mijn ma zegt dat ik obesitas heb!

Heeiii
Ik ben Claudia 1,58 en 51 kilo en 13 jaar. heb ik obesitas? Ik eet op sommige momenten ook veel te veel en soms heel weinig heeft iemand tips om minstens 7 kilo afgevallen? Ik probeer al gezond te eten maar ik houd het nooit vol
Doeghh

26 apr 2015, Claudiax


Reacties

plaats reactie
1

Obees slaat nergens op: je hebt een prima gezond gewicht voor je lengte en leeftijd. Als je een paar kilo lichter was geweest, had je zelfs een perfect gewicht gehad voor je lengte.

Nu kan je naar een perfect gewicht toewerken door gezond af te gaan vallen. Echter als je dan straks nog wat groeit, moet je weer kilo's aankomen om dan niet te dun te worden. Te dun (ondergewicht) is immers, net zoals overgewicht, ook heel ongezond en wordt ook niet geaccepteerd door je vrienden en omgeving.

Het beste advies voor jou om naar een perfect gewicht toe te werken is dan ook: groeien! Door te groeien en ondertussen je gewicht (ongeveer) gelijk te houden, verdeelt je gewicht zich over een langer lichaam en zo word je slanker per centimeter. Op deze manier kan je een perfect gewicht bereiken, zonder ook maar een kilo te hoeven afvallen!

Even een voorbeeldje: een meisje van 14 van 1.64m dat 53 kg is (bijna jouw gewicht dus), heeft een PERFECT gewicht, mooier kan het niet. Dat meisje kan jij prima worden ;).

Succes!

1 mei 2015, 19:05, Richard
2

Waat obesitas nee johh!

1 mei 2015, 21:05, ikeeee

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.