kunnen jullie me helpen met een streefgewicht?

Hallo allemaal,
Om te beginnen ik ben 14 jr, 170 cm en weeg 61,7 (vanmorgen). Dat is een gezond gewicht. Want ik mag minimaal 48 wegen en maximaal 67. Voor mijn gevoel zit ik nog behoorlijk aan de bovengrens en ik wil gewoon wat afvallen, gewoon om me wat fijner en fitter te voelen, want ik was altijd iets lichter. Maar wat is een goed streefgewicht? Ik heb nu een bmi van 22 dacht ik ofzo. Zelf dacht ik aan 57 kg, dan is mijn bmi 19.7. Is dit een redelijk gewicht of is dit te veel of te weinig. Hopelijk kunnen jullie me iets helpen. Groetjess

22 jul 2020, lau


Reacties

plaats reactie
1

57 kg is een prima doel.

Zoals je zelf al hebt uitgerekend, loopt jouw gezondgewichtgebied van 49 tot 67 kg (let op: met 48 kg ben je te licht!). 67 -/- 49 = 18. 18 / 2 = 9. 49 + 9 = 58 kg.

Van 49 tot 58 kg heb je dus een perfect gezond gewicht voor je lengte. Van 58,1 tot 67 kg, nu dus, heb je een prima gezond gewicht voor je lengte.

Een prima gezond gewicht is keurig de norm voor meiden, je hoeft je dus nergens voor te schamen of onzeker over te zijn. Echter, veel meiden met een prima gezond gewicht durven niet in een bikini: ze zien vriendinnen en klasgenoten om zich heen met een perfect gezond gewicht, wat een stuk onzekerheid kan geven. Net even streng voor jezelf zijn zodat je van een prima naar perfect gezond gewicht gaat, kan zodoende je zelfvertrouwen, je eigenwaarde en daarmee je uitstraling flink boosten.

Doe het alleen wel rustig aan: om die 5 kilo gezond (lees: blijvend) kwijt te raken, ben je zeker 6 tot 7 weken bezig. Nu in de vakantie misschien wel 8 tot 9 weken. Snel die 5 kilo in de komende twee weken kwijt raken, werkt voor geen meter. Áls dit je al lukt, heb je het ongezond gedaan, wat klachten kan geven en waardoor die kilo's er daarna weer net zo hard aanvliegen. Vaak zelfs meer (jojo-effect). Gezond afvallen is rustig afvallen!

Succes!!

23 jul 2020, 08:07, Timo
2

We zijn even oud en we hebben dezelfde lengte (ik ben iets langer denk ik(176 cm), alleen ben ik iets lichter: 58,7
Alleen ik ben wel een beetje aan de magere kant.

Dus ik denk dat (57-59) wel goed is!!! je bent eigenlijk heus niet zo dik!!!!

XOXO,
Dabby

PS stay safe and healfy!!
PPS groetjes!!

24 jul 2020, 09:07, Dabby

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.