade, maar ik mag nu van mezelf maar 3 glazen limonade op een dag, en verder alleen water. Verder snoep ik wat minder, maar sinterklaas en kerst komen eraan, dus dat heeft geen effect nu.....😁

1 dec 2015, 13:12, Afvallen moet je alleen doen als het nodig is
15

ik vind mezelf ook te dik. ik heb geen moeder die dat zegt maar een oma. wij komen best wel vaak bij mijn oma alleen ik krijg al jaren te horen dat mijn om opmerkingen heeft over dat ik te dik ben en dat ik dunner moet worden. dat is vreselijk om te horen en sinds die tijd ben ik zelf ook steets aan het kijken en aan het wegen of ik dikker of zwaarder werd. mijn moeder neemt nu alleen het gedrag over van oma en ik lig savond huilend in bed. ik wil heel graag afvallen alleen mijn oma en moeder blijven er maar op focusen dat ik te dik ben. dan ben ik zo boos en verdrietig dat ik juist meer ga eten.

24 aug 2017, 15:08, iemanddiezichzelftedikvinddoorhaaromaenmoeder
16

En je vader of andere mensen? Misschien kan die je helpen. Want wat je oma en moeder doen kan echt niet. Veel succes!

24 aug 2017, 15:08, HappyGirl
17

Dit is een reactie van het bericht hierboven :
-Wat is je lengte ?
- Wat is je gewicht
- hoe oud ben je ?

24 aug 2017, 15:08, juliatje.
18

Hey mensen,
mag ik ajb even vertellen dat afvallen best slecht voor je kan zijn??
Oké jongens, ten eerste, NIET afvallen als je in de groei bent, ajb, das echt heel slecht!
Daarbij moet je juist niet allemaal light-produckten en/of dingen met weinig vet, I mean, 20+ kaas? Echt smerig. Gewoon lekker 45+. Je hebt vet nodig en trouwens, anders kan je lichaam ook geen vet opslaan en daarvan word je juist dikker! Ook is geen gluten eten onzin want als je brood neemt zonder gluten dan worden die gluten alleen maar vervangen door suiker. Suiker is ook niet slecht voor je maar wel met maten. En bij het avond eten moet je genoeg groente eten en niet té veel vlees maar helemaal geen vlees hoeft ook niet want je moet gewoon vet binnen krijgen. En ej moet zowiezo niet te veel cjips eten en lleen in het weekeind.
doei

24 aug 2017, 18:08, ik
19

helemaal gelijk hoor @ik het is zo
en je bent in de groei en je schade blijft eeuwig en soms kan je ook geen kinderen krijgen. En je blijft ook klein. Van 9 tot 15 jaar moet JE NOOIT AFVALLEN. X

21 okt 2017, 09:10, ...........
20

Oké je moeder hoort zulke dingen niet tegen je te zeggen, dat is echt niet oké. En je eet redelijk weinig (vergeleken met wat ik eet haha) en je bent aan de dunne kant hoor.

22 okt 2017, 10:10, Chloe❤

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.